16:25 2020 Sausio 21
Tiesioginis eteris
  • USD1.1085
  • RUB68.2075
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą

    Mokesčio dydis priklausys nuo anglies dioksido emisijos kilometrui dydžio, už automobilį teks mokėti kaskart, kai keisis jo savininkas

    VILNIUS, gruodžio 17 — Sputnik. Seimas antradienį priėmė Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymą, reglamentuodamas transporto priemonių apmokestinimo registracijos mokesčiu, praneša Seimo spaudos tarnyba.

    Už įstatymą balsavo 72 Seimo nariai, prieš — 53, susilaikė 4 Seimo nariai.

    Šiandien posėdžio metu parlamentarai nusprendė grįžti prie pirmosios idėjos, kuomet buvo siūloma mokėti vadinamąjį taršos mokestį kaskart, kai pasikeičia automobilio savininkas.

    Vėliau buvos įregistruotas alternatyvus variantas, pagal kurį buvo siūloma pirmą kartą įregistruojant automobilį Lietuvoje sumokėti vienkartinį mokestį. Mokesčio objektu įtvirtintos M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, išskyrus istorines motorines transporto priemones.

    Налоговые тарифы для владельцев транспортных средств
    Automobilių taršos mokestis

    Mokestį mokės motorinės transporto priemonės valdytojas, atliekantis jos registraciją Kelių transporto priemonių registre. Tačiau pabrėžiama, kad registracija nebus laikomi atvejai, kai keičiasi šie transporto priemonės valdytojo duomenys: juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas ir (ar) pavardė, o po duomenų pakeitimo faktinis motorinės transporto priemonės valdytojas nesikeičia.

    Mokesčio dydis svyruos nuo 13,5 iki 540 eurų. Jis priklausys nuo anglies dioksido (CO2) emisijos kilometrui dydžio. Visi automobiliai būtų apmokestinami nuo 130 gramų CO2 kilometrui.

    Žemutinė mokesčio taikymo riba — 131–140 gramų CO2 kilometrui dyzeliniams, benzininiams ir dujiniams automobiliams. Dyzeliams automobiliams mokestis būtų nuo 30 iki 540 eurų, benzininiams — nuo 15 iki 270 eurų, dujiniams — nuo 13,5 iki 243 eurų.

    Mokestis, sumokėtas šio įstatymo nustatyta tvarka, galėtų būti grąžinamas vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka, pateikus dokumentus, įrodančius, kad transporto priemonė greičiau negu per 90 dienų nuo pirmojo registravimo Kelių transporto priemonių registre buvo iš jo išregistruota ir išgabenta iš Lietuvos Respublikos teritorijos.
    Nesumokėjus mokesčio, motorinės transporto priemonės registracija Kelių transporto priemonių registre nebus atliekama.

    Anksčiau buvo planuojama, kad įstatymas įsigalios nuo kitų metų balandžio 1 dienos. Šiandien šis terminas buvo pakeistas — naująjį mokestį teks mokėti nuo liepos 1 dienos.

    Pats mokesčio įvedimas sukiršino Seimo narius. Konservatorė Gintarė Skaistė pasiūlymą kritikavo. Pasak jos, "šis mokestis pats keisčiausias", nes, jos manymu, visiems aišku, jog automobilio registracija nesukelia taršos.

    Lietuvos valstiečių ir žaliųjų frakcijos atstovas Tomas Tomilinas posėdyje tvirtino, kad ateityje galėtų būti svarstomas ir kitoks mokestis, tačiau dabar siūlė pritarti tokiam, kuris netaptų didele našta gyventojams.

    Anksčiau apklausos duomenys parodė, jog taršių automobilių apmokestinimui pritartų 38 proc. gyventojų. Trečdalis išsakiusiųjų tokį požiūrį (34 proc.) pritartų mokesčiui, kuris būtų skaičiuojamas ir nuo automobilio pardavimo kainos, ir nuo jo keliamos taršos, 31 proc. — mokesčiui, skaičiuojamam nuo automobilio taršos (variklio galios), 19 proc. — mokesčiui, skaičiuojamam nuo automobilio pardavimo kainos.

    Tikimasi, kad mokestis valstybės biudžetą kasmet papildys apie 15-20 mln. eurų. Surinkti pinigai turėtų būti panaudoti aplinkosaugos tikslais. Bet kadangi naujas įstatymas įsigalioja nuo liepos 1 dienos, 2020 metais laukiama maždaug 10 mln. eurų.

    Dar šia tema

    Tyrimas: naujas dyzelinis automobilis mažiau teršia aplinką nei benzininis
    Incidentas "Achemoje": į aplinkos orą išmesta teršalų
    ES klimato kaitos planuose įtvirtinta Lietuvos iniciatyva dėl Astravo AE
    Tegai:
    aplinkos tarša, automobilis, oro tarša

    Svarbiausios temos