17:18 2021 Kovo 07
Tiesioginis eteris
  • USD1.1938
  • RUB88.8807
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą

    Galbūt, kai šalys įveiks ekonomikos nuosmukį, šis projektas bus finansuojamas, mano ekspertas Anatolijus Bažanas

    VILNIUS, sausio 26 — Sputnik. Šiuo metu projektas "Rail Baltica" nelabai svarbus Europos Sąjungai, nes dėl pandemijos lėšos išleidžiamos gyventojų, sveikatos apsaugos, pramonės ir bankų sistemos palaikymui, o pinigų visiems nepakas, interviu Sputnik Lietuva sakė Rusijos mokslų akademijos Europos instituto ekonominių tyrimų skyriaus vadovas Anatolijus Bažanas.

    "Tai yra visiškai natūrali situacija. Reikia pasakyti, kad tais laikais, kai nepakanka pinigų, sustiprėja prieštaravimai tarp tų, kurie gali arba turėjo gauti. Manau, kad šis prieštaravimų paaštrėjimas nesibaigs kokiu nors ES žlugimu, tačiau vis dėlto, vienaip ar kitaip, tokie reikalavimai atsiras. <...> Manau, kad ES jis ["Rail Baltica" projektas] nėra toks svarbus kaip kitos išvardytos išlaidos. Normaliomis sąlygomis ir kai jie išeis iš ekonomikos nuosmukio, o tai negreitai įvyks, tada šis projektas bus apsvarstytas ir visiškai finansuojamas", — pasakė ekspertas.

    Baltijos šalys gali uždelsti nacionalinių ekonomikos atkūrimo planų ratifikavimą po pandemijos, jei Europos Sąjunga joms neduos žadėtų 1,4 milijardo eurų "Rail Baltica" projektui.

    Ši suma yra numatyta septynerių metų ES biudžete. Tačiau lėšų skyrimui projektui reikalingas Europos Parlamento sutikimas — tai atskira tebevykstančių derybų dalis vadinamosios transporto infrastruktūros finansavimo programos, kurios vertė 28,4 mlrd. eurų, ribose.

    "Rail Baltica" projektas

    "Rail Baltica" — geležinkelių infrastruktūros projektas, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.

    Bendras geležinkelio linijos ilgis šalyse siekia 870 kilometrų, iš jų 392 — Lietuvoje. Tikimasi, kad kelias pradės veikti 2026 metais.

    Bendra apskaičiuota projekto suma siekia 5,8 milijardo eurų. Kartais pasirodo informacija, kad kelio tiesimas apsieis daugiau, nei tikėtasi iš pradžių. Atlikus projekto auditą, kurio rezultatus liepos mėnesį paskelbė Europos Audito Rūmai, paaiškėjo rimtų trūkumų, ypač susijusių su investicijų grąža. Visų pirma, ataskaitoje nurodoma, kad prognozuojamas keleivių skaičius neišlaiko kritikos. Be to, neaišku, iš kur bus tie kroviniai, kuriuos planuojama gabenti geležinkeliu.

    Ekspertai ne kartą pabrėžė, kad projektas neturi ekonominės prasmės ir yra reikalingas karinėms reikmėms.

    Tegai:
    pandemija, ES, Baltijos šalys, Rail Baltica

    Svarbiausios temos