07:02 2021 Sausio 18
Tiesioginis eteris
  • USD1.2123
  • RUB89.0364
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą

    Krovinių nukreipimo iš Baltijos uostų į Rusijos klausimas iškilo po Lietuvos veiksmų, susijusių su situacija Baltarusijoje po prezidento rinkimų

    VILNIUS, sausio 4 — Sputnik. Rusija ir Baltarusija gali pasirašyti susitarimą dalį respublikos eksporto iš Lietuvos į Rusijos uostus nukreipti jau 2021 metais. Tai interviu RBC TV paskelbė Rusijos vicepremjeras Aleksandras Novakas.

    "Manau, kad 2021 metais tai visiškai įmanoma atsižvelgiant į apimtis, atsižvelgiant į susitarimus ir dabartinius klausimus, kurie yra sprendžiami tarp įmonių. Mano nuomone, 2021 metai yra labai realus laikotarpis, kai galima pradėti (pristatymus — Sputnik)", — TASS cituoja ministro pirmininko pavaduotojo žodžius.

    Krovinių nukreipimo iš Baltijos uostų į rusų klausimas iškilo po Lietuvos veiksmų, susijusių su situacija Baltarusijoje po prezidento rinkimų. Lietuvos valdžios atstovai ėmė remti Baltarusijos opoziciją ir buvusią kandidatę į prezidentus Svetlaną Tichanovskają, nepaisant to, kad, oficialiais duomenimis, nugalėjo dabartinis valstybės vadovas Aleksandras Lukašenka. Baltarusijos valdžios teigimu, Lietuva, Lenkija ir kitos Vakarų šalys atvirai palaiko Baltarusijos opoziciją ir bando sukelti protestus Baltarusijoje. Be to, Europos Sąjunga pranešė apie savo ketinimą įvesti sankcijas Minskui.

    Šiuo atžvilgiu Lukašenka sakė, kad ES šalys neturėtų gąsdinti Baltarusijos sankcijomis, nes Minskas yra pasirengęs atsakyti. Pasak jo, žinoma, kad, pavyzdžiui, Baltarusijos transporto srautai sudaro "30 procentų Lietuvos biudžeto".

    Be to, Lukašenka pranešė, kad yra pasirengęs svarstyti galimybę pastatyti nuosavą jūrų terminalą Leningrado srityje.

    Daugelis ekspertų pabrėžia, kad jei Baltarusijos tranzitas tikrai paliks Lietuvą, pastarosios ekonomika smarkiai nukentės.

    Ekonomistas ir politikos analitikas Aleksandras Nosovičius interviu Sputnik Lietuva pažymėjo, kad Baltarusijos eksportas Lietuvos transporto ir logistikos sektoriuje atlieka svarbų vaidmenį ir yra vienas iš pagrindinių biudžeto pajamų šaltinių. Kaip priminė ekspertas, nepaisant griežtos politinės retorikos tarp Vilniaus ir Minsko bei ginčo dėl BelAE, "Lietuvos geležinkeliai" ir Klaipėdos uostas buvo viena iš nedaugelio bendrovių, rodžiusių teigiamus ekonominius rodiklius, ir tai lėmė baltarusių kroviniai.

    Dar šia tema

    Atimti dalį tranzito iš Baltijos šalių: Murmansko uoste bus pastatytas naujas terminalas
    Titovas: Lietuva jau neturi ko prarasti situacijoje dėl baltarusiško tranzito
    Rusija Baltijos jūroje turi viską, kad pamirštų apie Latvijos tranzitą, sakė senatorius
    Tegai:
    Rusija, tranzitas, Baltarusija

    Svarbiausios temos