06:08 2019 Balandžio 24
Tiesioginis eteris
  • USD1.1245
  • RUB71.6763
    Volvo 850 R, archyvinė nuotrauka

    Ukrainiečiai dingo: kodėl naudotų automobilių rinka Lietuvoje yra tuščia

    CC BY 2.0 / nakhon100
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    8330

    Pirkėjai iš Ukrainos išvežė iš Lietuvos apie 100 tūkst. automobilių, tačiau po įstatymų sugriežtinimo pirkti automobilius Lietuvoje nėra kam

    VILNIUS, gruodžio 29 ― Sputnik. Didžiausia Lietuvos automobilių rinka Kaune yra praktiškai tuščia, praneša "Baltnews.lt".

    Remiantis portalo informacija, praėjusį rudenį beveik visi automobiliai pabrango 500 eurų. Geros būklės 2008 metais pagamintas automobilis, kurio rida yra 150–170 tūkst. kilometrų, vidutiniškai kainuoja nuo 3,6 iki 4,2 tūkst. eurų.

    Pažymima, kad padidėjo automobilių su benzininiais varikliais paklausa, o anksčiau populiarus dyzelinio variklio poreikis smarkiai sumažėjo. Todėl penkerių metų "Toyota" su benzininiu varikliu Lietuvos pirkėjams kainuos 14 tūkst. eurų, o su dyzeliniu varikliu ― 11,5-12 tūkst. eurų.

    Iki 2008 metų krizės Lietuvos naudotų automobilių rinkose dominavo rusai, latviai, baltarusiai ir Kazachstano piliečiai. Jie išvežė šimtus tūkstančių automobilių į savo šalis. Naudotų automobilių rinka suklestėjo 2007 metais, kai iš Europos į Lietuvą buvo importuota beveik 200 tūkst. lengvųjų automobilių.

    Pažymima, kad po to per dešimt metų prekyba smuko, o 2017 metų vasarą pirkėjai iš Ukrainos užtvindė Lietuvą.

    Ekspertų vertinimu, tada į Ukrainą buvo eksportuota apie 100 tūkst. automobilių.

    Reaguodama į tai, Ukrainos vyriausybė nusprendė sugriežtinti automobilių iš Europos importą. Naujasis įstatymo projektas padarė automobilio importo dokumentų parengimą brangesnį už patį automobilį.

    Už neišmuitinto automobilio eksploataciją Ukrainoje buvo nustatyta 500 eurų bauda, už pakartotiną pažeidimą jos dydis kils iki 1200 eurų. Todėl ukrainiečiai nustojo pirkti automobilius Lietuvoje.

    Lietuvos automobilių pardavėjai teigia, kad dabar Kaune automobilius perka tik Donecko ir Luhansko gyventojai . "Mums pasisekė, kad Ukrainos įstatymai Donbase neveikia", ― sako jie.

    2018 metais į Lietuvą buvo importuota daugiau kaip 160 tūkst. automobilių iš užsienio. Dabar "Volkswagen", "BMW" ir "Audi" bus eksportuoti arba nuvežti į Lietuvos provinciją.

    Pardavėjai taip pat pažymi, kad Lietuvoje eksploatuojamų automobilių vidutinis amžius yra 15 metų. Įsigyti naujo ir šiuolaikiško automobilio negali beveik milijonas šalies žmonių, nes tiesiog neturi tokių pinigų.

    Dar šia tema

    Dėl "dyzelinio skandalo" "Audi" atšauks beveik 64 tūkst automobilių
    "Regitra": kas svarbiausia įsigyjant automobilį
    Tegai:
    automobiliai, Lietuva, Ukraina

    Svarbiausios temos