05:00 2019 Lapkričio 19
Tiesioginis eteris
  • USD1.1061
  • RUB70.6242
    Dviratininkas, archyvinė nuotrauka

    Paaiškėjo, kaip Lietuvos vairuotojai reaguoja į dviratininkus kelyje

    © Sputnik/ Владислав Адамовский.
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    16 0 0

    Dviratininkai ne visada laikosi saugumo taisyklių ir dažnai tamsiuoju paros metu keliauja be šviesą atspindinčių elementų. Dauguma vairuotojų teigė, kad įspėtų tokius eismo dalyvius apie pavojų

    VILNIUS, rugsėjo 16 — Sputnik. Tamsiuoju paros metu dviratininkai ne visada pasirūpina saugumu kelyje. Draudimo bendrovės "ERGO" apklausa rodo, kad Kelių eismo taisykles sutiktiems dviratininkams neretai primena ir patys vairuotojai.

    Apklausa rodo, kad 65 proc. automobilių vairuotojų kelyje tamsiuoju paros metu sutikę be atšvaitų ir žibintų važiuojantį dviratininką jį įspėtų apie pavojų.

    Trečdalis automobilių vairuotojų tai padarytų garsiniu signalu.

    "Kas ketvirtas vairuotojas tuo neapsiribotų: sulėtinęs greitį ir atsidaręs langą dviratininkui primintų, kad būtina laikytis saugaus eismo reikalavimų. Dar 6 proc. vairuotojų sustotų ir išlipę iš automobilio su dviratininku griežtai pasikalbėtų apie saugumą", — teigiama pranešime.

    Draudimo bendrovės "ERGO" Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius sako, kad tokių situacijų, kai vienų eismo dalyvių sukeliamos situacijos išprovokuoja kitų nepasitenkinimą, pasitaiko nemažai. Kartu draudimo ekspertas pažymi, kad tokiais atvejais nereikėtų leisti emocijoms imti viršų.

    Pasak jo, automobiliui staiga pradėjus signalizuoti, dviračio vairuotojas gali išsigąsti, mestis į šalikelę ar net į važiuojamąją kelio dalį, o tai gali baigtis skaudžia nelaime. Pavojinga ir kalbėtis su dviratininku pro atidarytą važiuojančio automobilio langą, nes vairuotojas turėtų koncentruotis į kelią.

    Bandyti sustoti ir pasikalbėti su dviratininku taip pat derėtų tik tuomet, jei tai saugu, nekelia pavojaus nei vairuotojui, nei taisyklių nesilaikančiam dviratininkui bei kitiems eismo dalyviams.

    Profesionalus dviratininkas, olimpietis Ramūnas Navardauskas sako pastebintis, kad supratingumo tarp dviratininkų ir automobilių vairuotojų daugėja.

    "Be abejo, dar pasitaiko neatsakingų vairuotojų abejose stovyklose. Pačiam treniruojantis kone kaskart tenka susidurti su pavojingomis situacijomis, kai automobiliai pavojingai lenkia dviratininkus, nesilaiko pakankamo atstumo ir dideliu greičiu praskrieja visai greta. Kita vertus, ir dviratininkai ne visuomet pasirūpina savo saugumu, o važiavimas be atšvaitų ir žibintų tamsiuoju paros metu yra vienas to pavyzdžių", — sakė Navardauskas.

    Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale — raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas taip pat privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais. Jaunesnis nei 18 metų dviračio vairuotojas važiuodamas keliu privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą.

    Dar šia tema

    Greitis ir pavojingi triukai: Vilniuje įvyko didžiausias Baltijos šalyse velomaratonas
    Sostinėje svarstoma keisti rinkliavos už automobilių stovėjimą zonų ribas
    Vilniaus centre lenktyniavo šimtai dviratininkų
    Vilniuje policija surengė netikėtą reidą: sustiprino A juostų ir sankryžų kontrolę
    Tegai:
    vairuotojas, dviratininkai, Lietuva

    Svarbiausios temos