03:34 2018 Birželio 21
Tiesioginis eteris
  • USD1.1578
  • RUB73.6225
    Kelias Lietuvoje, archyvinė nuotrauka

    Kauną ir Marijampolę 2018-aisiais jungs keturių eismo juostų magistralė

    © Photo: Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    Kaunas — antroji Lietuvos sostinė (185)
    63 0 0

    Tęsiant magistralės "Via Baltica" modernizavimą, jau kitais metais visas kelias tarp Kauno ir Marijampolės bus keturių eismo juostų

    VILNIUS, lapkričio 30 — Sputnik. Šiuo metu magistralėje "Via Baltica" likę dviejų eismo juostų pločio ruožai, kurių bendras ilgis — apie 24 kilometrus, dar dviem eismo juostom bus praplatinti įgyvendinus pasirašytas rangos darbų sutartis, praneša Susiekimo ministerijos spaudos tarnyba.

    Susisiekimo ministras Rokas Masiulis pažymi, kad vis dar didelis avaringumas magistralėje "Via Baltica" — vienas svarbiausių rūpesčių gerinant Lietuvos kelių infrastruktūrą ir eismo saugą.

    "Šiuo metu magistralėje vyksta esminiai modernizavimo darbai, vienas po kito platinami ir rekonstruojami vis nauji jos ruožai. Turime aiškų planą, ką nuveiksime per artimiausius kelerius metus. Tikiuosi, kad tai bus veiksmingos priemonės iš esmės gerinant eismo saugą", — sakė ministras.

    Darbai vyks "Via Baltica" dalyje — kelyje A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai nuo 23,40 kilometro iki 35,40 kilometro, taip pat bus tęsiama šių metų rugpjūtį pradėta kelio rekonstrukcija nuo 45,15 kilometro iki 56,83 kilometro. Šie platinami magistralės ruožai papildys jau anksčiau, 2016-2017 metais, iki keturių eismo juostų praplatintas kelio Kaunas-Marijampolė dalis ir užtikrins viso šio kelio ruožo atitikimą automagistralės reikalavimams.   

    Prienų savivaldybės teritorijoje esantis 12 kilometrų ilgio kelio ruožas nuo 23,40 kilometro iki 35,40 kilometro bus praplatintas nuo dviejų iki keturių eismo juostų. Eismo saugai pagerinti šiame ruože bus panaikintos vieno lygio sankryžos, nutiesti jungiamieji keliai, pastatyti keturi viadukai, vienas iš jų — tunelinis. Ties Skriaudžiais, kelio 31,68 kilometro, bus įrengta skirtingų lygių sankryža.

    Mažinant susidūrimo su gyvūnais pavojų ir rūpinantis aplinkosauga, numatoma įrengti apsaugines tinklo tvoras, nušokimo rampas, barjerus ir vieną požeminę perėją gyvūnams. Šio kelio ruožo rekonstrukciją numatoma baigti 2018 metų spalį.

    Bendra darbų vertė — 36,9 milijono eurų, iš jų projektui planuojamos 26,9 milijono eurų Europos Sąjungos sanglaudos fondo investicijos. 

    Kitame beveik 12 kilometrų ilgio ruože nuo 45,15 kilometro iki 56,83 kilometro, Marijampolės savivaldybės teritorijoje, darbai vyksta nuo šių metų rugpjūčio. Šis ruožas taip pat platinamas iki keturių eismo juostų, tiesiami jungiamieji keliai, statomi šeši viadukai, įrengiamos dvi žiedinės sankryžos, ties Sasnava (52,23 kilometro) ir Puskelniais (56,66 kilometro) — dvi skirtingų lygių sankryžos. Susidūrimo su gyvūnais pavojų mažins apsauginės tinklo tvoros ir barjerai gyvūnams. Darbus numatoma baigti 2018 metų rugpjūtį.

    Bendra darbų vertė — 51,6 milijono eurų, iš jų planuojamos ES sanglaudos fondo lėšos — 26,8 milijono eurų.

    Šiuo metu rengiamasi ir tolesnei "Via Baltica" rekonstrukcijai nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos valstybės sienos (A5 kelias nuo 56,83 kilometro iki 97,06 kilometro). Artimiausiu metu bus rengiamas specialusis planas, nustatoma tiksli iki keturių eismo juostų platinamos magistralės trasa, visuomenės poreikiams išperkami magistralei reikalingi žemės sklypai.

    Tikimasi, kad 2020 metais bus pradėti šio daugiau nei 40 kilometrų ilgio ruožo projektavimo ir statybos darbai, o 2022 metais kelias bus išplatintas iki keturių eismo juostų ir atitiks automagistralės reikalavimus.  

    Temos:
    Kaunas — antroji Lietuvos sostinė (185)

    Dar šia tema

    "Greičio maratonas": dažniausiai lietuviai viršija greitį kelyje "Via Baltica"
    Modernizuojamas "Via Baltica" kelias Lietuvos teritorijoje
    Pradedama "Via Baltica" trasos ties Panevėžiu rekonstrukcija
    Tegai:
    magistralė, Via Baltica, Marijampolė, Kaunas
    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos