06:23 2019 Rugsėjo 21
Tiesioginis eteris
  • USD1.1030
  • RUB70.3933
    Fake news, archyvinė nuotrauka

    Teismas: "Lietuvos rytas" turi atsiprašyti ir sumokėti 3000 eurų baudą

    © Photo: Facebook/Lietuvos bankas
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    10220

    Teismas įpareigoja media grupę "Lietuvos rytas" paneigti melagingą informaciją apie Vytautą Valvonį ir atlyginti 3 tūkstančių eurų žalą

    VILNIUS, spalio 4 — Sputnik. Vilniaus miesto apylinkės teismas konstatavo, kad dienraštis "Lietuvos rytas" ir "Lietuvos ryto" televizijos laida "Patriotai" sukūrė tikrovėje neegzistuojančias, asmens garbę ir orumą žeminančias žinias apie tai, kad Lietuvos banko Priežiūros tarnybos direktorius Vytautas Valvonis vykdė korupcinę veiklą, praneša Lietuvos banko spaudos tarnyba.

    UAB "Lietuvos rytas" įpareigota dienraštyje tikrovės neatitinkančias ir nieko bendro su Valvoniu neturinčias žinias viešai paneigti.

    Praėjusių metų kovo-gegužės mėn. "Lietuvos ryto" dienraštyje, naujienų portale ir televizijoje kaip tikras faktas buvo paskelbti didelio atgarsio sulaukę išgalvoti neva vykę Valvonio pokalbiai su trečiuoju asmeniu. "Lietuvos ryto" grupės sukurtos neegzistuojančių pokalbių "išklotinės" buvo pateiktos kaip realios, ir jų pagrindu Lietuvos banko Priežiūros tarnybos vadovas buvo kaltinamas tuo, kad neva grasino paveikti konkretaus finansų rinkos dalyvio veiklą, reikalavo kyšio ir taip siekė finansinės naudos.

    "Lietuvos rytui" atsisakius geranoriškai paneigti melagingas žinias, Valvonis kreipėsi į teismą. Išnagrinėjęs bylą, Vilniaus miesto apylinkės teismas konstatavo, kad „Lietuvos ryto" dienraštis ir televizija paskelbė neegzistuojančius "pokalbius", jų pagrindu sukūrė nepagrįstus kaltinimus, o teismui nepateikė jokių objektyvių bei patikimų duomenų, kurių pagrindu teismas galėtų daryti bent tikėtiną išvadą, jog Valvonis reikalavo kyšio ar neteisėtai elgėsi konkretaus finansų rinkos dalyvio atžvilgiu.

    Įvertinęs nustatytų aplinkybių visumą, teismas taip pat nustatė, kad "Lietuvos ryto" dienraštis ir televizija, paskleisdami minėtas žinias apie Valvonį, "rėmėsi nepatvirtintais faktais įsivaizduojamos situacijos subjektyviu vertinimu, tokiu būdu sukuriant naują žinią, kuri tikrovėje neegzistavo". Straipsnių autorius — Artūras Jančys, laidos "Patriotai"- Rūta Janutienė ir Saulė Pauliuvienė.

    Teismas įpareigojo UAB "Lietuvos rytas" nuo sprendimo įsiteisėjimo dienos artimiausiame šeštadieniniame numeryje, 1-ajame ir 3-ajame puslapiuose, be komentarų paskelbti paneigimą.

    Teismas taip pat konstatavo, kad dėl nesąžiningai paskleistos tikrovės neatitinkančios, žeminančio pobūdžio informacijos iš UAB "Lietuvos rytas" ir UAB "Lietuvos ryto televizija" priteistina 3 000 eurų žalos atlyginimo.

    Dėl minėtų publikacijų ir laidų į teismą yra kreipęsis ir Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas. Šioje byloje Vilniaus miesto apylinkės teismas taip pat konstatavo, kad "Lietuvos ryto" žiniasklaidos priemonės skelbė tikrovės neatitinkančias žinias, pažemino Vasiliausko garbę bei orumą ir įpareigojo UAB "Lietuvos rytas", UAB "Lrytas" ir UAB "Lietuvos ryto televizija" paskelbti paneigimus.

    Žurnalistų ir leidėjų etikos kodekso pažeidimus dėl "Lietuvos ryto" dienraščio publikacijų yra konstatavusi ir žiniasklaidos savireguliacijos institucija — Visuomenės informavimo etikos komisija.

    Dar šia tema

    Zacharova pavadino Grybauskaitę netikrų naujienų platintoja
    Ar buvo mergaitė "išprievartauta": naujiena apie moksleivę ir kareivius
    Rusijos URM: Lietuva iškreipia TSRS vaidmenį Europos išvadavime nuo nacių
    Tegai:
    melagingas pranešimas, Lietuvos rytas, Vytautas Valvonis

    Svarbiausios temos