06:34 2020 Rugpjūčio 12
Tiesioginis eteris
  • USD1.1783
  • RUB85.6858
    Politika
    Gauti trumpą nuorodą
    Vakarų kampanija prieš Sputnik ir RT (109)

    Baltijos šalyse visa propaganda paremta "ryškiu Amerikos įvaizdžiu" ir jos politika, tikina ekspertas Olegas Matvejčevas

    VILNIUS, liepos 3 — Sputnik. Lietuvos užsienio reikalų ministerija rekomendavo Lietuvos radijo ir televizijos komisijai (LRTK) uždrausti RT kanalų transliavimą. Prieš tai LRTK paskelbė esanti pasirengusi reaguoti į Latvijos, kuri neseniai uždraudė septynių RT kanalų transliavimą, raginimą.

    Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius teigė, kad Latvija tai padarė pirma ir čia "ne lenktynės", tačiau pabrėžė, kad svarbu "priimti teisingą sprendimą".

    Interviu Sputnik Lietuva politikos analitikas, Aukštosios ekonomikos mokyklos Nacionalinio tyrimų universiteto profesorius, politinių klausimų konsultantas Olegas Matvejčevas teigė, kad tokios situacijos rodo veidmainišką požiūrį į žodžio laisvę, taip pat tai, kad Lietuvos ir Latvijos gyventojai gali pamatyti tiesą apie tokias šalis kaip JAV.

    Pasak jo, RT retai rodomi siužetai apie Latviją ir Lietuvą. RT reguliariai iš savo korespondentų rodo, kas vyksta Amerikoje ir Europoje.

    "Aišku, šviesus, turtingo ir panašiai šeimininko — Amerikos — įvaizdis, kurio pagrindu ir remiasi visa šių pataikaujančių, kaip sakė mūsų prezidentas [Vladimiras Putinas], mažų respublikų, kuriomis amerikiečiai visada naudojosi žemiausia prasme, kai reikia atlikti nešvariausius darbelius, yra propaganda. Šie visi žmonės išsigando, kad dabar Latvijos, Lietuvos ir Lenkijos žmonės pamatys, kad karalius yra nuogas, kad nėra didžiosios Amerikos, kad ten ekonominė padėtis yra baisi, politinis niokojimas ir visa tai rodo, tai nėra montažas", — paaiškino jis.

    Matvejčevas mano, kad šioje situacijoje Baltijos šalių žmonės pradeda domėtis, kodėl išvis reikėjo ginčytis su Rusija, su kuria santykiai šiuo metu vystosi prastai.

    RT logotipas, archyvinė nuotrauka
    © Sputnik / Илья Питалев

    Latvija uždraudė RT transliavimą, nes jos reguliuotojas mano, kad kanalui vadovauja Dmitrijus Kiseliovas, kuriam taikomos ES sankcijos.

    Tačiau Kiseliovas yra MIA "Rossija segodnia" generalinis direktorius, o vyriausioji RT redaktorė yra Margarita Simonian, kuriai netaikomos jokios ES sankcijos. Šios įmonės yra du atskiri juridiniai asmenys, ši informacija jau seniai žinoma ir viešai prieinama.

    Oficiali Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovė Marija Zacharova anksčiau teigė, kad Rusija ragina tarptautines struktūras įvertinti Latvijos reguliuotojo veiksmus. Anot Zacharovos, tokie Latvijos valdžios institucijų diskriminaciniai veiksmai prieš Rusijos žiniasklaidą, atviri bandymai išvalyti informacinę erdvę nuo alternatyvių ir galbūt nepageidaujamų požiūrių yra šiurkštus tarptautinės teisės pažeidimas.

    Baltijos šalių valdžios ne kartą trukdė Rusijos žiniasklaidos darbą. Rusijos užsienio reikalų ministerija pareiškė apie aiškius koordinuotos šių valstybių linijos požymius. Rusijos žiniasklaidos priespaudos Baltijos šalyse atvejai "aiškiai parodo, ko praktiškai verti demagoginiai teiginiai apie Vilniaus, Rygos ir Talino atsidavimą demokratijos ir žodžio laisvės principams", pažymėjo Rusijos URM.

    Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
    © Sputnik /
    Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
    Temos:
    Vakarų kampanija prieš Sputnik ir RT (109)

    Dar šia tema

    "RT" tapo lydere pagal peržiūras tarp YouTube naujienų TV kanalų
    Latvijos nacionalinė žiniasklaidos taryba uždraudė transliuoti septynis RT kanalus
    Tegai:
    Rusijos žiniasklaida, Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK), RT, Baltijos šalys

    Svarbiausios temos