07:35 2019 Rugpjūčio 25
Tiesioginis eteris
  • USD1.1065
  • RUB72.9469
    Televizijos transliavimas

    Lietuvoje du Rusijos kanalai apkaltinti įstatymo pažeidimu dėl "partizanų"

    © Photo: Depositphotos
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    12010

    Lietuvos radijo ir televizijos komisija įvertino televizijos kanalų "Pirmasis Baltijas Kanals Lietuva" ir "NTV Mir Lietuva" veiklą dėl tariamai "melagingos, neapykantą kurstančios informacijos skleidimo"

    VILNIUS, sausio 31 — Sputnik. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) pareiškė apie pažeidimus dviejų Rusijos televizijos kanalų programose, kurios tariamai platino "melagingą" informaciją apie Lietuvos "partizanus", praneša komisijos spaudos tarnyba.

    Posėdis įvyko trečiadienį. Kaip nepriklausomas ekspertas posėdyje dalyvavo Lietuvos istorijos instituto atstovas, be to, buvo pakviestas ir minėtas programas rengiančių transliuotojų atstovas.

    LRTK priėjo prie išvados, kad sausio 14 dieną SIA televizijos programos "Pirmais Baltijas Kanals Lietuva" transliuotos laidos "Laikas" reportaže apie 2019 metų sausio 13 dieną Lietuvos Seime vykusį Laisvės gynėjų dienos minėjimą buvo "paskleista melaginga, šmeižianti ir neapykantą kurstanti informacija apie Lietuvos ir Latvijos partizanus".

    Kadangi tai yra pirmasis per metus nustatytas televizijos kanalo pažeidimas, komisija negali apriboti jo veiklos. Be to, jis priklauso Latvijos transliuotojo "Pirmais Baltijas Kanals" jurisdikcijai. Pagal Lietuvos įstatymus LRTK gali apriboti Europos Sąjungoje įregistruoto televizijos kanalo transliavimą tik po trijų nustatytų pažeidimų.

    Tačiau kanalo "NTV Mir Lietuva", kuris priklauso Britanijos transliuotojo "Baltic Media Alliance Ltd" jurisdikcijai, programai registruotas antras pažeidimas per metus. Anot komisijos išvadų, sausio 20 dieną programos "Savaitės apžvalga" reportaže buvo pasakyta, kad "partizanai" žudė taikius gyventojus ir dalyvavo Holokauste, o istoriniai faktai Lietuvoje ir Latvijoje buvo suklastoti.

    LRTK, įvertinusi ekspertų argumentus, padarė išvadą, kad televizijos kanalas pažeidė įstatymo nuostatas, "draudžiančias kurstyti neapykantą, skleisti dezinformaciją ir informaciją, šmeižiančią, įžeidžiančią žmogų, žeminančią jo garbę ir orumą".

    Jei toks atvejis bus nustatytas trečią kartą, "NTV Mir Lietuva" retransliavimas bus laikinai sustabdytas Lietuvos teritorijoje.

    Kova su Rusijos televizijos kanalais Lietuvoje

    Praėjusių metų vasarį LRTK vieneriems metams sustabdė Švedijoje įregistruoto televizijos kanalo "RTR-Planeta" transliavimą. Pasak Lietuvos valdžios institucijų, kanalas ne kartą "pažeidė ES direktyvą dėl žiniasklaidos paslaugų audiovizualizacijos ir Lietuvos įstatymą dėl visuomenės informavimo — karo, nesutarimų ir etninės neapykantos kurstymo".

    Be to, buvo įvestas draudimas Lietuvoje transliuoti kitas televizijos kanalo versijas — "Rusija RTR" ir "Rossija RTR".

    Kaip interviu Sputnik Lietuva pareiškė Rusijos valstybinės televizijos ir radijo transliavimo kompanijos Tarptautinių ryšių direkcijos vadovas Piotras Fedorovas, žiniasklaidos kontroliuojančioji bendrovė neketina cenzūruoti savo laidų Lietuvos valdininkų reikalavimu.

    Be to, LRTK periodiškai apriboja prieigą prie interneto tinklalapių, kurie transliuoja Rusijos televizijos kanalus.

    "Partizanai" ir "miško broliai"

    Anksčiau partijos "Tėvynės Sąjunga — Lietuvos krikščionys demokratai" nariai Laurynas Kasčiūnas ir Audronius Ažubalis kreipėsi į Lietuvos generalinę prokuratūrą dėl programos "Rossija 24", kuri tariamai transliavo "melagingą" informaciją apie Lietuvos "partizanus", apdovanotus Laisvės premija.

    Taip pat jie paprašė patikrinti programoje dalyvavusio "Socialistinio liaudies fronto" lyderio, teisės gynėjo Giedriaus Grabausko pareiškimus apie "partizanus".

    Lietuvoje "partizanais" taip pat vadinami "miško broliai" — ginkluotos nacionalistų grupės, veikusios respublikos teritorijoje 1940-1950 metais.

    "Miško broliai" ir "partizanai" Lietuvoje laikomi nacionaliniais didvyriais, tačiau daugelio jų biografija toli gražu nėra nepriekaištinga.

    Antrojo pasaulinio karo metu daugelis tų, kurie prieštaravo TSRS valdžiai, kariavo fašistinės Vokietijos pusėje, dalyvavo žydų bendruomenės sunaikinime Lietuvoje. Be to, "miško broliai" buvo prisidėję prie civilių žudymo karo metu bei prie Tarybų partijos darbuotojų ir paprastų tarybinei valdžiai palankių piliečių naikinimo.

    Miško broliai Baltijos šalyse 1940-1950 metais
    © Sputnik /
    "Miško broliai" Baltijos šalyse 1940-1950 metais

    Dar šia tema

    Britanijos "Ofcom" nagrinėja skundus dėl "NTV-Mir Baltija" ir "REN TV Baltic" kanalų
    Lietuvos URM paragino apriboti Rusijos televiziją ES teritorijoje
    Lietuvoje užblokuotos dvi svetainės, kurios transliavo Rusijos televizijos kanalus
    Tegai:
    Rusijos televizija, Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK), "Lietuvos partizanai", miško broliai, Lietuva

    Svarbiausios temos