14:15 2019 Birželio 16
Tiesioginis eteris
  • USD1.1265
  • RUB72.3880
    Kauno geležinkelio tunelis

    Istoriniame Kauno geležinkelio tunelyje vyks spektaklis

    © Photo: AB „Lietuvos geležinkeliai“
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    "Rail Baltica" statyba (33)
    53 0 0

    Šiuo metu Kauno geležinkelio tunelis yra ne tik vienas seniausių veikiančių tokių statinių Europoje, bet ir vienintelis iki šiol veikiantis Baltijos šalyse

    VILNIUS, gegužės 20 — Sputnik. Gegužės 22 dieną kauniečiai ir miesto svečiai turės progą ne tik aplankyti Kauno geležinkelio tunelį, bet ir pamatyti spektaklį, atskleidžiantį šio statinio istoriją. 

    Inovatyvi ekspozicija, išsidėsčiusi per visą tunelio ilgį, veiks tik 16 valandų.

    Pasak "Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, įgyvendinant projektą "Rail Baltica" tunelyje laikinai stabdomas traukinių eismas, tad jau kitą dieną prasidės europinio geležinkelio statybų darbai.

    "Kauno geležinkelio tunelį kasdien traukinio vagonais kerta per 15 tūkst. keleivių. Tačiau vaikščioti po jį draudžiama, nes tai strateginis objektas, saugomas 24 valandas per parą, tad patekti jo vidun paprasčiausiai neįmanoma. Rengiamos specialios ekskursijos tunelyje yra itin retos, nekalbant apie renginius, kurių apskritai nėra buvę. Todėl naudodamiesi šia traukinių eismo pertrauka, kuri truks per visą vasarą, nusprendėme kauniečiams ir miesto svečiams sukurti įsimintiną istorinę pažintį su tuneliu, nes ateityje tokios progos, greičiausia, neturėsime", — sakė Bartuška.

    Vienu iš miesto simbolių laikomas Kauno geležinkelio tunelis, ​kuris yra įtrauktas į Lietuvos Kultūros vertybių paveldo sąrašą, per savo 158 metų istoriją, turi ką papasakoti.   

    Šiuo metu jis yra ne tik vienas seniausių veikiančių tokių statinių Europoje, bet ir vienintelis iki šiol veikiantis Baltijos šalyse.

    Informacija lankytojams

    Atvykstantiems automobiliais rekomenduojama transporto priemones palikti Kauno geležinkelio stoties automobilių stovėjimo aikštelėse, nes tunelio prieigose automobilių stovėjimo aikštelių nėra.

    Iš Kauno geležinkelio stoties autobusų aikštelės kursuos specialiai pažymėti autobusai, kurie nuveš į parodos vietą.

    Įėjimas į parodą — nuo Kauno geležinkelio stoties (įėjimas į teritoriją prie Viaduko stotelės), o išėjimas Palemono pusėje. Ekspozijos ilgis — šiek tiek daugiau nei 1 km, kurį įveiksite trumpiau nei per pusvalandį.

    Tunelio pabaigoje Palemono pusėje nuorodos rodys kelią iki visų parodą aplankiusiųjų laukiančių nuolat kursuosiančių autobusų, kurie visus nemokamai nuveš į Kauno traukinių stotį.

    Net esant šiltam orui lankantis parodoje rekomenduojama turėti megztinį ar kitą šiltesnį rūbą — temperatūra tunelyje keliais laipsniais žemesnė nei lauke. Tunelyje siaučia stiprus skersvėjis, tad reikia pasirūpinti, kad vaikai turėtų kepures, šalikėlius.

    Geležinkelio tiesimo darbai

    Kauno geležinkelio mazgo atkarpoje Kaunas-Palemonas baigti parengiamieji ir pradedami pagrindiniai "Rail Baltica" geležinkelio tiesimo darbai.

    Nuo gegužės 22 dienos iki šių metų rudens Kaunas-Palemonas atkarpoje bus uždaromas traukinių eismas. Šios pertraukos metu taip pat bus rekonstruojamas XIX amžiuje pastatytas Kauno geležinkelio tunelis, kuriame bus įrengtas europinės ir plačiosios vėžės geležinkelis.

    "Rail Baltica" projektas

    "Rail Baltica" — geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.

    Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. eurų. Investicijų Lietuvoje suma siekia apie 2,474 mlrd. eurų, iš kurių iki 85%, tikimasi, finansuos ES.

    Temos:
    "Rail Baltica" statyba (33)

    Dar šia tema

    "Rail Baltica" traukiniai iš Talino į Vilnių kursuos 4 kartus per dieną
    Tegai:
    geležinkelis, Kaunas

    Svarbiausios temos