09:01 2020 Rugpjūčio 09
Tiesioginis eteris
  • USD1.1817
  • RUB86.9753
    Politika
    Gauti trumpą nuorodą
    Vakarų kampanija prieš Sputnik ir RT (109)

    Anksčiau Latvijos nacionalinė elektroninių žiniasklaidos priemonių taryba nusprendė uždrausti retransliuoti septynis RT kanalus, motyvuodama tuo, kad juos kontroliuoja Dmitrijus Kiseliovas

    VILNIUS, liepos 2 — Sputnik. Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius Lietuvos radijo ir televizijos komisijai (LRTK) rekomenduoja uždrausti RT grupės televizijos programas, praneša TASS.

    "Tokio pobūdžio rekomendaciją mes pateiksime Lietuvos televizijos ir radijo komisijai, nes pilnai kontroliuojantis šią įstaigą RT generalinis direktorius Dmitrijus Kiseliovas yra sankcionuojamas, tai, be jokios abejonės, ir tie kanalai, kuriems jis vadovauja, turėtų būti sankcionuojami", — teigė ministras. 

    Antradienį Latvijos nacionalinė elektroninių žiniasklaidos priemonių taryba (NEPLP) nusprendė uždrausti retransliuoti septynis RT kanalus ("RT", "RT HD", "RT Arabic", "RT Spanish", "RT Documentary HD", "RT Documentary", "RT TV"), motyvuodama tuo, kad juos kontroliuoja į ES sankcijų sąrašą įtrauktas Dmitrijus Kiseliovas. 

    "Latvija suspėjo tai padaryti pirmoji, tai — ne lenktynės. Esmė — priimti teisingą sprendimą", — teigė ministras.

    Pats Dmitrijus Kiseliovas, komentuodamas NEPLP sprendimą, teigė, kad šis draudimas parodo tik Latvijos valdžios nežinojimą, nes jis neturi nieko bendra su RT.

    "Šis sprendimas parodo rusofobijos apakintos Latvijos valdžios institucijų kvailumo ir neišmanymo lygį. Mes nuoširdžiai juokėmės iš šio pranešimo, Latvijos valdžia tiesiog atsidūrė aklavietėje. Tačiau rimtai, jų nurodyta draudimo priežastis neturi teisinio pagrindo, todėl Latvija turėtų nedelsdama atnaujinti RT transliavimą", — sakė Kiseliovas.

    Kiseliovas yra MIA "Rossija segodnia" generalinis direktorius, o vyriausioji RT redaktorė yra Margarita Simonian, kuriai netaikomos jokios ES sankcijos. Šios įmonės yra du atskiri juridiniai asmenys, ši informacija jau seniai žinoma ir viešai prieinama.

    Oficiali Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovė Marija Zacharova anksčiau teigė, kad Rusija ragina tarptautines struktūras įvertinti Latvijos reguliuotojo veiksmus. Anot Zacharovos, tokie Latvijos valdžios institucijų diskriminaciniai veiksmai prieš Rusijos žiniasklaidą, atviri bandymai išvalyti informacinę erdvę nuo alternatyvių ir galbūt nepageidaujamų požiūrių yra šiurkštus tarptautinės teisės pažeidimas.

    Rusijos televizijos transliavimo apribojimas

    Lietuvoje ne kartą bandyta apriboti rusiškos televizijos kanalų transliavimą. Lietuvos Seimas priėmė įstatymų pakeitimus, leidžiančius Lietuvos radijo ir televizijos komisijai nutraukti programas, kurios "kelia grėsmę nacionaliniam saugumui". Pakeitimai susiję su Europos Sąjungos valstybių narių ir Europos ekonominės erdvės transliacijomis.

    RF deputatas palygino Baltijos šalis su barbarais dėl bandymų iškreipti istoriją.

    Balandžio pradžioje LRTK ketino apriboti kanalo "Rossija 24" transliaciją dėl Valstybės Dūmos pavaduotojo Vladimiro Žirinovskio pareiškimų.

    Dar anksčiau LRTK paskelbė neva aptikusios pažeidimų dviejų rusiškų kanalų programose, kurios tariamai skleidė "melagingą" informaciją apie lietuvių "partizanus".

    Pasak LRTK, buvo pateikta "melaginga" informacija, kad per Antrąjį pasaulinį karą daugelis "partizanų" tapo kolaborantais ir dalyvavo civilių, ypač žydų bendruomenės, žudymo procese.

    Baltijos šalių valdžios ne kartą trukdė Rusijos žiniasklaidos darbą. Rusijos užsienio reikalų ministerija pareiškė apie aiškius koordinuotos šių valstybių linijos požymius. Rusijos žiniasklaidos priespaudos Baltijos šalyse atvejai "aiškiai parodo, ko praktiškai verti demagoginiai teiginiai apie Vilniaus, Rygos ir Talino atsidavimą demokratijos ir žodžio laisvės principams", pažymėjo Rusijos URM.

    Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
    © Sputnik /
    Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
    Temos:
    Vakarų kampanija prieš Sputnik ir RT (109)

    Dar šia tema

    "RT" tapo lydere pagal peržiūras tarp YouTube naujienų TV kanalų
    Rusijos karo medikai išgelbėjo Sirijoje sužeistos "RT" žurnalistės gyvybę
    Latvijos nacionalinė žiniasklaidos taryba uždraudė transliuoti septynis RT kanalus
    Kiseliovas pakomentavo RT draudimą Latvijoje
    Tegai:
    RT, Lietuvos respublikos užsienio reikalų ministėrija (URM), Linas Linkevičius

    Svarbiausios temos