18:40 2020 Lapkričio 25
Tiesioginis eteris
  • USD1.1890
  • RUB90.0123
    Rusijoje
    Gauti trumpą nuorodą

    Aleksandras Lukašenka sakė: jo šalis yra pasirengusi perorientuoti krovinius iš Baltijos uostų į Rusijos. Interviu "Baltnews" Leningrado srities gubernatorius Aleksandras Drozdenka papasakojo, kiek šio Rusijos subjekto uostai yra pasirengę dalyvauti šiame procese

    Baltarusijos prekių perkėlimo iš Baltijos šalių, ypač Lietuvos Klaipėdos uosto, tema šiuo metu aktyviai aptarinėjama žiniasklaidoje. Rusija pareiškė esanti pasirengusi padėti Baltarusijos pusei šiame procese. Būtent Leningrado sritis gali atlikti svarbų vaidmenį perorientuojant prekes iš Baltarusijos.

    Interviu "Baltnews" Leningrado srities gubernatorius Aleksandras Drozdenka papasakojo, kaip šios srities uostai gali pritraukti Baltarusijos eksportuotojus, kokie procesai siejami su aktyvia terminalų statyba Leningrado srityje ir kodėl Minsko įtraukimas į naujų uostų kompleksų statybą yra strategiškai teisingas sprendimas.

    — Pone Drozdenka, ne taip seniai Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka paskelbė Baltarusijos krovinių srauto perorientavimą iš Lietuvos uostų į Rusijos jūrų uostus. Pagrindinę vietą šiame procese galima skirti Leningrado sričiai. Ar deklaruotas krovinių perorientavimas bus įgyvendintas praktiškai?

    — Mano vizito į Baltarusijos Respubliką metu ir per susitikimą su Aleksandru Grigorjevičiumi Lukašenka jis tikrai pareiškė, kad Baltarusija yra pasirengusi tam tikromis sąlygomis perorientuoti savo krovinių srautus į Rusiją iš Baltijos šalių uostų. Ir, žinoma, pirmiausia jie kalbėjo apie Leningrado sritį.

    Šiuo metu čia veikia ir statoma daug įvairių uosto pajėgumų. Yra nurodymai, kurie tinka Baltarusijos pusei, pavyzdžiui, terminalai mineralinėms trąšoms vežti, terminalai naftos produktams tiek šviesiems, tiek tamsiems naftos produktams.

    — Kaip Baltarusijos partneriai vertina Lukašenkos iniciatyvą gabenti perorientuoti krovinius į Rusijos uostus?

    — Bet koks vertinimas grindžiamas ekonomika, skaičiais. Ir akivaizdu, kad politiškai tikriausiai būtų teisinga, jei Baltarusija savo krovinius perorientuotų į Rusijos uosto įrenginius. Tačiau ekonominis komponentas taip pat yra labai svarbus. Žinoma, mūsų perspektyvūs partneriai dažniausiai užduoda klausimus apie pervežimo tarifo dydį ir uosto paslaugų krovos kainą. Ir jei šis komponentas bus naudingas arba bent jau smarkiai nesiskirs nuo to, ką šiandien turi Baltarusijos partneriai, manau, kad šis projektas bus įgyvendintas.

    — Kuo naudingas Baltarusijos tranzito persiorientavimas į Leningrado srities uostus pačiam regionui?

    — Mus domina nauji kroviniai, kurie ateina pas mus. Faktas yra tas, kad Leningrado srities uostų kompleksai aktyviai vystosi.

    Jei prieš 13 metų jų tūris buvo nedidelis, tai praėjusių metų pabaigoje daugiau nei 100 milijonų tonų krovinių buvo perkrauta tik Ust-Lugos uoste. Iki 2024 metų tikimės padidinti uosto pajėgumus tik Ust-Luga uoste iki 180 milijonų tonų.

    Be to, mes plėtojame Primorsko uosto teritoriją. Yra keletas terminalų, kuriuos jau planuojame statyti. Mes norėtume, kad jie būtų pakrauti.

    Be to, mes vertiname uostų kompleksų plėtros perspektyvas Leningrado srityje remdamiesi krovinių srautų rodikliais ir prognozėmis. Tai apima mokesčius, darbo vietas ir gerą ekonomikos plėtrą. Žinote, yra taškų, skatinančių visos pramonės plėtrą. Taigi, bet koks mūsų krovinių srautas yra visos transporto grandinės plėtros varomoji jėga Leningrado srityje ir už jos ribų.

    — Kodėl, atsižvelgiant tiek į Rusijos pusės norą, tiek į administracinę valią, baltarusių kroviniai į Leningrado sritį neatvyko anksčiau?

    — Faktas yra tas, kad pirmoji užduotis, iškelta įgyvendinant Leningrado srities uostų kompleksų statybos investicinius projektus, pirmiausia buvo Rusijos krovinių perorientavimas. Ir net ši užduotis dar nėra iki galo išspręsta. Kaip žinia, dalis Rusijos krovinių vis dar yra kraunama per Baltijos šalių uostų kompleksus. Reikėjo laiko.

    Jau minėjau pavyzdį, kad norint pasiekti 100 milijonų tonų krovinių, Ust-Lugos uostas turėjo išleisti 13 metų didelio, rimto darbo ir investicijų.

    Ir šiandien mes jau matome, kad turime perspektyvų. Pavyzdžiui, tame pačiame Ust-Luga uoste statomi trys moderniausi terminalai.

    Visų pirma, didžiausias terminalas LUGAPORT yra daugiafunkcis terminalas, galintis gabenti įvairių rūšių produktus. Ir gana gera talpos prasme — plius 24 milijonai tonų.

    Ultramar terminalas yra universalus uosto terminalas, skirtas visų rūšių mineralinėms trąšoms vežti.

    Bendrovė "Eurochem" stato savo terminalą trąšų perkrovimui, dar ir su pajėgumų rezervu. Taigi vien Ust-Luga jau leidžia mums Baltarusijos pusei pasiūlyti keletą produktų siuntimo variantų.

    Taip pat vystosi Primorsko uosto teritorija, Vysocke yra "Lukoilo" naftos krovinių pervežimo terminalas. Tai jei prieš kelerius metus galėjo būti pasiūlymų, tačiau jie neturėjo pagrindo, tai šiandien pasiūlymus palaiko realūs veiksmai, tikri uosto įrenginiai, realios investicijos.

    — Kaliningrado sritis taip pat yra pasirengusi priimti baltarusių krovinius. Tačiau jai reikia sukurti tam reikalingą infrastruktūrą. Kokius darbus reikia atlikti Leningrado srityje?

    — Tikriausiai, priešingai nei Kaliningrado sričiai, mums nereikia kažko specialiai paruošti baltarusių kroviniams priimti, išskyrus tai, kad jau statome terminalus. Mūsų transporto infrastruktūra yra labai gerai išvystyta. Pastaraisiais metais Rusijos geležinkeliai investavo daug pinigų į geležinkelių ir geležinkelio stočių plėtrą Leningrado srityje.

    Aš galiu pateikti jums pavyzdį. Lužskaja stotis šiandien laikoma geriausia skirstymo aikštele Europoje. Ši stotis yra visiškai automatizuota: lokomotyvai važiuoja automatiniu režimu, robotai viską valdo. Galite įsivaizduoti techninės stoties lygį.

    Šiandien nutiestos modernios magistralės. Ir svarbiausia, kad Leningrado srities investiciniai įstatymai galioja ir jau buvo išbandyti, buvo testuojami ankstesniuose projektuose, o tai yra patrauklu tiems, kurie užsiima uostų valdymu, logistika ir krovos paslaugomis.

    Mes suteikiame pajamų mokesčio paskatas, pavyzdžiui, atleidimą nuo nekilnojamojo turto mokesčio projektų atsipirkimo laikotarpiui.

    Svarbu, kad šiandien kartu su Rusijos Federacijos vyriausybe praktiškai pasiekėme prioritetinės plėtros zonos Ust-Lugoje sukūrimo finišo ribą. Dėl Primorskio uosto laisvosios ekonominės zonos sukūrimo dar deramės. Tai yra, mes jau turime visas sąlygas, mums nereikia specialiai ruoštis. Visa tai mes jau ruošėme Rusijos kroviniams, tranzitui, kuris buvo perkeltas iš Baltijos valstybių. Ir visa tai jau buvo įgyvendinta praktiškai.

    — Aleksandras Lukašenka pasiūlė Leningrado srityje pastatyti naują prekių perkrovimo terminalą. Ką manote apie šią idėją?

    — Mes jau perėjome visus etapus, visus uosto kompleksų statybos variantus. Ir prisimenu, kad prieš dešimt metų kiekvienas mineralinių trąšų gamyklos savininkas norėjo nuosavo terminalo mineralinėms trąšoms. Kiekviena kasykla norėjo turėti savo anglies gabenimo terminalą. Bet jei tai padarytume, visa pakrantė būtų užstatyta terminalais, jie būtų maži, maži pagal krovinių apyvartą.

    Baltarusijos kroviniai yra dideli kroviniai. Tai yra milijonai tonų: ir mineralinės trąšos, ir naftos produktai. Tačiau teisingiau būtų naudoti turimus pajėgumus. Pavyzdžiui, Ust-Lugoje yra "Ultramar" terminalas, kuris yra statomas ir jau pradeda pirmąjį mineralinių trąšų iškrovimą; jis buvo pastatytas kaip didelė bendros paskirties mineralinių trąšų parduotuvė.

    Penkios stambios Rusijos kompanijos, gaminančios įvairių rūšių trąšas — azoto, kalio, fosforo trąšas, susivienijo ir stato terminalą. Tai yra vienintelis mineralinių trąšų gabenimo taškas Ust-Lugoje. Todėl, kalbėdami su Baltarusijos puse, pasiūlėme jiems tapti jau įvykusių ar dabar vykdomų projektų akcininkais.

    Tai yra daug lengviau ir, beje, pigiau pagal ekonomiką, nei pastatyti savo terminalą nuo nulio. Manau, kad tai yra labai įdomus pasiūlymas. Manau, kad tai aptarsime artimiausiu metu.

    Tegai:
    Leningrado sritis, Baltarusija, uostas, Baltijos šalys, Rusija

    Svarbiausios temos