12:17 2021 Sausio 17
Tiesioginis eteris
  • USD1.2123
  • RUB89.0364
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    167

    Antradienį į Vilniaus gatves išvažiavo elektrinis autobusas "Solaris Urbino 12 Electric"

    VILNIUS, vasario 22 — Sputnik. Bendrovė "Vilniaus viešasis transportas" pradeda įvairių gamintojų elektrinių autobusų bandymų ciklą. Jis tęsis visus metus.

    Į pirmąjį bandomąjį maršrutą elektrinis "Solaris Urbino 12 Electric" išvyko vakar, pranešė portalas ebus.lt.

    Į autobuso pristatymą atvyko bendrovės "Solaris Bus and Coach" atstovai, Lenkijos Respublikos nepaprastasis ir įgaliotasis ambasadorius Lietuvos Respublikoje Jarosław Czubiński.

    Розетка для заправки электричеством
    © Photo : ebus.lt
    Vilniaus gatvėmis važinės elektrinis autobusas "Solaris Urbino 12 Electric"

    Pasak jo, Lietuvoje jau važinėja nemažai "Solaris" autobusų, ir būtų puiku, jei vežėjai įsigytų ir elektrinių, ekologiškų transporto priemonių.

    Pristatytas autobusas yra žemagrindis, pritaikytas žmonėms su fizine negalia. Iš viso juo gali važiuoti 75 keleiviai, yra 30 sėdimų vietų.

    Kaip ir kiek veiks ekologiškas autobusas

    Autobuse įmontuotos ličio geležies fosfatų baterijos. Bendrovė "Vilniaus viešasis transportas" sieks išsiaiškinti, kokį atstumą vieną kartą įkrautomis baterijomis autobusas galės nuvažiuoti kalvotu reljefu, pilnu salonu keleivių, taip pat pastovėdamas spūstyse.

    Gamintojų teigimu, "Solaris Urbino 12 Electric" vieną kartą įkrautomis baterijomis gali nuvažiuoti 150 kilometrų.

    Панель управления электрическим автобусом
    © Photo : Peach Group
    Elektrinio autobuso valdymo pultas

    "Solaris Bus and Coach Latvia" Lietuvos regiono vadovas Donatas Mačiulis sako, kad nuomonė apie didelę elektrinių autobusų kainą dažnai būna ne visai teisinga.

    "Nors elektrinis autobusas kainuoja brangiau nei dyzelinis, tačiau išlaidos atsiperka, autobusą eksploatuojant", — kalba Mačiulis.

    Anot jo, 100 kilometrų nuvažiuoti dyzelinis autobusas sunaudoja 38 litrus degalų. Vieno litro kaina šiuo metu — 1,165 eurų. Šimtui kilometrų nuvažiuoti dyzeliniu kuru kainuoja 44,27 eurų.

    Салон электрического автомобиля
    © Photo : ebus.lt
    Iš viso elektriniu autobusu gali važiuoti 75 keleiviai, yra 30 sėdimų vietų

    Elektra varomas autobusas tam pačiam atstumui įveikti sunaudoja 130 kW elektros. 1 kW kaina — 0,124 eurų. Taigi, tokiam pat atstumui nuvažiuoti reikia vos 16,12 eurų.

    "Jau numatėme, kad bandomasis autobusas veš keleivius 10-uoju maršrutu. Jis važinės nuo darbo pradžios iki vienuoliktos valandos, vėliau 2,5-3 valandoms grįš į autobusų parką, kur baterijos bus įkrautos iš naujo. Kitą kartą transporto priemonė išvažiuos į tą patį maršrutą 15:00 valandą ir vežios keleivius iki 19:30 valandos", — sakė įmonės "Vilniaus viešasis transportas" generalinis direktorius Gintaras Maželis.

    Pasak jo, 10-asis maršrutas pasirinktas todėl, kad jame — net 24 stotelės. Tokiu būdu bus galima stebėti, kiek energijos autobusas sunaudoja, dažniau lėtindamas greitį ties stotele ar greitėdamas. Be to, bandymai šaltuoju metų laiku padės išsiaiškinti, kaip veikia autobuso baterijos.

    Dar šia tema

    Lietuva už ekologišką transportą: 10 naujų elektromobilių įkrovimo stotelių
    Vyriausybė skatins lietuvius aktyviau naudotis alternatyviu kuru
    Vilnius tampa draugiškesniu elektromobiliams
    Tegai:
    elektrinis transportas, ekologiškas transportas, ekologija, Vilnius

    Svarbiausios temos