18:25 2019 Rugpjūčio 23
Tiesioginis eteris
  • USD1.1065
  • RUB72.9469
    Atsiskaitymas išmaniuoju telefonu, archyvinė nuotrauka

    Gyventojams bus sudarytos sąlygos atsiskaityti išmaniuoju telefonu

    © Photo: Depositphotos
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    38811

    Atlikta apklausa atskleidė, kad daugiau nei trečdaliui gyventojų būtų patrauklu už prekes ir paslaugas mokėti telefonu, todėl šiemet Lietuvos bankas konkrečiomis priemonėmis skatins momentinių atsiskaitymų atsiradimą Lietuvoje.

    VILNIUS, vasario 10 — Sputnik. Galimybė greitai atsiskaityti išmaniuoju telefonu parduotuvėje ar kavinėje būtų patraukli arba greičiau patraukli 36%, o galimybė greitai sumokėti kitiems asmenims priimtina 39% respondentų. Šie duomenys paaiškėjo per naujausią gyventojų apklausą dėl mokėjimo įpročių, praneša Lietuvos bankas.

    Daugiausia atsiskaityti išmaniuoju telefonu norėtų didmiesčių ir miestų gyventojai iki 50 metų amžiaus.

    Lietuvos banko valdybos narys Marius Jurgilas pabrėžia, kad palankus daugiau kaip trečdalio apklaustųjų požiūris į galimybę telefonu atlikti momentinius mokėjimus kitiems asmenims arba atsiskaityti už prekes ir paslaugas prekybos vietose patvirtina, kad rinkoje yra didelis tokių paslaugų poreikis.

    "Jau šiemet įgyvendinsime konkrečias priemones, skatinančias momentinių mokėjimų atsiradimą mūsų šalyje", — sako Jurgilas.

    Šių metų sausio pabaigoje Lietuvos bankas ir trys didžiausios mobiliojo ryšio bendrovės sutarė dar 2017 metais sudaryti sąlygas vartotojams ir verslui atsiskaityti greituoju būdu.

    Vartotojai šią paslaugą teikiančiose internetinėse parduotuvėse, įprastinėse prekybos vietose, taip pat ir tarpusavyje galės atsiskaityti mobiliuoju telefonu, o lėšos bus įskaitomos per kelias sekundes. Paslauga veiks visą parą, be poilsio dienų.

    Lietuvos bankas numato išplėsti savo valdomos mažmeninių mokėjimų sistemos SEPA-MMS galimybes taip, kad sistema galėtų apdoroti momentinius mokėjimus tarp skirtingų mokėjimo paslaugų teikėjų. Nauja tokiems mokėjimams reikalinga infrastruktūra bus prieinama visiems mokėjimo paslaugų teikėjams.

    Momentiniai mokėjimai yra viena iš Lietuvos banko strateginių veiklos krypčių, taip pat iškeliamų ir parengtoje Nacionalinėje mokėjimų strategijoje, kuria siekiama didinti elektroninių atsiskaitymų mastą, skatinti konkurenciją mokėjimo paslaugų rinkoje, plėtoti mokėjimų infrastruktūrą, atitinkančią šiuolaikinių naudotojų poreikius.

    Lietuvos banko užsakymu apklausą apie gyventojų mokėjimo įpročius atliko viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė UAB "Rotelas".

    Dar šia tema

    Karta, priklausoma nuo išmaniųjų telefonų
    Seni triukai vis dar veikia — moteris sukčiui atidavė 1050 eurų
    Tegai:
    momentiniai mokėjimai, išmanusis telefonas, Lietuvos bankas, Lietuva

    Svarbiausios temos