02:25 2020 Sausio 28
Tiesioginis eteris
  • USD1.1025
  • RUB69.0442
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    37

    Prekybininkai neteisėtai padidina atsiskaitymo sumą pirkimo metu, taip bandydami kompensuoti mokėjimo operacijos išlaidas

    VILNIUS, sausio 17 — Sputnik. Prekių ir paslaugų teikėjai neturi teisės imti mokesčio iš pirkėjų, atsiskaitančių mokėjimo kortelėmis, pavedimu per internetinę bankininkystę ar kitomis mokėjimo priemonėmis, praneša Lietuvos banko spaudos tarnyba.

    Jei tai jau atsitiko, vartotojai turi teisę pareikalauti grąžinti pinigus.

    "Sulaukėme gyventojų nusiskundimų, kad, pavyzdžiui, mokėjimo kortele perkant elektroninėje parduotuvėje arba atsiskaitant restorane, sąskaita išaugo papildoma suma, kuria siekiama kompensuoti mokėjimo operacijos išlaidas. Vis dėlto taip elgtis pardavėjas ar paslaugų teikėjas neturi teisės", — pasakė Lietuvos banko Priežiūros tarnybos direktorius Vytautas Valvonis.

    Kai kurie pardavėjai teigia, kad apie tokį mokestį savo klientus informuoja iš anksto ir apmokėjimą priima tik tuo atveju, jeigu klientas sutinka. Tačiau Mokėjimų įstatyme tai aiškiai draudžiama ir nenumatoma jokių išimčių, leidžiančių prekybininkams iš klientų reikalauti, kad, atsiskaitydami mokėjimo kortele ar kita mokėjimo priemone, už tokį pasirinkimą jie mokėtų dar ir papildomą mokestį.

    Lietuvos bankas primena, kad, imant mokesčius už atsiskaitymą mokėjimo kortele ar kita mokėjimo priemone, gali grėsti ir sankcijos. Vartotojai, pastebėję tokį jiems pritaikytą mokestį, turi teisę kreiptis į prekybininkus dėl pinigų grąžininimo, o šiems nesutinkant ar kilus klausimų — į Lietuvos banką. 

    Dar šia tema

    "Swedbank" klientai galės atlikti momentinius pervedimus į Europos bankus
    Tegai:
    mokėjimo priemonė, Lietuva, Lietuvos bankas

    Svarbiausios temos