05:17 2019 Liepos 19
Tiesioginis eteris
  • USD1.1216
  • RUB70.6478
    Uodas, archyvinė nuotrauka

Mokslininkas paaiškino, kaip uodai išsirenka "auką"

CC0 / Pixabay
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    54 0 0

Nyderlandų mokslininkas tvirtina, jog atrado priežastį, kodėl vienam žmogui uodai įgelia rečiau nei kitam

VILNIUS, birželio 24 — Sputnik. Uodai atranda savo "aukas" pagal anglies dioksido pėdsakus, portalui "Live Science" sakė Nyderlandų Vageningeno universiteto etnologas Joop van Lunas.

"Norint geriau jaustis, kur aukšta jo (anglies dioksido — Sputnik) koncentracija, jie skrenda prieš vėją", — sakė mokslininkas.

Pasak jo, šis žymuo leidžia vabzdžiams pasirinkti "taikinį" penkiasdešimties metrų atstumu. Kai uodai labai priartėja (per metrą) prie potencialių "aukų" grupės, jų jutimo organai nuskaito daug parametrų. Pavyzdžiui, odos temperatūrą, prakaitavimą ir mikrobų buvimą ant jos.

Mikrobai gamina daugiau kaip 300 skirtingų komponentų "cheminę puokštę". Pasak mokslininko, jos sudėtis priklauso nuo aplinkos ir žmogaus genetinės struktūros.

Pavyzdžiui, 2011 metais žurnale "PLOS ONE" buvo paskelbtas tyrimas, kurio rezultatai parodė, jog žmogui, turinčiam įvairesnę odos bakterijų sudėtį, uodas įgelia rečiau, nei žmogui su homogenine sudėtimi.

Prancūzijoje plinta uodai, platinantys trijų rūšių karštligę