17:50 2020 Sausio 19
Tiesioginis eteris
  • USD1.1108
  • RUB68.2495
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    239

    Popierinius dokumentus žmonės vis labiau linkę keisti elektroniniais, todėl Registrų centras siūlo pasinaudoti elektronine virtualiojo adreso paslauga

    VILNIUS, balandžio 6 — Sputnik. Siekiantiems taupyti laiką ir popierių, Registrų centras siūlo alternatyvą paštui — virtualiojo adreso viešoji elektroninė paslauga, leidžianti dokumentus pasirašyti, siųsti ir gauti naudojant elektroninėje erdvėje patalpintą virtualiojo adreso dėžutę, praneša Teisingumo ministerija.

    Internetinėje Registrų centro klientų savitarnos sistemoje registrucentras.lt/savitarna/ pranešimus ir dokumentus galima perduoti naudojantis Virtualiojo adreso viešąja elektronine paslauga (VAVEP).

    Saugiau negu elektroninis paštas

    Vienas labiausiai vertinamų VAVEP privalumų, kuris skiria ją tiek nuo įprasto, tiek nuo elektroninio pašto — saugumas.

    Iš vienos virtualiojo adreso dėžutės į kitą siunčiami pranešimai nekeliauja interneto tinklu, tačiau lieka aukštus saugumo reikalavimus atitinkančiuose Registrų centro serveriuose.

    Be to, saugus yra ir vartotojų prisijungimas: jie identifikuojami elektroninės bankininkystės priemonėmis arba elektroniniu parašu.

    Todėl VAVEP yra itin pravarti komercinę paslaptį sudarančios, konfidencialios ar tik konkrečiam gavėjui skirtos informacijos siuntimui.

    Virtualusis adresas susietas su realiu

    Virtualųjį adresą, skirtingai nei elektroninį paštą, sudaro ne vartotojo pasirinktas vardas, o Adresų registre įregistruotas adresas.

    Tai įprastos pašto dėžutės atitikmuo elektroninėje erdvėje, kuriuo naudotis gali nekilnojamo turto savininkai ir valdytojai, juridiniai asmenys, kurių buveinė įregistruota tam tikru adresu, taip pat ir advokatai, antstoliai bei notarai.

    Šiuo metu realizuojama galimybė naudoti virtualiojo adreso dėžutę, kuri bus susieta su asmens deklaruotos gyvenamosios vietos adresu.

    Naudotis paprasta — pakanka tik interneto prieigos

    Naudojimasis paslauga itin paprastas — norint ją išbandyti Registrų centro klientų savitarnos sistemoje nereikia papildomos registracijos ar sutarčių, o duomenys apie kiekvieno vartotojo virtualiojo adreso dėžutę yra atnaujinami automatiškai, taigi saugiam dokumentų ar pranešimų perdavimui pakanka interneto prieigos.

    Elektroninėje erdvėje siunčiant didelius duomenų kiekius, taupomas ne tik laikas, bet ir pašto išlaidos.

    Dokumentai pateikiami realiu laiku, juos perskaityti galima nepriklausomai nuo buvimo vietos — užtenka prisijungti prie Registrų centro klientų savitarnos sistemos.

    Be to, vartotojai gali patikrinti, kada pranešimas buvo išsiųstas, gautas ir perskaitytas, todėl nereikia papildomai rūpintis, ar laiškas laiku pasieks adresatą.

    Galima pasirašyti dokumentus elektroniniu parašu

    VAVEP sistemoje integruotas dokumentų pasirašymas elektroniniu parašu leidžia vartotojams dalintis teisinę galią turinčiais dokumentais.

    Lietuvos paštas. Archyvinė nuotrauka
    © Sputnik / Александр Липовец

    Tai itin svarbu situacijose, kai dokumentai verslo subjektams ar institucijoms turi būti pateikiami skubos tvarka — paslauga sudaro galimybę greitai ir efektyviai perduoti pasirašytus dokumentus, kai jų siuntimas įprastu paštu užtruktų keletą dienų.

    Tai padeda eliminuoti ir svarbaus popierinio dokumento dingimo, vėlavimo, pažeidimo ar panašias rizikas.

    Kasdieniame darbe paslauga sėkmingai naudojasi tiek fiziniai asmenys, tiek įvairios didelį dėmesį duomenų apsaugai skiriančios institucijos: FNTT, STT, VSD, VTEK, Lietuvos kriminalinė policija, policijos komisariatai ir kiti.

    Vien per 2016-uosius metus VAVEP sistemoje buvo išsiųsta ir gauta apie 47 tūkstančius pranešimų.

    Dar šia tema

    Lietuvoje minima Tarptautinė saugesnio interneto diena
    Užrašyti vaiką į mokyklą — neišėjus iš namų
    Internetas Lietuvoje taps dar labiau prieinamas
    Tegai:
    elektroninio paštas, virtualus adresas, Registrų centras, Lietuva

    Svarbiausios temos