08:08 2020 Rugpjūčio 09
Tiesioginis eteris
  • USD1.1817
  • RUB86.9753
    Rusijoje
    Gauti trumpą nuorodą
    Vakarų kampanija prieš Sputnik ir RT (109)

    Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovė stebisi dėl ES atstovų tylėjimo šiuo klausimu

    VILNIUS, liepos 9 — Sputnik. Latvijos, Lietuvos ir Estijos veiksmai RT kanalų atžvilgiu yra ciniškas įsipareigojimų žiniasklaidos laisvei pažeidimas, sakė Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovė Marija Zacharova.

    "Mes ir toliau fiksuojame cinišką tarptautinių įsipareigojimų pažeidimą žiniasklaidos laisvės srityje Baltijos šalyse, kurios vis blogiau slepia savo rusofobiją ir ketinimą bet kokiomis priemonėmis atsikratyti Rusijos informacijos savo žiniasklaidos erdvėje", — per ketvirtadienį vykusią trumpąją spaudos konferenciją sakė Zacharova.

    Anot jos, keista, kad "dar nė vienas tos pačios Europos Sąjungos valstybės pareigūnas nepakomentavo šiurkštaus žodžio laisvės pažeidimo ir kovos su kitaip mąstančiais Baltijos šalyse".

    "Mes manome, kad būtent Briuselio nepriimtinas nutylėjimas apie daugybę vietinės žiniasklaidos diskriminacijos epizodų šio regiono šalyse, ypač Baltijos šalyse, atrišo šių šalių vadovybių rankas iki tokio lygio, kad dabar jos net nesivargina ieškoti įtikinamų savo žingsnių, priemonių, veiksmų Rusijos žiniasklaidos atžvilgiu paaiškinimų", — cituoja Zacharovą RIA Novosti.

    "Tokie antidemokratiniai žingsniai, žinoma, diskredituoja Vilnių, Rygą ir Taliną pasaulio bendruomenės akyse ir prieštarauja šių sostinių tarptautiniams įsipareigojimams užtikrinant žiniasklaidos laisvę ir laisvą prieigą prie informacijos", — pabrėžė ji.

    Liepos 8 dieną Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) paskelbė sustabdysianti televizijos programų RT, RT HD, RT Español, RT Documentary HD ir RT Documentary programų retransliavimą ar platinimą internetu. LRTK pirmininkas Mantas Martišius teigė, kad nuo liepos 9 dienos sustabdoma transliacija, nes "RT kontroliuoja Dmitrijus Kiseliovas, kuris įtrauktas į asmenų, kuriems taikomos ES sankcijos, sąrašą".

    Praėjusią savaitę Latvija uždraudė RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary ir RT TV kanalų transliavimą, savo sprendimą argumentuodama tuo, kad jie neva priklauso Dmitrijui Kiseliovui, MIA "Rossija segodnia" generaliniam direktoriui, kuriam taikomos ES sankcijos.

    Tačiau atkreiptinas dėmesys į tai, kad Dmitrijus Kiseliovas yra MIA "Rossija segodnia" generalinis direktorius, o RT vadovauja Margarita Simonian, kuriai netaikomos jokios ES sankcijos. Šios įmonės yra du atskiri juridiniai asmenys, ši informacija jau seniai žinoma ir viešai prieinama.

    Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovė Marija Zacharova teigė, kad Latvijoje priimtas draudimas transliuoti septynis RT kanalus yra "siaubingas ir neleistinas žingsnis".

    Liepos pradžioje Simonian savo Twitter ironiškai pažymėjo, kad Lietuvai nusprendus po Latvijos uždrausti RT kanalų transliaciją, labai tikėtina, kad Estija prisijungs prie veiksmų, skirtų "apsaugoti" savo arabų ir ispanų kalbomis kalbančius piliečius nuo RT.

    Estijos užsienio reikalų ministras Urmas Reinsalu sakė, kad vyriausybė svarsto galimybę, sekdama Latvijos pavyzdžiu, uždrausti RT televizijos kanalų transliavimą šalyje.

    Temos:
    Vakarų kampanija prieš Sputnik ir RT (109)

    Dar šia tema

    Čeryševa: Europos pozicija "Sputnik Estija" atžvilgiu yra nusikalstama tyla
    Lietuvoje uždrausta RT
    Simonian sureagavo į penkių RT kanalų draudimą Lietuvoje
    Rusijos nuolatinė atstovybė draudimą transliuoti RT Lietuvoje pavadino "raganų medžiokle"
    Tegai:
    Baltijos šalys, RT, Rusijos žiniasklaida, Marija Zacharova, Rusija

    Svarbiausios temos