04:44 2019 Liepos 19
Tiesioginis eteris
  • USD1.1216
  • RUB70.6478
    Šviesoforas, archyvinė nuotrauka

    Vilniaus valdžia susimąstė apie specialius šviesoforus viešajam transportui

    © Flickr / Horia Varlan
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    9 0 0

    Susisiekimo ministerija tikisi, kad Kelių eismo taisyklių pakeitimai įsigalios dar šiemet

    VILNIUS, birželio 24 — Sputnik. Vilniaus savivaldybės atstovai tikina, kad viešajam transportui skirti šviesoforai miesto autobusus ir troleibusus paverstų patrauklesne alternatyva keliauti mieste, nes viešasis transportas galėtų važiuoti greičiau.

    Kaip LRT teigė Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vyriausiasis specialistas Tomas Kamaitis, šviesoforai, skirti viešajam transportui, nėra naujovė, tokios priemonės naudojamos ne vienoje Europos valstybėje.

    Kamaitis patvirtino, kad remdamiesi ES praktika, Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyrius Susisiekimo ministerijai pasiūlė papildyti Kelių eismo taisykles ir Šviesoforų įrengimo taisykles, kad būtų numatytas ir aptartas tokių šviesoforų įrengimas.

    Susisiekimo ministerijos atstovas Vidmantas Pumputis patvirtino, kad ministerija į tokį siūlymą žiūri teigiamai. Pasak jo, Susisiekimo ministerija vienareikšmiškai palaiko šį Vilniaus savivaldybės siūlymą, nes panašūs sprendimai veikia ir kitose Vakarų šalyse

    "Kai prie šviesoforo privažiuoja viešasis transportas, užsidega jam skirtas žalias signalas. Tačiau tai yra sprendžiama dviem būdais. Pirmasis, kad privažiavus visuomeniniam transportui jam žalias signalas užsidega greičiau nei kitiems eismo dalyviams. Kitas būdas, kai skiriama speciali sekcija, joje užsidega žalias signalas ir viešasis transportas tiesiog pravažiuoja", — paaiškino Pumputis.

    Pasak Kamaičio, įrengus specialių šviesoforų, viešasis transportas reguliuojamas sankryžas galėtų įveikti 3–5 sekundėmis greičiau. Nors iš pirmo žvilgsnio tai atrodo nedaug, tačiau specialistas pastebi, kad jau įveikiant vieną maršrutą bendras kelionės laikas būtų pastebimai trumpesnis, nekalbant apie tai, jog per visą dieną keleiviai sutaupytų dar daugiau laiko.

    Vis dėlto Pumputis pastebi, jog, prieš priimant sprendimus dėl KET pakeitimų, turi būti išspręstos tam tikros problemos. Anot jo, reikia išsiaiškinti galutinę viziją, kaip būtų naudojamos A juostos.

    Mieste atsiradę nauji šviesoforai neišvengiamai padarytų įtakos ir kitiems eismo dalyviams, pavyzdžiui, automobilių vairuotojams. Kamaitis tikina, kad neigiamas efektas būtų minimalus. Pavyzdžiui, jei būtų diegiama sistema, kai viešajam transportui leidžiama pajudėti anksčiau, tai kiti eismo dalyviai prarastų tik apie 3–5 sekundes.

    Tačiau Pumpučio manymu, neigiamas poveikis būtų didesnis ir kitiems eismo dalyviams juntamas kur kas labiau.

    "Neišvengiamai nutiks taip, kad eismas stos dažniau, ypač intensyviose sankryžose. Pavyzdžiui, Saltoniškių mazgas, ten būtų stabdomas eismas ir šioje vietoje pasekmės būtų juntamos gana ryškiai. Kiek teko matyti, autobusai ir troleibusai ganėtinai ilgai lūkuriuoja prie šviesoforo ir, norint jiems leisti važiuoti greičiau, tai būtų daroma kitų eismo dalyvių sąskaita", — teigia Pumputis.

    Jei visgi viešajam transportui skirtų šviesoforų idėjai būtų pritarta, Kamaitis tikina, kad jais naudotis galėtų tik miesto viešasis transportas — autobusai ir troleibusai. Tai reiškia, kad kiti eismo dalyviai, kurie turi teisę naudoti specialiai paženklintas A juostas, šiais šviesoforais vadovautis negalėtų.

    Nors Vilniaus miesto siūlymas dar gana naujas, tačiau Pumputis tikina, kad jis rimtai svarstomas ir jei bus atsakyta į visus klausimus, priimti naujus KET reikalavimus problemų nebus. Anot jo, realu, jog jau šiemet būtų pritarta KET pakeitimams, kurie reikalingi tokiems šviesoforams įrengti.

    Kamaitis tikina, kad jei naujiems šviesoforams būtų "uždegta žalia šviesa", juos įrengti ilgai neužtruktų.

    Dar šia tema

    Vilniaus savivaldybė pristatė naująjį MAN "Lion's City" hibridinį autobusą — video
    Videofaktas: vilniečiai "pakrikštijo" naujus miesto autobusus ir troleibusus
    Žmonėms Lietuvos regionuose kartais trūksta paprasčiausių dalykų
    Tegai:
    viešasis transportas, Šviesoforai, Vilnius

    Svarbiausios temos