02:21 2018 Balandžio 20
Vilnius+ 7°C
Tiesioginis eteris
    Dronas, archyvinė nuotrauka

    Baudos už dronų naudojimo taisyklių pažeidimus sieks 500 eurų

    © Фото: pixabay.com
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    17612

    Seimas pritarė pataisoms, kuriomis nustatoma atsakomybė už bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimus

    VILNIUS, gegužės 23 — Sputnik. Seimas antradienį po svarstymo pritarė pataisoms, kuriomis nustatoma administracinė atsakomybė bei sankcijos už Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimus, praneša Seimo spaudos tarnyba.

    Pataisos paliečia Administracinių nusižengimų kodekso 29 ir 393 straipsnius.

    Kodekse siūloma įtvirtinti, kad bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimas užtraukia baudą nuo 100 iki 300 eurų. Nusižengimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo 300 iki 500 eurų. Už pakartotinį nusižengimą gali būti skiriamas bepiločio orlaivio konfiskavimas.

    Taip pat siūloma nustatyti, kad bendrosios aviacijos eksperimentinės kategorijos lėktuvų ir sraigtasparnių naudojimo skrydžiams reikalavimų pažeidimas užtraukia baudą nuo 300 iki 500 eurų.

    Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklės įsigaliojo 2014 metų gegužės 1 dieną.

    Anksčiau Civilinės aviacijos administracija parengė informacinį filmą, supažindinantį su esminiais bepiločių orlaivių skrydžių reikalavimais, kadangi buvo gaunama vis daugiau užklausų dėl sudėtingesnių nei įprasta bepiločių orlaivių skrydžių.

    Civilinės aviacijos administracijos duomenimis, Lietuvoje bepiločiai orlaiviai naudojami viešajam saugumui užtikrinti, žemės stebėjimo, elektros perdavimo linijų stebėjimo, kelių priežiūros, gynybos, pastatų šiluminio pralaidumo, žemės ūkio, miškininkystės srityse.

    Tai reikalinga tiek privačiam, tiek viešajam sektoriui. Be to, Lietuvoje yra nemažai tokių orlaivių gamintojų. Mokslo įstaigos ir keletas įmonių vykdo su bepiločiais orlaiviais susijusius mokslinius tyrimus ir eksperimentinės plėtros veiklą. Bepiločius orlaivius naudoja ir Lietuvos kariuomenė.

    Nuotoliniu būdu valdomų orlaivių sistemų arba bepiločių orlaivių tema tampa vis aktualesnė tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje. Susidomėjimas šio tipo orlaiviais sparčiai didėja, daugėja jų pritaikymo sričių, kartu — ir klausimų dėl bepiločių orlaivių integravimo į bendrą oro eismą.

    Aviacijos specialistams tai tapo iššūkiu pasauliniu mastu. Reglamentuojant bepiločių orlaivių naudojimą siekiama, kad jie netrikdytų skrydžių organizavimo procesų ir nekeltų pavojaus žmonėms.

    Dar šia tema

    Seimas: už dronų naudojimo taisyklių pažeidimus skirti baudas iki 500 eurų
    Nesantaikos dronas, arba kaip dovana Medvedevui supykdė Ispaniją ir Izraelį
    Grožis iš aukščio: jaunas fotografas Janulis stebina savo nuotraukomis
    STT nusipirks pirmąjį Lietuvoje bepilotį orlaivį
    Tegai:
    bepilotis orlaivis, dronas, bauda, Seimas
    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos