05:16 2019 Liepos 21
Tiesioginis eteris
  • USD1.1226
  • RUB70.7370
    Geležinkelis, archyvinė nuotrauka

    Ekspertas: dvi bėdos — "durniai ir keliai" — būdingos ir Lietuvai

    © Depositphotos/ Markus Gann
    Politika
    Gauti trumpą nuorodą
    41 0 0

    Ekonomikos mokslų daktaras Nikolajus Meževičius sako, kad Baltijos šalių ekonomikos žlugimas tik paspartės, jei jos ir toliau ardys savo kelius

    VILNIUS, birželio 27 — Sputnik. Baltijos šalys galės garantuotai apsisaugoti nuo Rusijos įtakos tik tuomet, jei išmontuos geležinkelius ir pereis prie vežimų, rašo "RuBaltic.ru" analitikas Aleksandras Nosovičius.

    Vilniaus politikos analizės instituto vyriausiasis analitikas Marius Laurinavičius pristatė pranešimą "Lietuvos geležinkeliai: ataka iš Rytų", kuriame sakoma, kad geležinkeliai yra Kremliaus geopolitinės įtakos Baltijos šalims laidininkai, nes geležinkelio įmonės tariamai turi ryšių su Rusijos verslininkais ir pareigūnais, artimais Rusijos prezidentui Vladimirui Putinui.

    Pasak Nosovičiaus, problema yra ta, kad visas Baltijos šalių geležinkelių verslas yra pagrįstas santykiais su Rusija ir jos sąjungininkais Eurazijos ekonominė sąjungoje, taigi Baltijos šalių geležinkelių darbuotojai negalėtų neturėti ryšių su rusais.

    Interviu Sputnik Lietuva Rusijos Baltijos tyrimų asociacijos prezidentas ekonomikos mokslų daktaras Nikolajus Meževičius sakė, kad Baltijos šalyse geležinkelių skaičius jau sumažėjo 20 proc.

    "Tikiuosi, kad Susisiekimo ministerija, Ūkio ministerija ir Vyriausybė įsiklausys į ekspertų pasiūlymus šioje ataskaitoje ir greitai išmontuos visus savo geležinkelius ir iki tūkstantmečio pabaigos pastatys "Rail Baltica". Kaip žinote, Rusijoje yra dvi bėdos — durniai ir keliai, tačiau atrodo, kad pastaruoju metu šį abejotiną vadovavimą perdavėme Lietuvos Respublikai, nes ten vis mažėja kelių. Norėčiau jums priminti, kad Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje keliai yra išmontuojami, o ne statomi. Trijų Baltijos šalių kelių skaičius sumažėjo 20 proc. Su keliais ekonomikos žlugimas užsitęstų dešimtmečius, be kelių viskas įvyks daug greičiau", — sakė ekonomistas.

    Pasak Meževičiaus, Lietuvos politikai nesinaudoja logika priimdami sprendimus dėl kelių tiesimo.

    Lietuvos, Latvijos, Estijos politinės klasės netaiko sprendimo logikos. Yra nacionalinė skriauda, kultūrinė trauma, infantilizmas — bet kas, tik ne logika, ne Vokietijos ekonominis skaičiavimas, ne pragmatiškas britų ekonomikos sistemos kūrimas, netgi ne žydų verslumas. Rusijos ekonomika nenukentės nuo žodžio "niekaip". Faktas yra tas, kad Lietuva su savo nenormalia politika per pastaruosius dešimt Grybauskaitės metų, visų pirma, ne vieną kartą parodydavo Kremliui, kad ja negalima pasitikėti", — sakė ekonomistas.

    "Rail Baltica" — geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.

    Kaip anksčiau pranešė Sputnik Lietuva, bendros Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonės "RB Rail" valdybos narys Kasparas Rokenas pareiškė, kad "Rail Baltica" yra ne karinis projektas, o iniciatyva "pagerinti infrastruktūrą". Po to balandžio pradžioje Masiulis pareiškė, kad "Rail Baltica" yra "vienas iš prioritetinių objektų užtikrinant Lietuvos nacionalinį saugumą ir karių mobilumą regione".

    Dar šia tema

    "RB Rail" neigia, kad "Rail Baltica" geležinkelis tiesiamas kariniais tikslais
    "Rail Baltica" užtikrins NATO kariuomenės mobilumą regione, teigia Masiulis
    Lietuvos susisiekimo ministras pasakojo JAV apie "Rail Baltica" karinę reikšmę
    Tegai:
    Lietuva, geležinkelis

    Svarbiausios temos