19:01 2019 Lapkričio 13
Tiesioginis eteris
  • USD1.1015
  • RUB70.4859
    Ust-Lugos uostas, archyvinė nuotrauka

    Baltijos šalių uostų nenaudai: Ust Luga padidino krovinių apyvartą

    © Sputnik / Алексей Даничев
    Rusijoje
    Gauti trumpą nuorodą
    3310

    Naftos, jos produktų ir medienos krovinių pervežimas Rusijos uoste padidėjo tūkstančiais tonų

    VILNIUS, spalio 17 — Sputnik. Ust Lugos uosto krovos apyvarta Leningrado srityje, palyginti su praeitais metais, padidėjo, praneša Baltijos jūros uostų administracija.

    Sausio — rugsėjo mėnesį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, apyvarta išaugo septyniais procentais — iki 77,499 mln. tonų.

    Naftos produktų perkrovimas išaugo trimis procentais iki 22,49 mln. tonų, naftos krova išliko tame pačiame lygyje ir sudarė 19,925 mln. tonų, o suskystintų dujų perkrovimas sumažėjo vienu procentu, iki 1,777 mln. tonų.

    Krovinių perkėlimas keltais sumažėjo 35 proc., iki 554,8 tūkst. tonų, konteinerių — 11 proc., iki 436,3 tūkst. tonų, medienos — padidėjo 32 proc., iki 435,8 tūkst. tonų.

    Pastaruoju metu Rusija didina Baltijos uostų veiklą. Kaip pažymėjo buvęs Latvijos ekonomikos ministras Viačeslavas Dombrovskis, Rusija, kuri anksčiau gabendavo krovinius per Baltijos uostus, savo uostus stato ir plėtoja jau dešimt metų. Dėl šios priežasties tranzitas palaipsniui palieka Baltijos uostus ir persikelia į Rusijos.

    Baltijos šalių manymu, Rusija nori "atimti iš jų tranzitą", tačiau Maskva tiesiog nenori priklausyti nuo šalių, kurios palaiko nedraugišką požiūrį į Rusiją.

    Anot Dombrovskio, dabar Latvija gauna perpus mažiau pinigų, nei galėtų, jei Rusija nestatytų trijų naujų uostų: Primorsko, Ust Lugos, Vysocko.

    Komercinis Ust Lugos jūrų uostas — didžiausias ir giliausias uostas Baltijos regione. Jis įsikūręs Suomijos įlankos Lugos užtakio pietrytinėje dalyje. Uoste perkraunama nafta ir jos produktai eksportui.

    Uostas yra pajėgus priimti ir tvarkyti 20 rūšių krovinius, įskaitant konteinerių pristatymus. Planuojama, kad pasiekus pilną pajėgumą, uosto krova padidės iki 180 milijonų tonų. 2018 metų pabaigoje uosto krova sumažėjo keturiais procentais — iki 98,728 mln. tonų.

    Dar šia tema

    Lietuva gavo pirmąjį SGD krovinį naujaisiais dujų metais
    Rugsėjį iš Lietuvos išvyko rekordinis gyventojų skaičius
    Tegai:
    krovinių apyvarta, Ust Luga, uostas, Baltijos šalys

    Svarbiausios temos