18:41 2018 Spalio 18
Tiesioginis eteris
  • USD1.1505
  • RUB75.5050
    Piotras Fiodorovas, archyvinė nuotrauka

    Ritualiniai veksmai: VGTRK apie Lietuvos grasinimus uždrausti rusiškus kanalus

    © RIA Novosti. Владимир Трефилов
    Rusijoje
    Gauti trumpą nuorodą
    16471

    VGTRK neigiamai vertina Lietuvos radijo ir televizijos komisijos ketinimus draugiškai išsiaiškinti “RTR-Planeta” laidoje įžvelgtus „neapykantos kurstymo” faktus

    VILNIUS, rugpjūčio 22 — Sputnik. Rusijos valstybinės televizijos ir radijo transliavimo kompanija (VGTRK) direkcijos vadovas Piotras Fiodorovas pavadino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) pareiškimus apie "neapykantos kurstymo faktus" "RTR-Planeta" laidoje vaidmainiškais. Be to, Fiodorovas mano, kad galimybė sekantį kartą uždrausti rusiškų televizijos kanalų transliaciją Lietuvoje yra "ritualiniai veiksmai".

    Pirmadienį LRTK paskebė, kad ketina išsiųsti Rusijos televizijos kanalų "RTR-Planeta" ir "TVCI" vadovybei laiškus su prašymu paaiškinti šių kanalų laidose, kuriose buvo kalbama ir apie Lietuvą, "neapykantos kurstymo faktus".

    LRTK nustatė, kad 2017 metų gegužės 31 dieną Rusijos televizijos programos "RTR Planeta" laidoje "Vakaras su Vladimiru Solovjovu" buvo kurstomas karas, nesantaika ir neapykanta tarp tautų ir  tautinių bendrijų. Be to, komisija nustatė Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo pažeidimus ir  Rusijos Federacijos jurisdikcijai priklausančios programos "TVCI" 2017 metų birželio 10 dienos laidoje "Teisė žinoti", kurioje dalyvavo Vladimiras Žirinovskis ir jo teiginiuose taip pat buvo "kurstomas karas, nesantaika ir neapykanta tarp tautų".

    Tai jau antras LRTK nustatytas toks televizijos programos "RTR Planeta" pažeidimas per 12 mėnesių, todėl komisija nusprendė pradėti konsultacijas ir informuoti visas suinteresuotas šalis. 2016 metų lapkritį komisija jau buvo nutraukusi trims mėnesiams Rusijos televizijos kanalo "RTR Planeta" transliaciją. O TVCI transliavimas Lietuvoje buvo sustabdytas šių metų balandį vienam mėnesiui. Tokį sprendimą LRTK priėmė nustačiusi, kad televizijos programos "TVCI" 2017 metų sausio 27 dieną transliuotoje laidoje "Įvykių centre su Ana Prochorova" paskelbta informacija pažeidė Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo 19 straipsnio nuostatas, draudžiančias platinti dezinformaciją bei kurstyti neapykantą.

    Komisijos duomenimis, jos išvadoms pritaria Lietuvos strateginės komunikacijos departamentas.

    "Tai beveik ritualinia veiksmai. Jie dažniausiai teikia skundus į Rusijos ekspertų ir politikų kalbas įvairiuose šou, reikalaudami, kad šie žodžiai nebūtų sakomi. Šiuose žodžiuose jie įžvelgia neapykantos ir nacionalinės nesantaikos kurstymą, tačiau iš tikrųjų, kaip jūs suprantate, tai beveik ribojasi su reikalavimais įvesti cenzūrą Rusijos televizijai. Mes niekada su tuo nesutiksime. Mes niekada neapribosime žmonių galimybių reikšti savo nuomonę",- RIA Novosti sakė Fiodorovas.

    Todėl, pridūrė agentūros pašnekovas, Lietuvos komisija greičiausiai "vėl priims sprendimą uždrausti trims mėnesiams".

    "Reikia pasakyti, kad jie savo dokumentuose pateikia kažkokias visai padorias Europos Sąjungos normas, bet tuo pat metu, jūs patys suprantate, kad čia yra gudravimas, nes analogiškus rusofobiškus ir grasinančius pareiškimus daro daug Vakarų politikų mūsų šalies atžvilgiu. Tačiau, Lietuvos komisijos požiūriu, visa tai yra leidžiama. Todėl į šią vaidmainystę mes žvelgiame ramiai", — pabrėžė VGTRK vadovas.

    Anot jo, panašūs lietuviškos komisijos "ritualiniai veiksmai" susieti su tuo, kad "Rusijos televizija yra labai populiari Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse".

    "Čia įžvelgia agresiją, tame tarpe buvo publikacijos apie tai, kad filmukas "Maša ir meška" kelia grėsmę Baltijos valstybių nacionaliniam saugumui, visų pirma, Lietuvos saugumui. Ką galima pasakyti? Jie dalyvauja informaciniame kare, jie naudoja uždraustus metodus, o tai byloja apie jų silpnumą ir negalią konkuruoti", — mano Fiodorovas.

    Tuo pat metu žiūrovai, pridūrė jis, vistiek suras kitas galimybes žiūrėti rusiškus kanalus, pavyzdžiui, internete.

    "Aš įsitikinęs, kad tam tikrą nuostolį patirs Lietuvos reklamos pardavėjai ir kabelinės televizijos operatoriai. Bet kartoju — mums tai ne naujovė, ir mes nesiruošiam nusileisti prieš absurdiškus ir neracionalius Lietuvos radijo ir televizijos komisijos reikalavimus", — pridūrė jis.

    Bet kuriuo atveju VGTRK, anot Fiodorovo, pateiks atsakymą Lietuvos komisijai, kuriame išreikš savo poziciją.

    Televizijos kanalo "TVCI" spaudos tarnyba atsisakė komentuoti šią situaciją.

    Komisijos sprendimu "Pirmais Baltijas Kanals" neleidžiama vartoti Lietuvos vardo prekių ženkluose, naudojamuose televizijos programoje "Lietuvos laikas" ir rusų kalba transliuojamoje programoje "Litovskoje vremia".

    2017 sausio mėnesį buvo pranešta, kad Baltic News Service nutraukia sutartį su Sputnik Lietuva. Kovo mėnesį Naujienų agentūros LETA ir BNS vienašališkai nutraukė sutartis su Sputnik Latvija ir Sputnik Estija redakcijomis.

    Rusijos užsienio reikalų ministerija apkaltino Baltijos šalių valdžią turint sukoordinuotą liniją dėl Rusijos žiniasklaidos. Anot Rusijos diplomatų, Baltijos šalių puolimas  "ryškiai rodo, ko iš tikrųjų vertas Rygos, Talino ir Vilniaus demokratijos ir žodžio laisvės principų laikymasis".

    Dar šia tema

    Atšaukti Rusijos televizijos kanalų transliavimo apribojimai
    Naujos pataisos: mažiau rusiškos produkcijos televizijoje
    Komisija tiria rusiškos produkcijos mastą Lietuvos televizijoje
    Seimo narys: rusiškos programos propaguoja sovietinį gyvenimo būdą
    Tegai:
    rusiškos programos, TVCI, transliavimas, televizija, televizijos laida, VGTRK, Lietuvos radijo ir televizijos komisija, RTR Planeta, Piotras Fiodorovas, Rusija
    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos