02:56 2019 Lapkričio 21
Tiesioginis eteris
  • USD1.1059
  • RUB70.7748
    Egzamino metu, archyvinė nuotrauka

    "Regitros" egzaminų automobiliuose jau naudojamos pažangios technologijos

    © Фото: vrm.lrv.lt
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    8 0 0

    Egzamino metu vertinama, kaip būsimas vairuotojas ne tik geba valdyti automobilį, bet ir kaip įvertina galimas grėsmes kelyje, kokius reikiamus sprendimus priima

    VILNIUS, lapkričio 6 — Sputnik. Naujuose "Regitros" automobiliuose, skirtuose būsimiems vairuotojams egzaminuoti jau naudojama dalis pažangių pagalbos sistemų, rašoma bendrovės pranešime.

    Pasak "Regitros" eksperto, Lietuva vadovaujasi tuo pačiu principu kaip ir kitos šalys: daugėjant sistemų įvairovei, egzaminavimo tikslas išlieka toks pat – patikrinti vairuotojo gebėjimus, bet ne sistemų efektyvumą.

    Egzamino metu vertinama, kaip būsimas vairuotojas ne tik geba valdyti automobilį, bet ir kaip įvertina galimas grėsmes kelyje, kokius reikiamus sprendimus priima.

    "Kitaip tariant, tokios sistemos būsimam vairuotojui veikia kaip papildomos pagalbinės priemonės, tačiau jomis negalima aklai vadovautis. Štai pavyzdys: daviklis, kuris informuoja vairuotoją kitai transporto priemonei atsidūrus vadinamojoje „aklojoje zonoje“. Toks įspėjimas yra patogus, bet vairuotojas neturėtų pamiršti papildomai dairytis, pažvelgti per petį ir įsitikinti, ar tikrai saugu persirikiuoti į kitą eismo juostą. Tas pats ir su automobilio parkavimu – vairuotojas turi žvalgytis bei naudotis veidrodėliais. Kitaip tariant, visos šios sistemos veikia kaip papildoma pagalbinė priemonė, tačiau jos jokiu būdu nepakeičia vairuotojo", – įsitikinęs "Regitros" generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

    Anot jo, labai svarbu suvokti ir įvertinti rizikas, jog tam tikromis sąlygomis technologijos gali neveikti arba neveiks taip, kaip tikimasi.

    Šumino teigimu, sistemos turi savo ribas ir taip pat gali daryti klaidų. Tai ypač aktualu blogo oro sąlygomis.

    "Pavyzdžiui, automobilio išlaikymo eismo juostoje sistema – ji neveiks žiemos metu, jei kelias bus apsnigtas. Taip pat reikia įvertinti ir pripratimo veiksnį, nes kas bus, jei Jūs persėsite į automobilį, kuris neturi šių sistemų? Juk turbūt ne vienas yra susidūręs su pavojinga situacija, kai iš automobilio su mechanine pavarų dėže persėdo vairuoti automobilį su automatine ir iš įpročio norėdamas nuspausti sankabos pedalą užmynė ant stabdžio. Todėl ir akcentuojame, kad tai tik pagalbinės sistemos ir vairuotojo įgūdžiai yra patys svarbiausi", – sako Šuminas.

    "Regitra" primena, jog prieš prasidedant egzaminui, būsimas vairuotojas yra supažindinamas su transporto priemone ir jos ypatumais, o nuo šiol ir su naudojamomis saugumo sistemomis. Jos gali būti išjungiamos, kadangi egzaminuojamasis gali pats spręsti, ar nori jomis naudotis.

    Dar šia tema

    "Regitra" įspėja apie sukčius: jie siūlo įgyti teisę vairuoti nelegaliais būdais
    "Regitros" egzaminuotojai pataria, kaip išvengti klaidų per vairavimo egzaminą
    Masiulis siūlo uždaryti "Regitrą"
    Tegai:
    automobilis, vairuotojas, egzaminas

    Svarbiausios temos