20:54 2021 Balandžio 22
Tiesioginis eteris
  • USD1.2046
  • RUB91.3275
    Ekonomika
    Gauti trumpą nuorodą

    Lenkams priklausanti naftos perdirbimo gamykla Mažeikiuose dabar gaus tvirtesnę derybinę poziciją nei Lietuvos partneriai, mano žurnalistas

    VILNIUS, kovo 24 — Sputnik. Baltarusijos kuro pasitraukimas iš Lietuvos gali būti naudingas Lenkijos įmonei "Orlen", rašo lenkų žurnalistas Mateušas Kubiakas straipsnyje leidiniui "Dziennik Gazeta Prawna".

    Pasak jo, pirmiausia nuo Minsko sprendimo perorientuoti tranzitą į Rusijos uostus nukentės Lietuva, o Baltarusija tuo metu išlaiko galimybę eksportuoti savo produkciją per Latviją ir Estiją. Žurnalistas pažymėjo, kad didelių nuostolių patiria naftos produktų terminalų Klaipėdoje savininkė ir operatorė Lietuvos bendrovė "Klaipėdos nafta". Mažiau kenčia "Lietuvos geležinkeliai", kurie transportavo produkciją į uostą, tačiau ir šiai įmonei teks susidurti su pajamų sumažėjimu ar net peržiūrėti plėtros strategiją ir investicijų planus.

    Pasak Kubiako, Rusija gali panorėti gauti pagrindinius Baltarusijos aktyvus.

    Tačiau ne tik Rusija, bet ir Lenkija gali gauti naudos iš baltarusių prekių išvykimo iš Lietuvos, mano medžiagos autorius.

    "Baltarusijos kuro pasitraukimas iš Klaipėdos yra naudingas kompanijai "Orlen". Lenkams priklausanti naftos perdirbimo gamykla Mažeikiuose dabar įgis tvirtesnę derybinę poziciją nei Lietuvos partneriai", — rašo jis.

    Tuo pačiu žurnalistas nerimauja dėl galimo Baltarusijos "priklausomybės" nuo Rusijos padidėjimo.

    "Galimas Rusijos kapitalo atėjimas į eilinius Baltarusijos koncernus suteiks jiems galimybių atlikti modernizaciją ir plėsti gamybą, taip pat garantuos žaliavų tiekimą palankiomis sąlygomis. Tai turės reikšmės Lenkijos įmonėms, kurių tiesioginis konkurentas yra Baltarusija", — teigė jis.

    Krovinių nukreipimo iš Baltijos šalių uostų klausimas Baltarusijoje iškilo po griežtų Lietuvos pareiškimų ir veiksmų, susijusių su situacija po prezidento rinkimų, kuriuos laimėjo Aleksandras Lukašenka.

    Rusija ir Baltarusija vasario 19 d. pasirašė tarpvyriausybinį susitarimą dėl Baltarusijos naftos produktų perkrovimo eksportui per Rusijos Federacijos jūrų uostus. Šiame dokumente numatyta, kad Baltarusijos įmonės 2021–2023 m. Rusijos jūrų uostuose Baltijos jūroje perkraus daugiau kaip 9,8 mln. tonų krovinių.

    Politikos analitikas Aleksandras Nosovičius interviu Sputnik Lietuva pareiškė, kad Lietuva dabar nepriklauso ne tik nuo Baltarusijos naftos produktų, bet ir nuo Baltarusijos pinigų, kuriuos davė šis tranzitas. Jo nuomone, jei Vilnius tęs šią politiką, jis taip pat praras Baltarusijos kalio trąšų ir kitų produktų, perkraunamų per Klaipėdos uostą, tranzitą.

    Dar šia tema

    Ekspertas: Lietuva pati apsunkina situaciją dėl dujų tranzito iš Rusijos
    Ekspertas paaiškino, kodėl Lietuvai dujų tranzitas iš Rusijos svarbesnis nei Kaliningradui
    Ekspertas: Lietuva turi nusileisti Minskui, kad susigrąžintų bent dalį tranzito
    Tegai:
    tranzitas, nafta, Lietuva, Baltarusija, Lenkija

    Svarbiausios temos