23:59 2020 Gegužės 31
Tiesioginis eteris
  • USD1.1136
  • RUB78.4416
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą

    Kai tenka ilgesnį laiką naudotis ekranais, svarbios yra pertraukos, kurių metu būtų atliekamos mankštos, pailsinamos akys

    VILNIUS, gegužės 18 — Sputnik. Karantino dėl koronaviruso pandemijos metu įvairaus amžiaus vaikai, tikėtina, praleidžia daugiau nei įprasta laiko naudodamiesi įvairiais ekranus turinčiais elektroninių medijų prietaisais, rašo Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Psichologijos instituto profesorė Roma Jusienė.

    Fakultete priminė apie svarbiausias rekomendacijas, paremtas įvairiose šalys, įskaitant ir Lietuvoje, atliktais moksliniais tyrimais dėl ekranų naudojimo.

    • Iki 2 metų amžiaus kūdikiams ir vaikams nerekomenduojamos elektroninės medijos (ekranai), išskyrus elektroninių medijų naudojimą vaizdo pokalbiams (ryšio palaikymui) su artimaisiais ar giminaičiais.
    • Tuo tarpu 2–5 metų amžiaus vaikams rekomenduojama praleisti ne daugiau kaip 1 valandą per dieną prie ekranų (bet kokio naudojimosi ekranais).
    • Priešmokyklinio amžiaus vaikams — ne daugiau kaip 2 valandos per dieną.
    • Mokyklinio amžiaus vaikams ir paaugliams svarbiausia yra ne laikas prie ekranų, o tai, ar dėl ekranų laiko nenukenčia vaikų bei paauglių miegas, mityba, fizinis aktyvumas ir mokymasis. Be to, ar naudojimasis ekranais nepakeičia kitų veiklų, tokių kaip — gyvo bendravimo su artimaisiais ir draugais, kūrybinių bei sportinių užsiėmimų ir pan.
    • Atkreipiama dėmesį į tai, jog svarbu, ką būtent vaikai ir paaugliai veikia naudodamiesi elektroninėmis medijomis. Labiausiai įtraukiančios, priklausomybės riziką didinančios veiklos — prisijungus internete. Riziką, jog vaikai ir paaugliai pernelyg įsitrauks į elektroninių medijų siūlomas veiklas, didina ir pačių vaikų temperamentas (savireguliacijos ar savikontrolės sunkumai, emocingumas bei elgesio problemos), taip pat gerų santykių su tėvais bei kitais artimaisiais, trūkumas.  

    Beje, bet kokio amžiaus vaikams ir suaugusiems svarbu, kad valgymo metu nebūtu naudojamasi ekranais, valandą prieš miegą nesinaudoti ekranais.

    Taip pat rekomenduojama miegamajame ar poilsio vietoje nelaikyti jokių ekranų, per dieną bent valandą skirti aktyviai fizinei veiklai, o dienos metu bent pusvalandį skirti pokalbiams su šeimos nariais ar draugais.

    Vaikų psichikos ir fizinei sveikatai esminiai yra laiko prie ekranų ribojimas ir aiškios taisyklės ar susitarimai, kiek, kada ir kokioms veikloms atlikti galima naudotis elektroninėmis medijomis.

    Kai tenka ilgesnį laiką naudotis ekranais, labai reikalingos pertraukos, kurių metu būtų atliekamos mankštos, pailsinamos akys.

    Dar šia tema

    Pirmadienį duris atvers Vilniaus darželiai
    Mokyklų vadovams teks apsispręsti, kokiu būdu toliau dirbs mokyklos
    Čaplinskas perspėjo apie COVID-19 grėsmę vaikams
    Tegai:
    vaikai, karantinas

    Svarbiausios temos