23:18 2019 Spalio 20
Tiesioginis eteris
  • USD1.1144
  • RUB71.3066
    Maskva, archyvinė nuotrauka

    Rusija apie TV kanalų pažeidimus Lietuvoje: alternatyvaus požiūrio pašalinimas

    © Sputnik / Ольга Головко
    Rusijoje
    Gauti trumpą nuorodą
    112 0 0

    Rusijos visuomenės rūmų atstovė tvirtina, kad Lietuvoje paskelbti kaltinimai prieš rusiškus televizijos kanalus yra ne kas kita, kaip politiškai motyvuotas poelgis

    VILNIUS, sausio 31 — Sputnik. Lietuvos valdžios pareiškimas apie dviejų rusakalbių televizijos kanalų pažeidimus yra politiškai motyvuotas aktas, teigia Rusijos visuomenės rūmų Viešosios diplomatijos, humanitarinio bendradarbiavimo ir tradicinių vertybių išsaugojimo komisijos vadovė Jelena Sutormina.

    Anot jos, Rusijos Federacijos visuomenės rūmai ketina atkreipti tarptautinių institucijų dėmesį į tai.

    Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) pareiškė apie pažeidimus dviejų Rusijos televizijos kanalų programose, kurios tariamai platino "melagingą" informaciją apie Lietuvos "partizanus". Posėdis įvyko trečiadienį. Kaip nepriklausomas ekspertas posėdyje dalyvavo Lietuvos istorijos instituto atstovas, be to, buvo pakviestas ir minėtas programas rengiančių transliuotojų atstovas.

    LRTK priėjo prie išvados, kad sausio 14 dieną SIA televizijos programos "Pirmais Baltijas Kanals Lietuva" transliuotos laidos "Laikas" reportaže apie 2019 metų sausio 13 dieną Lietuvos Seime vykusį Laisvės gynėjų dienos minėjimą buvo "paskleista melaginga, šmeižianti ir neapykantą kurstanti informacija apie Lietuvos ir Latvijos partizanus".

    "Tai aiškus politiškai motyvuotas pareiškimas. Ne paslaptis, kad šiandien Europos Sąjungoje mūsų žiniasklaida yra nuolat spaudžiama. Daugelio valstybių vadovų užduotis taip pat yra labai aiški — rusų spaudos blokavimas, pasinaudojus bet kokiu pretekstu, kad iš informacinio lauko būtų pašalintas alternatyvus požiūris į vykstančius procesus", — sakė RIA Novosti Sutormina.

    Ji neatmeta galimybės, kad artimiausiu metu "mes dar daug kartų gausime, švelniai tariant, keistus ir nepagrįstus pareiškimus".

    "Be abejo, mes atkreipsime į tai tarptautinių institucijų dėmesį, ypač JT, ESBO, ir mes prašysime, kad situacija, kai spaudžiami mūsų leidiniai, būtų atidžiai kontroliuojama, kad būtų užkirstas kelias pagrindinių tarptautinių dokumentų, susijusių su žodžio laisve, pažeidimams", — teigė visuomeninė veikėja.

    Praėjusių metų vasarį LRTK vieneriems metams sustabdė Švedijoje įregistruoto televizijos kanalo "RTR-Planeta" transliaciją. Pasak Lietuvos valdžios institucijų, kanalas ne kartą "pažeidė ES direktyvą dėl žiniasklaidos paslaugų audiovizualizacijos ir Lietuvos įstatymą dėl visuomenės informavimo — karo, nesutarimų ir etninės neapykantos kurstymo". Be to, buvo įvestas draudimas Lietuvoje transliuoti kitas televizijos kanalo versijas — "Rusija RTR" ir "Rossija RTR".

    Be to, LRTK periodiškai apriboja prieigą prie interneto tinklalapių, kurie transliuoja Rusijos televizijos kanalus.

    "Partizanai" ir "miško broliai"

    Anksčiau partijos "Tėvynės Sąjunga — Lietuvos krikščionys demokratai" nariai Laurynas Kasčiūnas ir Audronius Ažubalis kreipėsi į Lietuvos generalinę prokuratūrą dėl programos "Rossija 24", kuri tariamai transliavo "melagingą" informaciją apie Lietuvos "partizanus", apdovanotus Laisvės premija.

    Taip pat jie paprašė patikrinti programoje dalyvavusio "Socialistinio liaudies fronto" lyderio, teisės gynėjo Giedriaus Grabausko pareiškimus apie "partizanus".

    Lietuvoje "partizanais" taip pat vadinami "miško broliai" — ginkluotos nacionalistų grupės, veikusios respublikos teritorijoje 1940-1950 metais.

    "Miško broliai" ir "partizanai" Lietuvoje laikomi nacionaliniais didvyriais, tačiau daugelio jų biografija toli gražu nėra nepriekaištinga.

    Antrojo pasaulinio karo metu daugelis tų, kurie prieštaravo TSRS valdžiai, kariavo fašistinės Vokietijos pusėje, dalyvavo žydų bendruomenės sunaikinime Lietuvoje. Be to, "miško broliai" buvo prisidėję prie civilių žudymo karo metu bei prie Tarybų partijos darbuotojų ir paprastų tarybinei valdžiai palankių piliečių naikinimo.

    Dar šia tema

    Rusija Baltijos šalių politiką rusų kalbos atžvilgiu vadina apartheidu
    Latvijoje uždrausta kanalo "Rossija RTR" transliacija trims mėnesiams
    Politologas: valdžia verčia lietuvius bijoti Rusijos
    Tegai:
    "Lietuvos partizanai", miško broliai, Lietuva, Rusijos žiniasklaida, Rusija

    Svarbiausios temos