06:26 2020 Rugpjūčio 11
Tiesioginis eteris
  • USD1.1763
  • RUB86.6154
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    Naujo koronaviruso protrūkis Lietuvoje ir pasaulyje (2392)

    Specialistai pataria sumažinti dienos raciono kalorijų kiekį, laikytis taisyklingo mitybos režimo ir gerti daugiau vandens

    VILNIUS, birželio 14 — Sputnik. Papildomų kilogramų, kurių buvo priaugta karantino metu, galima lengvai atsikratyti laikantis paprastų specialistų rekomendacijų, sakoma Rusijos kokybės tarnybos ("Roskačestvo") pranešime.

    Ekspertai nurodo, kad norint saugiai numesti svorio, suvartojamų kalorijų skaičių reikėtų sumažinti 15–30 proc., o nesant fiziniam aktyvumui — sumažinti dienos raciono kalorijų kiekį 200–300 kilokalorijų.

    Visų pirma, atgauti normalią formą padės mitybos režimas: pusryčiai per pirmą valandą po pabudimo, pertrauka tarp valgymų turi būti apie 3,5–4 valandas ir vakarienė 3–4 valandas prieš miegą.

    Toliau — lėkštės taisyklė: pusę jos turėtų užimti daržovės, ketvirtadalį — mažai riebalų turintys baltymai, o kitą ketvirtadalį — lėti angliavandeniai.

    Greituosius angliavandenius reikia pašalinti iš raciono, o per dieną suvalgyti bent tris porcijas daržovių ir dvi porcijas vaisių.

    Svarbu gerti daugiau vandens: be jo jokios dietos neturi prasmės: pasak Pasaulio sveikatos organizacijos, reikalingas vandens kiekis žmogui yra 30 mililitrų vienam svorio kilogramui, sakoma pranešime.

    Eiti miegoti geriausia per laikotarpį nuo 22:00 iki 23:00, nes tai daro įtaką hormonų gamybai ir tam, kiek žmogus suvalgo per dieną.

    Be to, per dieną reikia nueiti 10 tūkstančių žingsnių, taip pat galima bute, nes intensyvus vaikščiojimas padeda numesti svorio, rašoma pranešime. Režimas ir fizinis aktyvumas yra svarbūs, tačiau nereikia perkrauti savęs užsiėmimais: kad ir kaip greitai nenorėtumėte numesti svorio, daryti tai reikia palaipsniui, pabrėžiama pranešime.

    Specialistai nurodo, kad papildomų kilogramų skaičių padės nustatyti kūno masės indeksas, kuris apskaičiuojamas padalijus žmogaus svorį (kilogramais) iš jo ūgio (centimetrais) kvadratu.

    Remiantis PSO rekomendacijomis, indekso vertė 16 ar mažiau yra ryškus kūno svorio trūkumas, nuo 16 iki 18,5 — nepakankamas kūno svoris, nuo 18,5 iki 24,99 — norma, nuo 25 iki 30 — perteklinis kūno svoris, 30 ir daugiau — įvairaus laipsnio nutukimas. Jei skaičiavimo rezultatas parodė, kad verta numesti svorio, reikia nustatyti pagrindinio metabolizmo vertę, o paskui apskaičiuoti apytikslį kalorijų skaičių, reikalingą norint išlaikyti svorį, jau atsižvelgiant į fizinį aktyvumą.

    Kovo 11 d. Pasaulio sveikatos organizacija paskelbė naujos koronavirusinės infekcijos COVID-19 protrūkį pandemija. Naujausiais PSO duomenimis, pasaulyje nustatyta daugiau kaip 7,6 milijono infekcijos atvejų, daugiau nei 427 tūkstančių žmonių mirė.

    Karantinas Lietuvoje
    © Sputnik /
    Karantinas Lietuvoje
    Temos:
    Naujo koronaviruso protrūkis Lietuvoje ir pasaulyje (2392)

    Dar šia tema

    Gydytoja pasakojo, kam nepatartina valgyti ledų
    Švedijos mokslininkai nuvainikavo penkis mitus apie duoną
    Tegai:
    antsvoris, kaip numesti antsvorį, koronavirusas, karantinas

    Svarbiausios temos