03:15 2020 Liepos 05
Tiesioginis eteris
  • USD1.1224
  • RUB80.2153
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą

    Horizontaliajam ženklinimui pasirinktas rombo simbolis nėra reglamentuotas KET, tačiau jau kelis dešimtmečius naudojamas kitose išsivysčiusiose pasaulio šalyse, tokiose kaip Japonija, kaip įspėjamasis simbolis

    VILNIUS, gegužės 19 — Sputnik. Kauno savivaldybė kreipėsi į Susisiekimo ministeriją siūlydama įteisinti horizontalų ženklinimo simbolį — rombo formos ženklą, pranešė miesto savivaldybės spaudos tarnyba.

    Miesto duomenimis, per pastaruosius kelerius metus, kai pasirodė šie ženklai, Kauno gatvėse ženkliai sumažėjo eismo nelaimių pėsčiųjų perėjose.

    2018 metais prasidėjęs eksperimentas, kuomet ties pėsčiųjų perėjomis buvo pradėta įrenginėti horizontalųjį ženklinimą rombo formos simboliais, pasiteisino. Palyginus 2016–2017 metus, kai dar nebuvo tokio ženklinimo, ir 2018–2019 metus, įdiegus šiuos simbolius, pastebėtas 45,9 proc. mažesnis eismo įvykių skaičius ties pėsčiųjų perėjomis.

    Horizontaliajam ženklinimui pasirinktas rombo simbolis nėra reglamentuotas KET, tačiau jau kelis dešimtmečius naudojamas kitose išsivysčiusiose pasaulio šalyse, tokiose kaip Japonija, kaip įspėjamasis simbolis.

    "Statistika ir skaičiai kalba patys už save. Niekas nepaneigs, kad būtent ši naujovė per keletą metų padėjo išgelbėti kauniečių gyvybes — galbūt ne vieną dešimtį jų. Žinome, jog kai kuriems valdžios atstovams tokia priemonė nepriimtina ir atrodo netinkama. Tačiau siūlau patraukti asmenines ambicijas į šalį. Kiekviena gyvybė yra brangi ir mes nusiteikę už tai pakovoti", — sakė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

    Kaune vairuotojus, artėjančius prie pėsčiųjų perėjų, pasitinka du ant kelio dangos išdažyti rombo formos simboliai. Pirmasis žymi 30 metrų atstumą iki perėjos. Tai atitinka stabdymo kelią, įskaitant vairuotojo reakcijos laiką, automobiliui važiuojant 50 kilometrų per valandą greičiu.

    Kitas, arčiau esantis "rombas" reiškia, kad iki pėsčiųjų perėjos beliko 15 metrų. Tokios atžymos praverčia ir pėstiesiems, nes jie iš tolo gali įvertinti, ar perėjos link artėjantis automobilis mažina greitį.

    Pasak Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus Pauliaus Kero, šiais metais Kauno gatvėse nežuvo nė vienas žmogus, nors pripažįsta, kad tam galėjo turėti įtakos ir karantino įvedimas, tačiau neabejoja, kad prie to prisidėjo ir "rombai".

    Jo teigimu, ši praktika yra patikrinta svetur ir sėkmingai veikia jau ne vieną dešimtmetį. Papildomas kelio ženklinimas padeda pėstiesiems ir vairuotojams uoliau vykdyti kelių eismo taisyklių reikalavimus, efektyviau užtikrina saugaus eismo organizavimą bei sumažina eismo įvykių skaičių.

    Rombo formos ženklais jau prieš keletą metų domėjosi kitų Lietuvos savivaldybių atstovai. Pasak kauniečių, įteisinus šį ženklą juo galėtų pradėti naudotis ir kiti šalies miestai.

    Dar šia tema

    Į Nemuną "Kauno vandenų" vamzdžiu leidžiamos užterštos nuotekos
    Respublikinėje Kauno ligoninėje pirmą kartą nustatyta koronaviruso infekcija
    Dėl karantino sušvelninimo pradedami grąžinti vietiniai traukinių reisai
    Tegai:
    pėsčiųjų perėjos, eismo įvykiai, Kelių eismo taisyklės (KET), Kaunas

    Svarbiausios temos