23:33 2021 Gegužės 09
Tiesioginis eteris
  • USD1.2059
  • RUB89.4671
    Politika
    Gauti trumpą nuorodą
    Astravo atominės elektrinės statybos (546)

    Iniciatyvą "Debunk.eu", kuri kaltina agentūrą "melaginga informacija", finansuoja viena didžiausių Lietuvos žiniasklaidos priemonių, kuri ne kartą skleidė melagienas

    VILNIUS, balandžio 28 — Sputnik. Lietuvoje Rusijos žiniasklaida, įskaitant agentūrą Sputnik Lietuva, buvo apkaltinta "dezinformacija" dėl Vilniaus pozicijos BelAE klausimu. Apie tai praneša "Debunk.eu" projektas.

    "Po to, kai tarptautinė bendruomenė padarė keletą pareiškimų apie pažangą, padarytą užtikrinant Baltarusijos atominės elektrinės saugumą, prokremliška žiniasklaida juos interpretavo kaip aiškų įrodymą to, kad Lietuvos teiginiai yra nepagrįsti, neadekvatūs ir vedami pavydo. Neseniai pateiktas Lietuvos pasiūlymas Ukrainai boikotuoti BelAE pagamintą elektrą, "taip pat sukėlė gana griežtų vertinimų ir buvo interpretuota taip, kad Lietuva vardan solidarumo siūlo ukrainiečiams mirtinai sušalti", — rašoma pranešime.

    "Debunk.eu" duomenimis, kovą pastebėti 266 klaidinami ir "melagingi straipsniai" apie neva tikslingai nukreiptą Lietuvos poziciją Astravo AE atžvilgiu. Bendra "Debunk.eu" ir Lietuvos užsienio reikalų ministerijos analizė esą parodė, kad kovo mėnesį kilo kelios "dezinformacijos" bangos. Ypač didelį rezonansą sukėlė Valstybės saugumo departamente metinė ataskaita, kurioje pažymėta, kad BelAE neva yra "Rusijos projektas" ir kad Minskui trūksta kompetencijos valdyti procesus ir spręsti kylančias problemas.

    Taip pat "dezinformacija", anot portalo, sustiprėjo oficialaus Lietuvos prezidento Gitano Nausėdos vizito Ukrainoje metu ir po to, kai TATENA vadovas Rafaelis Marianas Grosijas per savo kalbą vaizdo formatu Europos Parlamente pareiškė, jog nemato priežasties, kodėl BelAE neturėtų veikti.

    "Debunk.eu" tvirtina, kad, palyginti su vasariu, kovą "dezinformacijos" apie Lietuvos poziciją BelAE atžvilgiu apimtis šiek tiek sumažėjo.

    "Sputniknews.lt, sputniknews.ru ir baltnews.lt paskelbė didžiausią dalį straipsnių, kuriuose yra piktavališkų pranešimų apie Lietuvos poziciją BelAE atžvilgiu (atitinkamai 13,9, 13,5 ir 7,5 proc. nuo visų straipsnių)", — teigiama portale.

    Be to, trečiadienį paaiškėjo, kad Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija (VATESI) atsisako dalyvauti Baltarusijoje organizuojamuose viešuosiuose svarstymuose, kurie numatomi balandžio 30 dieną. Lietuvai nebuvo suteikta teisė pasisakyti, tačiau jie išsiuntė kvietimą, kurio VATESI atsisakė. Manoma, kad svarstymai vyks prieš licencijos pradėti pramoniniu būdu eksploatuoti Baltarusijos AE 1-ajį bloką išdavimą.

    "Debunk.eu" iniciatyvą finansuoja viena didžiausių Lietuvos žiniasklaidos priemonių, kuri jau ne kartą skleidė melagienas.

    Pernai spalį Europos Vadovų Taryba savo "Twitter" paskyroje paskelbė vaizdo įrašą, skirtą šiam projektui. Vaizdo įraše pasakojama apie Lietuvos žurnalisto, kovojančio su "dezinformacija ir netikromis naujienomis", darbą. Tada vartotojams buvo rodoma filmuota medžiaga su laikraščių ir žurnalų pavadinimais. Tarp jų buvo ne socialiniai-politiniai leidiniai, o leidiniai su receptais ir sporto laikraščiai.

    2016 metų lapkričio mėnesį Europos Parlamentas priėmė rezoliuciją, kurioje nurodė, kad reikia pasipriešinti Rusijos žiniasklaidai, o "Sputnik" ir RT yra pagrindinės dokumente įvardijamos "grėsmės". Nemažai Vakarų politikų, įskaitant Amerikos senatorius ir Kongreso narius, Prancūzijos prezidentą, apkaltino "Sputnik" ir RT kišimusi į rinkimus JAV ir Prancūzijoje, tačiau nepateikė jokių to įrodymų. Rusijos valdžios atstovai teigė, kad tokie pareiškimai yra nepagrįsti.

    Opozicija Rusijos žiniasklaidai ypač aktyvi Baltijos šalyse. Visų pirma, Lietuvoje reguliariai raginama užblokuoti Rusijos televizijos kanalus, nes jie perteikia požiūrį, kuris skiriasi nuo "vienintelio teisingo".

    Ginčas dėl Astravo AE

    Vilnius nuo pat pradžių kritikavo Baltarusiją dėl elektrinės statybos, priekaištaudamas dėl "nesaugumo", nepaisant to, kad objektas perėjo visus būtinus ir net papildomus TATENA ir kitų susijusių institucijų patikrinimus. Daugelis ekspertų patvirtino elektrinės saugumą.

    Ilgą laiką Lietuvai nepavykdavo įtikinti kaimynines Baltijos šalis atsisakyti elektros energijos iš BelAE. Rugpjūčio pabaigoje Ryga paskelbė, kad nustos prekiauti elektra su Minsku, jei BelAE pradės veikti, tačiau tuo pat metu Latvija gali tęsti prekybą elektra su trečiosiomis šalimis, naudodama ryšį tarp Latvijos ir Rusijos.

    Anksčiau Baltarusijos energetikos ministerija pareiškė, kad vietoj produktyvaus dialogo Lietuva ir toliau šaukia apie "Astravo AE grėsmę Europai" ir sąmoningai tarptautinėse platformose propaguoja prieš Baltarusiją nukreiptą retoriką.

    Temos:
    Astravo atominės elektrinės statybos (546)

    Dar šia tema

    Gyventojai "nuskurs": kodėl kainos Lietuvoje kils be BelAE energijos
    Į BelAE pristatytas branduolinis kuras antrajam energitiniam blokui
    Įsilaužta į Baltarusijos atominės elektrinės svetainę
    Tegai:
    Astravo AE, dezinformacija, Sputnik Lietuva

    Svarbiausios temos