09:47 2019 Rugpjūčio 18
Tiesioginis eteris
  • USD1.1076
  • RUB73.3855
    Kelias, archyvinė nuotrauka

    Pradedama "Via Baltica" trasos ties Panevėžiu rekonstrukcija

    © Sputnik / Александр Липовец
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    17910

    Rekonstruojamame trasos ruože bus įdiegti šiuolaikiški 2+1 eismo organizavimo sprendimai, darbus numatoma atlikti, nenutraukiant eismo

    VILNIUS, balandžio 11 — Sputnik. Artimiausiu metu pradedama valstybinės reikšmės magistralinio kelio A17 Panevėžio aplinkkelio, sutampančio su magistralės "Via Baltica" trasa, rekonstrukcija, praneša Susiekimo ministerija.

    22 kilometrų ilgio aplinkkelis bus išplatintas nuo dviejų iki trijų eismo juostų, įrengiant 2+1 tipo kelią,  kai automobilių eismas papildoma trečiąja eismo juosta, einančia kelio viduriu, kas kelis kilometrus keičia eismo kryptį.

    Taip sudaromos sąlygos kas keli kilometrai saugiai aplenkti lėčiau važiuojančius automobilius, o šitai itin aktualu "Via Baltica" trasoje, kurioje tranzitinio sunkiojo transporto srautai vis didėja, ir avaringumo rodikliai kyla.

    Eismo saugumui užtikrinti 2+1 kelyje bus panaudoti priešingų krypčių eismą atskiriantys metaliniai atitvarai bei kitos eismo saugumo priemonės.  

    "Sprendimas rekonstruoti aplinkkelį į 2+1 tipo kelią buvo priimtas, remiantis gera Skandinavijos šalių praktika, kur tokio tipo keliai yra tapę norma", — informavo Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis.

    Tokiu būdu numatyta rekonstruoti visą aplinkkelio trasą.

    Pradedamas rekonstruoti ruožas driekiasi nuo dobilo formos dviejų lygių sankryžos ties Šilagalio kaimu, kur susikerta magistralinis kelias A2 Vilnius-Panevėžys ir magistralinis kelias A8 Panevėžys-Aristava-Sitkūnai ("Via Baltica"), iki dobilo formos Nausodės sankryžos, kur A17 Panevėžio aplinkkelis kerta magistralinį kelią A9 Panevėžys-Šiauliai.

    Esamo kelio asfaltbetonio dangos plotis svyruoja nuo 9 iki 11 metrų, su 1,75 metro pločio kelkraščiais. Po rekonstrukcijos kelio dangos plotis sieks 16,75 metro, atsiras papildoma eismo juosta. Kelkraščiai — po 1,5 metro.

    Rekonstruotame kelio ruože didžiausias leistinas greitis bus padidintas nuo 90 iki 100 kilometrų per valandą, iš abiejų kelio pusių bus įrengtos apsauginės tvoros nuo laukinių gyvūnų.

    Žiedinės sankryžos

    Rekonstruojamą aplinkkelio ruožą 6,1 kilometre kerta valstybinės reikšmės krašto kelias 195 Kėdainiai-Krekenava-Panevėžys, kuriuo vykstančio eismo intensyvumas siekia 3,4 tūkstančio automobilių per parą (2013 metų duomenimis).

    Vidutinis paros eismo intensyvumas Panevėžio aplinkkelyje siekia 6,7 tūkstančio automobilius per parą. Norint užtikrinti eismo saugumą, ši sankryža bus rekonstruojama į žiedinę.

    Antrame Panevėžio aplinkkelio kilometre, ties posūkiu į "Devold" gamybos kompleksą, planuojama įrengti turbožiedinę sankryžą.

    Aplinkkelio sankirtoje su Naruševičiaus gatve bus palikti tik dešinieji posūkiai, o sankryža su Pamolainių gatve bus uždaryta. Planuojama rekonstruoti keturias esamas nuovažas ir panaikinti devynias nuovažas, siekiant užkirsti kelią ypač lėtam ūkiniam transportui įvažiuoti tiesiai į aplinkkelį. Nuovažos bus apjungtos privažiavimo keliu ir nukreiptos į artimiausias sankryžas. Suplanuoto statyti jungiamojo kelio ilgis — 783 metrai.

    Kiti atnaujinimai

    Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A17 Panevėžio aplinkkelio rekonstrukcijos I etape suprojektuota ir pastatyti tunelinę pervažą aplinkkelio 9,05 kilometre ir pėsčiųjų-dviračių takus, sutvarkyti 4,5 kilometre esančią sunkiojo transporto svėrimo aikštelę.

    Rekonstruojamame ruože bus atnaujintos dvi gelžbetoninės daudos ir 13 gelžbetoninių vandens pralaidų. Sankryžoms apšviesti bus paklota 4,258 kilometro elektros tinklų, pokonstrukcinio kelio drenažui įrengti prireiks net 24,865 kilometro vamzdžių. Paviršinių (lietaus) nuotekų sistemos ilgis sieks 1,4 kilometro.

    Darbus numatoma atlikti, nenutraukiant eismo.

    Panevėžio aplinkkelis yra transeuropinio kelių tinklo TEN-T dalis ir sutampa su tarptautine automobilių transporto magistrale "Via Baltica". 22 kilometrų ilgio aplinkkelio trasa kerta Panevėžio ir Upytės seniūnijas. Magistralinis kelias čia dažnai tarnauja kaip techninis kelias žemės ūkio transportui. Eismo juostų skaičiaus didinimas šioje magistralinio kelio atkarpoje gyvybiškai svarbus, nes papildoma juosta ne tik padidintų kelio pralaidumą, bet ir pagerintų sudėtingą eismo saugumo situaciją.

    Aplenkęs Panevėžio miestą iš Vakarų, aplinkkelis įsilieja į magistralinį kelią A10 Panevėžys-Pasvalys-Ryga. Šių kelių sankirtoje baigiama statyti pirmoji turbožiedinė sankryža "Via Baltica" magistralėje.

    Dar šia tema

    Šias metais kelių priežiūrai skiriami beveik 500 milijonų eurų
    Kelyje "Via Baltica" planuojama dar vieno ruožo rekonstrukcija
    Tegai:
    kalio rekonstrukcija, 2+1 eismo organizavimas, trasa, Via Baltica, Panevėžys

    Svarbiausios temos