10:06 2020 Balandžio 05
Tiesioginis eteris
  • USD1.0785
  • RUB82.8075
    Politika
    Gauti trumpą nuorodą
    110

    Radijo ir televizijos komisija posėdžio metu priėmė sprendimą riboti laisvą Rusijos televizijos programos "TVCI" transliaciją šalies teritorijoje

    VILNIUS, balandžio 5 — Sputnik. Lietuvoje vienam mėnesiui ribojama laisva Rusijos Federacijos televizijos programos "TVCI" transliacija Lietuvos Respublikos teritorijoje, praneša radijo ir televizijos komisijos spaudos tarnyba.

    "Komisija nustatė, kad televizijos programos "TVCI" 2017-aisiais sausio 27 dieną transliuotoje laidoje "Įvykių centre su Ana Prochorova" paskelbta informacija pažeidė Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo 19 straipsnio nuostatas, draudžiančias platinti dezinformaciją bei kurstyti neapykantą. Ribojimo laikotarpis — vienas mėnuo", — rašoma pranešime.

     Komisija paaiškino, kad laidoje "Įvykių centre su Ana Prochorova" buvo transliuotas reportažas apie 1991 metų sausio 13-osios įvykius Lietuvoje. Anot jos, laidoje "buvo paskleista vienpusiška ir neobjektyvi, Lietuvos valstybę šmeižianti informacija, taip pat — nepriklausomybės gynėjų, jų šeimų ir kitų laisvės kovų dalyvių veiklą menkinanti informacija".

    Komisijos duomenimis, sprendimas įsigalios jį sankcionavus Vilniaus apygardos administraciniam teismui. Radijo ir televizijos komisija pridūrė, kad kovo 29 dieną į LRTK pasitarimą atvyko šią programą rengiančios televizijos kompanijos "TV Tsentr" generalinio direktoriaus pavaduotojas Anton Balashov ir tarptautinių distribucijų skyriaus vadovas Sergey Piriev.

    "Kompanijos "TV Tsentr" vadovai apgailestavo dėl susidariusios situacijos, patikino norintys bendradarbiauti ir laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, tačiau taip pat pabrėžė žurnalistų teisę išsakyti bet kokią nuomonę ir nurodė negalintys garantuoti, kad tokio pobūdžio informacija ateityje nepasikartos", — rašoma pranešime.

    2016 metų lapkritį komisija jau buvo nutraukusi trims mėnesiams Rusijos televizijos kanalo "RTR Planeta" transliaciją.

    Be to, Komisijos sprendimu "Pirmais Baltijas Kanals" neleidžiama vartoti Lietuvos vardo prekių ženkluose, naudojamuose televizijos programoje "Lietuvos laikas" ir rusų kalba transliuojamoje programoje "Litovskoje vremia".

    2017 sausio mėnesį buvo pranešta, kad Baltic News Service nutraukia sutartį su Sputnik Lietuva. Kovo mėnesį Naujienų agentūros LETA ir BNS vienašališkai nutraukė sutartis su Sputnik Latvija ir Sputnik Estija redakcijomis.

    Rusijos užsienio reikalų ministerija apkaltino Baltijos šalių valdžią turint sukoordinuotą liniją dėl Rusijos žiniasklaidos. Anot Rusijos diplomatų, Baltijos šalių puldinėjimai "ryškiai rodo, ko iš tikrųjų vertas Rygos, Talino ir Vilniaus demokratijos ir žodžio laisvės principų laikymasis".

    Dar šia tema

    Komisija tiria rusiškos produkcijos mastą Lietuvos televizijoje
    Apklausa: beveik 90% lietuvių apie užsienio politiką sužino iš televizijos
    Naujos pataisos: mažiau rusiškos produkcijos televizijoje
    Atšaukti Rusijos televizijos kanalų transliavimo apribojimai
    Tegai:
    ribojimas, kanalas, TVCI, televizijos laida, Lietuvos radijo ir televizijos komisija, Lietuva

    Svarbiausios temos