01:25 2019 Sausio 23
Tiesioginis eteris
  • USD1.1354
  • RUB75.4433
    Kelio darbai, archyvinė nuotrauka

    Kelyje Vilnius–Utena pradedamas naujas rekonstrukcijos etapas

    © Depositphotos
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    50 0 0

    Magistralė A14 Vilnius–Utena bus platinama nuo 2 iki 4 eismo juostų, planuojamos gausios eismo saugos inžinerinės priemonės

    VILNIUS, gruodžio 13 — Sputnik. Ateinančiais metais kelyje A14 Vilnius–Utena vyks naujas rekonstrukcijos etapas, kurio metu bus atnaujintas 4 km ilgio ruožas, praneša Susisiekimo ministerija.

    Nauji kelio rekonstrukcijos ir platinimo darbai vyks dar 4 km ilgio ruože, iki sankryžos su keliu Nr. 108 Vievis–Maišiagala–Nemenčinė (nuo 16,00 km iki 16,80 km ir nuo 17,64 km iki 20,84 km). Dėl šių darbų atlikimo jau pasirašyta 19,9 mln. eurų vertės sutartis.

    Rekonstrukcijos darbai pratęs jau anksčiau šioje magistralėje vykusius kelio platinimo darbus. Dabar ši magistralė yra 4 eismo juostų iki 16-to kilometro, t. y. nuo Vilniaus iki sankryžos su keliu Nr. 172 Raudondvaris–Giedraičiai–Molėtai.

    Rekonstruojant šį ruožą, kelias bus sustiprintas ir praplatintas nuo 2 iki 4 eismo juostų, dabartinę nuo sovietmečio likusią cementbetonio dangą pakeis asfaltuota kelio danga.

    Eismo saugai gerinti kelyje nebeliks kairinių posūkių ir apsisukimų per skiriamąją juostą — šiuo tikslu numatoma įrengti dvi skirtingų lygių sankryžas, nutiesti jungiamuosius kelius.

    Pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui bus pastatytas pėsčiųjų viadukas, įrengta požeminė pėsčiųjų perėja, šalia kelio planuojama nutiesti 4,4 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių taką. Be to, atnaujintame ruože bus įrengtas kelio apšvietimas, apsauginiai atitvarai, triukšmą slopinanti sienutė, tinklo tvoros nuo laukinių žvėrių.

    Pėsčiųjų viadukas iškils ties keliu į Raudondvarį, prie nuovažos į šalia esančias kavines, ties juo abejose kelio pusėse numatoma įrengti autobusų stovėjimo aikšteles. Požeminė pėsčiųjų perėja suplanuota magistralės 18,56 km, kur ties keliais į Gegliškių ir Pašilių kaimus yra autobusų stotelės.

    "Magistralė Vilnius–Utena — vienas problemiškiausių Lietuvos kelių. Tai bene vienintelis kelias su cementbetonio danga, kurios priežiūra ir remontas yra itin brangūs, o daugelyje vietų atsirandančios deformacijos, įtrūkimai, plyšiai ir nelygumai kelia pavojų eismo saugai. Atliekant rekonstrukciją bus panaudotos inžinerinės priemonės eismo saugai bei transporto srautų pralaidumui užtikrinti", — sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktorius Vitalijus Andrejevas.

    Kelio A14 Vilnius–Utena platinimo darbai jau vyko 2008–2009 m., kai nuo 2 iki 4 eismo juostų buvo praplatinta magistralės dalis nuo 10,0 iki 16,0 km.

    Dar šia tema

    Lietuvos keliams tvarkyti skiriami beveik 83 mln eurų
    Žemė "Rail Baltica" projektui bus išperkama įvertinus visą turtą
    Tegai:
    Vilnius, Utena
    Community standardsDiscussion

    Svarbiausios temos