18:26 2020 Rugsėjo 23
Tiesioginis eteris
  • USD1.1692
  • RUB89.7875
    Politika
    Gauti trumpą nuorodą
    Lietuvos Seimo rinkimai — 2020 (99)

    Anksčiau konservatoriai inicijavo Visuomenės informavimo įstatymo pataisas, kuriomis nustatyta, kad televizijos programos ir radijo transliacijos ne oficialiomis ES kalbomis negali užimti daugiau nei 10 % eterio laiko

    VILNIUS, rugsėjo 12 — Sputnik. Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partija artimiausiais metais siekia sumažinti rusų sukurtų programų dalį televizijoje. Ši nuostata yra partijos išankstinių rinkimų programoje, kuri buvo patvirtinta šeštadienį partijos suvažiavime.

    "Priimsime įstatymų pakeitimus, leidžiančius mažinti Lietuvoje transliuojamos ir retransliuojamos rusiškos televizinės produkcijos kiekį ir labiau integruotis į europietišką informacinę erdvę", — sakoma dokumente.

    Rusijos televizijos kanalai Lietuvoje prieinami tik kabelinės televizijos vartotojų ir palydovinės televizijos antenų savininkams. Kabeliniuose tinkluose reguliuotojo — Lietuvos radijo ir televizijos komisijos — prašymu periodiškai sustabdomos vieno ar kito Rusijos kanalo transliacijos.

    Pretenzijos, kaip įprastai, siejamos su aštriais diskusijų programų dalyvių pareiškimais, kuriuos komisija vertina kaip Lietuvos įstatymų pažeidimą — neapykantos kurstymą ir etninę neapykantą.

    2019 metais konservatoriai inicijavo Visuomenės informavimo įstatymo pataisas, kuriomis nustatyta, kad televizijos programos ir radijo transliacijos ne oficialiomis ES kalbomis negali užimti daugiau nei 10 % eterio laiko Lietuvos televizijos kanalų ir radijo stočių paketuose.

    Tėvynės sąjungos-ietuvos krikščionių demokratų partijos programa parengta kitiems Seimo rinkimams, kurie vyks spalio 11 dieną.

    Lietuva reguliariai bando riboti Rusijos televizijos kanalų transliavimą. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) ketino apriboti televizijos "Rossija 24" transliaciją dėl Rusijos Valstybės Dūmos deputato Vladimiro Žirinovskio pareiškimų. Kartu visos Rusijos valstybinės televizijos ir radijo transliavimo bendrovės Tarptautinių santykių direktorato vadovas Piotras Fedorovas pabrėžė, kad tokie Vilniaus veiksmai nėra pagrįsti.

    LRTK taip pat metams sustabdė Rusijos "RTR-Planeta" televizijos kanalo transliaciją. 

    Šiemet šalyje taip pat buvo uždrausta transliuoti penkis RT kanalus. Lietuva savo sprendimą pagrindė tuo, kad jie priklauso MIA "Rossija segodnia" generaliniam direktoriui Dmitrijui Kiseliovui, kuriam taikomos ES sankcijos. Tačiau "RT" vyriausioji redaktorė yra Margarita SimonIan, kuriai netaikomos jokios ES sankcijos, o bendrovės MIA "Rossija segodnia" ir "RT" yra atskiri juridiniai asmenys.

    Rusija ne kartą pabrėžė, kad Lietuvos valdžios veiksmai yra ir neleistini.

    Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovė Marija Zacharova pažymėjo, kad Baltijos šalių valdžios iniciatyvos pirmiausia palies rusakalbę auditoriją, jos "neapsaugotus sluoksnius". Ji priminė, kad specializuotos tarptautinės organizacijos ne kartą smerkė tokių draudimų ir apribojimų taktiką, visų pirma ragindamos žiniasklaidos pliuralizmą ir užtikrindamos visuomenės prieigą prie įvairių informacijos šaltinių.

    Temos:
    Lietuvos Seimo rinkimai — 2020 (99)

    Dar šia tema

    Venckienė atskleidė, kada pasibaigs konservatorių partijos epocha
    Konservatoriai siūlo paskelbti sankcijas "Lukašenkos režimo" atstovams
    Konservatoriai pristatė Vyriausybei "paramos planą" Baltarusijos pilietinei visuomenei
    Tegai:
    televizija, konservatoriai

    Svarbiausios temos