17:28 2021 Sausio 22
Tiesioginis eteris
  • USD1.2158
  • RUB91.1009
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    Medicina ir sveikata (394)
    66

    Artėjant Tarptautinei miego dienai, kuri daugelyje Europos šalių minima kovo 21 dieną, o kai kurios valstybės pasitinka ją antros pilnos kovo savaitės penktadienį — šiais metais kovo 16-oji, priminame apie miego svarbą sveikatai

    VILNIUS, kovo 16 — Sputnik. Miegas yra labai svarbus sveiko žmogaus kūno egzistavimo aspektas. Dėl šios "funkcijos" žmogus turi galimybę visiškai atgauti dienos metu prarastas jėgas.

    Suaugęs žmogus privalo miegoti nuo septynių iki devynių valandų per parą.  Jei nuolat nepaisyti sveiko miego, galima patirti nemalonių pasekmių: galvos skausmai, atminties sutrikimai ar netgi nutukimas.

    Štai todėl Pasaulinė miego diena yra svarbi data. Kovo 21 dieną daugelyje Europos šalių minima Tarptautinė miego diena. Ją remia farmacijos bendrovė „Sanofi-Synthelabo" — šiuolaikinių migdomųjų preparatų gamybos lyderė pasaulyje. Kitose valstybėse Tarptautinė miego diena minima penktadienį prieš pavasario lygiadienį, šais metais tai šiandien, kovo 16-ąją.

    Miego sutrikimai — gana plačiai paplitusi problema. Gydytojų teigimu, beveik pusė suaugusiųjų kenčia nuo vieno ar kito miego sutrikimo.

    Sienkiant tinkamai pasirūpinti savo sveikata, verta atkreipti dėmesį į šiuos penkis įdomius faktus apie miegą.

    Занятия спортом
    © CC0 / Pixabay
    Sportavimas gerina miegą
    Reguliarios mankštos gerina miego kokybę. Netgi vakarinės treniruotės yra naudingos. Fizinis krūvis paleidžia metabolizmo procesus, kurie leidžia atsipalaiduoti.

    Толпа народу, архивное фото
    © CC0 / Pixabay
    Sapnuose mes matome tik tuos žmones, su kuriais buvome susitikę realiame gyvenime

    Žmogaus pasąmonė nesukuria žmonių vaizdų iš niekur. Taigi, nepažįstamas žmogus, kurį susapnavote, kažkada buvo matytas.

    Женщина спит в кровати
    Nenoras pabusti iš ryto gali būti vienų iš depresijos požymių

    Depresuojantys žmonės kenčia nuo nemigos ir gali sunkiai keltis rytais.

    Сон, фантазии
    © CC0 / pixabay
    Sapnus galima kontroliuoti

    Yra toks dalykas kaip sąmoningas sapnas. Tai savotiška būsena, kai miegantis žmogus supranta, kad mato sapną ir gali kontroliuoti jo turinį.

    Спящий человек
    © CC0 / Pixabay
    Trūkčiojimas miego metu - tai normalu

    Taip atsitinka dėl to, kad pereinant iš vienos miego fazės į kitą, žmogaus smegenų motorinė zona nesusichronizuoja su kitomis žievės  sritimis ir smegenų sritys slopinamos ne vienu metu.

    Temos:
    Medicina ir sveikata (394)

    Dar šia tema

    Britanijos mokslininkai rado naują būdą pagerinti atmintį
    Mokslininkai išaiškino, kuo žalingas miegas lėktuve
    Tegai:
    miegas, sveikata

    Svarbiausios temos