07:20 2018 Gruodžio 12
Tiesioginis eteris
  • USD1.1379
  • RUB75.5225
    Lietuvos oro pajėgų sraigtasparnis, archyvinė nuotrauka

    Dauguma Lietuvos kariuomenės sraigtasparnių buvo konfiskuoti iš Lenkijos piliečio

    © Depositphotos
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    17620

    Lietuvos kariuomenė jau dešimtmetį neturėjo vienu metu veikiančių trijų orlaivių, o šiuo metu Lietuvos karinės pajėgos turi net šešis sraigtasparnius

    VILNIUS, balandžio 11 — Sputnik. Šiuo metu Lietuvos karinės pajėgos turi net šešis sraigtasparnius, į rikiuotę po kapitalinio remonto neseniai sugrįžo sraigtasparniai Mi-8.

    Dauguma sraigtasparnių — net aštuoni — į Lietuvos karines pajėgas pateko netikėtu būdu: 1993 metais jie buvo konfiskuoti kaip kontrabanda iš vieno Lenkijos piliečio, atskleidžia Karinių oro pajėgų paslaptis LRT laida "Karinės paslaptys".

    Po kelerių metų teismų ir procedūrų orlaiviai buvo perduoti kariuomenei. Po rekonstrukcijos beveik dešimtmetį jie buvo aktyviai eksploatuojami, kol išseko jų resursai. 2016-aisiais buvo likęs tik vienas galintis skraidyti Mi-8T.

    Karinių oro pajėgų (KOP) štabo operacijų karininkas majoras Eligijus Rukšnaitis pasakoja, kad Lietuvos kariuomenė jau dešimtmetį neturėjo vienu metu veikiančių trijų orlaivių.

    "Po remonto atsirado galimybė turėti tris veikiančius Mi-8, tikimės, kad suremontuoti bus dar trys. Stengiamės aprūpini visus Karinių jūros pajėgų (KJP), SOP, SP, KOP, Pasienio tarnybos poreikius", — kalba Rukšnaitis.

    Pasak specialisto, po remonto šie sraigtasparniai gali skraidyti 2 tūkst. valandų arba 8 metus. Pasiekus vieną arba kitą ribą, orlaivių darbas stabdomas, jiems reikalingas kapitalinis remontas.

    Naujos kartos bendrovės "Airbus" sraigtasparniai "Dauphin" maksimaliai palengvina pilotų darbą. Tačiau juose be įgulos telpa tik šeši žmonės, nuogąstaujama ir dėl to, kad "Dauphin" yra jautrūs apledėjimui. Būtent todėl šio tipo sraigtasparniai budi paieškos ir gelbėjimo poste Nemirsetoje, prie Baltijos jūros. Jūrinis klimatas yra šiltesnis ir per trejus metus "Dauphin" dėl apledėjimo grėsmės užduoties negalėjo atlikti tik kartą.

    Giliau Lietuvoje šaltuoju metų laiku patikimai galėjo budėti tik Mi-8. Aleksoto paieškos ir gelbėjimo poste budėjo Mi-8, o vasarą papildomai jis buvo įdarbinamas Specialiųjų operacijų pajėgų (SOP) ir Sausumos pajėgų (SP) užduotims.

    Dar šia tema

    Buvęs KOP vadas: niekas neplanavo remontuoti sraigtasparnių Rusijoje
    Kai pavojinga remontuoti sraigtasparnius
    VSAT sraigtasparnis nukrito į jūrą: Lietuvos pasieniečiai mokėsi padėti sau
    Latvijos kariuomenė atsikrato rusiškų sraigtasparnių
    Buvęs kariuomenės vadas išteisintas dėl sraigtasparnių taisymo Rusijoje
    Tegai:
    Mi-8, sraigtasparnis, Karinės oro pajėgos (KOP), Lietuva
    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos