23:41 2018 Rugpjūčio 20
Tiesioginis eteris
  • USD1.1420
  • RUB76.7235
    Automagistralė, archyvinė nuotrauka

    2014-2017-aisiais rekonstruotuose keliuose suploninta asfalto danga

    © Photo: Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    5510

    Susisiekimo ministerijos atliktas šalies kelių patikrinimas atskleidė dielio masto žalą valstybei, nes 90% neseniai rekonstruotų kelių nustatyti defektai, daugelis jų — esminiai

    VILNIUS, vasario 1 — Sputnik. Pirmajame audito etape ištyrus 10 skirtingų kelių ruožų paaiškėjo, kad tik vienas iš jų atitinka kokybės reikalavimus, skelbia Susisiekimo ministerija.

    Susisiekimo ministerijos iniciatyva pradėtas Lietuvos valstybinės reikšmės kelių kokybės auditas atskleidė pažeidimų mastą. Specialistų vertinimu, atskleistų defektų pasekmė — 5 metais, arba ketvirtadaliu, trumpesnis nei privalo būti kelių tarnavimo laikas.

    "Pirmieji kelių kokybės audito rezultatai parodo aplaidumo ir piktnaudžiavimo mastą — net devyni iš dešimties kelių yra nekokybiški. Tai reiškia, kad į juos vėl reikės investuoti ne po planuotų 20, o po 15 metų. Galima sakyti, kad tuščiai iššvaistyta ketvirtadalis investicijų — apie 5,5 milijonus eurų. Tai tiesioginė žala valstybei ir jos piliečiams. Tokie dalykai daugiau toleruojami nebus", — sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

    Visi pirmajame etape tirti 10 kelių ruožų baigti rekonstruoti 2014-2017 metais, vieno iš jų statybos darbai dėl nustatytų esminių trūkumų dar nepriimti. Atliktiems rekonstravimo darbams, kurių bendra vertė — 22,35 milijonai eurų, dar tebegalioja penkerių metų trukmės garantinis laikotarpis.

    Kelio "ploninimas" ir prastesnės medžiagos

    Dažniausi tyrimų metu nustatyti pažeidimai — plonesni nei galioję normatyviniai dokumentai leido kelio konstrukcijos sluoksniai (pavyzdžiui, per plonas kelio dangos apsauginis šalčiui atsparus sluoksnis arba kelio pagrindo skaldos sluoksnis), įvairiuose sluoksniuose panaudotos netinkamos, žemesnės kokybės medžiagos, taip pat galimai netinkamai atlikti darbai (pavyzdžiui, tikėtina, kad asfalto mišinys buvo tankintas per daug atvėsęs arba lyjant ir panašiai). Nustatyta, kad iš viso 10-yje tirtų objektų dėl dangos ploninimo asfalto paklota apie 3060 tonų mažiau nei turėtų būti.

    Ekspertai nurodo nustatytų pažeidimų pasekmes: keliuose formuojasi provėžos ir duobės, pastebimas greitesnis dangos senėjimas, korėjimas ir plyšiai, kelio dangoje kaupiasi drėgmė, didesnis ardomasis šalčio poveikis, mažėja kelio laikomoji geba. Asfalto dangos pažeidimai atsiranda dar nesibaigus garantiniam laikotarpiui, o bendras tikėtinas kelio tarnavimo laikas sutrumpėja apie 5 metais.

    250 tūkstančių eurų defektams ištaisyti

    Vienas ryškiausių nustatytų pažeidimų pavyzdžių — kelio Nr. 5223 Buivydžiai-Lavoriškės-Kena ruožo nuo 0,00 iki 8,67 kilometro rekonstrukcija (rangovas UAB "Kamesta"), kainavusi apie 3,3 milijonus eurų.

    Darbai šiame kelio ruože užtruko dvigubai ilgiau nei numatyta sutartyje (2 metus vietoj 11 mėnesių), per tą laiką rangovas reikalavo susitarimo dėl papildomų darbų, sutarties sąlygų pakeitimo, du kartus prašyta pratęsti sutartį. Baigiant darbus, techninės priežiūros metu vietomis buvo nustatyti didesni nei 15 % asfalto dangos storio nuokrypiai.

    Rangovas su nustatytais defektais nesutiko ir pareikalavo arbitražinio tyrimo, bet vėliau informavo, kad defektus ištaisė. 2014 metų viduryje baigtame rekonstruoti kelyje šiuo metu matomi akivaizdūs defektai, o atliktas tyrimas parodė, kad kelio konstrukcijoje yra per plonas skaldos pagrindo sluoksnis, jame panaudotos žemesnės kategorijos medžiagos, šalčiui atsparaus sluoksnio užterštumas viršija leistinas vertes. Šio kelio ruožo defektams ištaisyti reikės pakloti papildomą 3,5 centimetrų storio asfaltbetonio sluoksnį, kas, ekspertų skaičiavimais, rangovui gali kainuoti apie 250 tūkstančių eurų.

    Pažymėtina, kad 10 pirmųjų ištirtų kelių ruožų yra rekonstravusios šešios skirtingos rangovų įmonės: po 1 ruožą — UAB "Kamesta" ir UAB "Parama", po 2 ruožus — UAB "Kauno keliai", AB "Kauno tiltai", AB "Panevėžio keliai" ir UAB "Alkesta" (vienam iš dviejų pastarosios bendrovės rekonstruotų kelio ruožų esminių pastabų nebuvo).

    Šiuo metu kelių kokybės auditas yra tęsiamas — iki šių metų birželio 15 dienos numatoma ištirti dar 23 rekonstruotus kelių ruožus.

    Dar šia tema

    Pradedami magistralės A5 tiesimo parengiamieji darbai
    Lietuvos keliuose didėja avaringumas
    Tegai:
    auditas, kelio rekonstrukcija, kelių asfaltavimas, kelių darbai, Lietuva
    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos