00:04 2019 Gegužės 21
Tiesioginis eteris
  • USD1.1167
  • RUB72.0519
    Sunkvežimiai, archyvinė nuotrauka

    Lietuvos bendrovės ir toliau neteisėtai išnaudoja vairuotojus iš Ukrainos

    © Depositphotos/ Erwin Wodicka
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    28 0 0

    Daugėja tolimųjų reisų vairuotojų, kurie pasakoja apie tai, kaip Lietuvos bendrovės vertė juos dirbti be poilsio ir atlygio, Seimas jau priėmė rezoliuciją "Dėl tolimųjų reisų vairuotojų socialinės padėties gerinimo"

    VILNIUS, gegužės 7 — Sputnik. Vairuotojas Nikolajus Skobilivas teigia įsidarbinęs Kaune registruotoje bendrovėje "Sev transport", kurioje jam nebuvo mokamas atlyginimas, nebuvo laikomasi darbo ir poilsio režimo. Savo istoriją jis atskleidė LRT.

    "Praėjus trims mėnesiams aš ir mano kolegos pastebėjo, kad nieko nebus, mums nieko nemoka. [...] Taip supratau, kad atlyginimo aš nepamatysiu. Po trijų mėnesių darbo mano banko kortelėje — 25 centai", — pasakoja vairuotojas.

    Vairuotojas galiausiai paprašė jį atleisti iš darbo. Prašymas darbdaviui buvo pateiktas gegužės 3 dieną, tačiau darbdavys nurodė, kad darbuotojas jau buvo atleistas kovo 8 dieną, nors tuo metu jis dar buvo komandiruotėje.

    Be to, grįžus į Lietuvą darbdavys nurodė vairuotojui susimokėti baudą už darbo režimo nesilaikymą, ką daryti, anot Skobilivo, vertė pats. Suskaičiavus visas baudas suma siekia 25 tūkst. eurų. Per visus tris darbo mėnesius, per kuriuos vairuotojas išdirbo 88 dienas, jis tegavo 150 eurų atlyginimą. Be to, iš šių pinigų turėjo susimokėti kelių mokestį.

    Kitas vairuotojas Aleksejus Kučmagra pasakoja įsidarbinęs bendrovėje "Avima". Ten darbo sąlygos iš pradžių atrodė neblogos. Buvo sutarta, kad pirmą mėnesį darbuotojui mokami dienpinigiai sieks 55 eurus, antrą mėnesį — 60 eurų.

    Vairuotojo teigimu, jis turėjo atsidaryti banko sąskaitą Lietuvoje veikiančiame banke, išsiimti kortelę. Jam buvo nurodyta, kad kortelės gaminimas užtruks dvi dienas, nors vairuotojas į komandiruotę turėjo išvykti anksčiau. Darbdavys nuramino, kad kortelę paims ir perduos buhalterei.

    "Kortelės niekada ir nemačiau. [...] Vėliau man pasakė, kad ją pametė", — sako vairuotojas.

    Uždarbiautojai — Lietuvos specialiųjų tarnybų galvos skausmas >>

    Jo aiškinimu, darbui skirtas automobilis buvo netvarkingas: padangų protektorius buvo susidėvėjęs, neveikė stabdžių antiblokavimo sistema (ABS), priešrūkiniai žibintai. Už tris darbo mėnesius jam buvo sumokėti 580 eurų, iš kurių jis taip pat turėjo padengti papildomas išlaidas.

    Lietuvos profesinių sąjungų aljanso pirmininkas Audrius Cuzanauskas atkreipia dėmesį, kad tokių atvejų nuolat daugėja.

    "Visiškai nepriklauso, ar tai Lietuvos piliečiai, ar trečiųjų šalių piliečiai [...] nemanau, kad mūsų visuomenėje turėtų būti toks elgesys. [...] Suprantu, kad tai galbūt yra visiškas elgesio dugnas, bet, manau, viešinant tokius dalykus, jų neturėtų likti", — sako Cuzanauskas.

    Jo aiškinimu, su Lietuvos profesinių sąjungų aljansu susisiekė ir dar septyni darbuotojai, nukentėję nuo darbdavių. Penki jau yra išvykę į Ukrainą, kur rengia reikiamus dokumentus. Jie taip pat nukentėjo nuo bendrovės "Sev transport".

    Surinkus duomenis apie nukentėjusius asmenis ir reikalingus dokumentus, teigia Cuzanauskas, jie bus perduoti prokuratūrai.

    Baudžiamosios teisės advokatas Saulius Žentelis nurodo, kad kai kurių darbuotojų atžvilgiu darbdavys naudojo smurtą. Taip pat pasitaikė atvejų, kai žmonės buvo tam tikromis aplinkybėmis priverčiami 70 dienų pragyventi automobilyje, grįžti be atlyginimo ir po to pasirašyti lietuviškai parengtus dokumentus.

    Antradienį Seimas, 83 parlamentarams balsavus už, dviem — prieš ir 11 susilaikius, priėmė rezoliuciją "Dėl tolimųjų reisų vairuotojų socialinės padėties gerinimo".

    Priimtu dokumentu Seimas įsipareigojo stiprinti parlamentinę tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygų priežiūros sistemos kontrolę.

    Priimta rezoliucija Seimas ragina Vyriausybę pateikti siūlymus ir ekspertų pagalbą socialinio dialogo būdu sprendžiant tolimųjų reisų vairuotojų darbo ir socialines problemas, būtent dėl darbo, poilsio ir atostogų laiko nesilaikymo, dėl mokamų atostogų nesuteikimo ir darbo šventinėmis dienomis apmokėjimo, dėl vertimo prašyti nemokamų atostogų, dėl per pusę mažinamų komandiruočių dienpinigių, dėl nederinamo komandiruočių laiko, dėl iš darbo užmokesčio daromų neteisėtų atskaitymų ir rinkliavų, dėl draudimo važiuoti saugiais mokamais keliais, dėl profesinės psichosocialinės rizikos vertinimo nebuvimo, dėl raštu tinkamai neįforminamų komandiruočių, algalapių, darbo užmokesčio išskaitų ir kita.

    Dar šia tema

    Lietuvoje nelegaliai dirbusiems ukrainiečiams nebuvo mokamas atlyginimas
    Demaskuota prekyba žmonėmis Lietuvoje: pasieniečiai išgelbėjo 9 ukrainiečius
    Tegai:
    tolimųjų reisų vairuotojai, Lietuva, Ukraina

    Svarbiausios temos