20:34 2020 Liepos 16
Tiesioginis eteris
  • USD1.1414
  • RUB81.1888
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą

    Išmetamiesiems teršalams įtakos turi transporto ir pramoninė veikla. Jų skaičius padidėjo nepaisant priemonių, kurių buvo imtasi jiems sumažinti

    VILNIUS, gegužės 11 — Sputnik. Lietuva yra tarp tų ES šalių, kuriose 2019 metais padidėjo anglies dioksido (CO2) išmetimo lygis, rodo "Eurostato" duomenys.

    Palyginti su vidutiniškai 2019 ir 2018 metų išmetimo lygiu Europos Sąjungoje, jis sumažėjo 4,3 procento.

    Išmetamas CO2 kiekis yra pagrindinė globalinio atšilimo priežastis ir sudaro apie 80 procentų visų dirbtinių šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo ES. Jų skaičiui įtakos turi tokie veiksniai kaip klimato sąlygos, ekonomikos augimas, gyventojų skaičius, transportas ir pramoninė veikla.

    Iškastinio kuro CO2 išmetamas tose šalyse, kuriose jis sudeginamas tokiems tikslams kaip elektros energijos gamyba, plieno gamyba. Be to, didelis išmetimo lygis yra susijęs su transportu.

    Remiantis "Eurostato" duomenimis, 2019 metais išmetamųjų teršalų kiekis sumažėjo daugelyje ES valstybių narių. Ryškiausias nuosmukis pastebimas Estijoje (22,1 proc. mažiau), po jos — Danija (9 procentais mažiau), Graikija ir Slovakija (8,9 proc. mažiau kiekvienoje), Portugalija (8,7 proc. mažiau) ir Ispanija (7, 2 proc. mažiau).

    Išmetamų teršalų kiekis padidėjo tik keturiose šalyse: Liuksemburge (plius 7,5 proc.), Austrijoje (plius 2,8 proc.), Maltoje (plius 2 proc.) ir Lietuvoje (plius 1,6 proc.). Vienintelė šalis, kurioje pokyčių nebuvo, yra Kipras.

    "Eurostato" duomenimis, 2019 metais akivaizdžiai sumažėjo kietojo iškastinio kuro (akmens anglių, lignito ir skalūnų bei kt.) suvartojimas. Pagrindinė šio sumažėjimo priežastis yra Europos apyvartinių taršos leidimų prekybos sistema (ETS). Ji leidžia įmonėms išmesti tik tam tikrą kiekį CO2, mokestis imamas už viršytą sumą.

    Lietuva bando sumažinti CO2 išmetimą. Nuo šių metų balandžio 1 dienos įsigaliojo transporto priemonių registravimo mokesčio įstatymo pataisos. Pagal pataisas apmokestinimo objektas bus M1 ir N1 klasių transporto priemonių (lengvųjų automobilių ir autobusų), išskyrus istorines motorines transporto priemones, kurias įregistravo savininkas, angliavandenilių išmetimas (CO2).

    Mokestis svyruos nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo automobilio tipo ir jo išmetamo anglies dioksido (CO2), jei šis skaičius viršija 130 gramų CO2 vienam kilometrui.

    Dar šia tema

    Naftos kainos ir alternatyvios energijos žlugimas: kam tai naudinga?
    Sumažėjus transporto srautui miestuose oras tapo švaresnis
    Tegai:
    oro tarša, Lietuva, ES, išmetamosios dujos

    Svarbiausios temos