15:26 2020 Rugsėjo 24
Tiesioginis eteris
  • USD1.1692
  • RUB89.7875
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą

    Pasak eksperto, lietui užtvindžius gatves išryškėja vienas neteisingas, bet kai kurių vis dar mėgstamas važiavimo per balas ir užtvindytas atkarpas būdas — bandymas šią kliūtį įveikti kuo stipriau spaudžiant akseleratoriaus pedalą

    VILNIUS, rugpjūčio 8 — Sputnik. Draudikai įvardijo ką daryti, kad važiuojant per balas automobilis netaptų skenduoliu, rašo draudimo bendrovė BTA spaudos tarnyba.

    "Vasaros karščiai neatsiejami nuo gaivalingų audrų ir liūčių, apsemiančių gatves. Nors tai nutinka bene kasmet, ne visi vairuotojai žino, ką daryti prieš save kelyje išvydus tyvuliuojančią balą. Draudikai sako, kad dėl trūkstamų įgūdžių, savo ir automobilio galimybių pervertinimo ar paprasčiausių netinkamų aplinkybių vairuotojams, važiuojantiems patvinusiais keliais, neretai tenka baloje laukti techninės pagalbos", — rašoma pranešime.

    Pasak draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio, lietui užtvindžius gatves išryškėja vienas neteisingas, bet kai kurių vis dar mėgstamas važiavimo per balas ir užtvindytas atkarpas būdas — bandymas šią kliūtį įveikti kuo stipriau spaudžiant akseleratoriaus pedalą.

    Žiukelio teigimu, tokiu būdu važiuojant per balas arba pasiseks, arba automobilis netrukus sustos dėl vandeniu užpilto variklio, tačiau dažniausiai "po tokių laimės bandymų automobilių vairuotojai atsiduria ne tik baloje, bet ir bėdoje, todėl rekomenduoju nemėginti užtvindytų vietų "prašokti".

    Draudimo bendrovės duomenimis, praėjus kelius užtvindančiai liūčiai dažniausiai gaunama pranešimų dėl sugedusių variklių ir elektros instaliacijos, o registruojamos žalos išmoka siekia nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų.

    Kokio gylio bala priešais?

    BTA Ekspertizių skyriaus vadovo teigimu, joks vairuotojas ant kelio pamatęs vandens sankaupą tiksliai nežino, koks yra jos gylis. Jei bala susiformavusi kelkraštyje, ją reikėtų apvažiuoti. Jei užtvindytas visas kelias — važiuoti juo reikia tik įsitikinus, kad tai saugu. Patartina nevažiuoti į gilesnę kaip 10 cm gylio balą ir verčiau pasirinkti kitą kelionės maršrutą.

    "Jei matote, kad kiti automobiliai, ypač žemesni, šią atkarpą įveikia, važiuokite ir jūs. Jei kitų automobilių nėra, galite orientuotis pagal šaligatvio bortelį ar kitus objektus, padedančius numatyti balos gylį, kuriame yra važiuojamoji dalis. Jei balos gylis nėra aiškiai matomas, neaišku ar bala gili, derėtų nerizikuoti. Jei matote, kad kiti automobiliai privažiavę apsisukinėja, geriausia taip ir padaryti bei paieškoti alternatyvaus kelio. Na, o jei per balą jau važiuojate, laikykitės nedidelio, bet pastovaus greičio ir nesustokite. Į tokį telkinį patartina įvažiuoti lėtai ir tada šiek tiek padidinti greitį, kad automobilis vandenį imtų stumti prieš save", — patarė ekspertas.

    Taip pat jis pridūrė, kad per užtvindytą vietą reiktų važiuoti po vieną, nes jei baloje esantis automobilis dėl kokių nors priežasčių sustos, jam iš paskos važiavęs automobilis taip pat užstrigs.

    Žiukelis taip pat perspėja saugotis autobusų ir sunkvežimių, nes važiuodami per gilias balas jie sukelia dideles bangas, kurios užpila šalia važiuojančius ar stovinčius automobilius. Dar vienas pavojus, eksperto nuomone, yra išstumti kanalizacijos dangčiai, kurių baloje nesimato, bet ant jo užvažiavęs automobilis nukenčia bene šimtu procentų.

    Po važiavimo per balas žala automobiliui

    Pasak Žiukelio, gilios vandens sankaupos gali pridaryti nemenkos žalos transporto priemonei.

    "Daugybėje naujų automobilių variklio oro paėmimo anga yra įtaisyta automobilio priekio apatinėje dalyje. Jei į vandens apsemtą vietą įlekiama didesniu greičiu, į šią angą gali patekti vandens, o to pakanka visiškai sugadinti variklį, kurio keitimas gali atsieiti kelis tūkstančius", — teigė jis.

    Ekspertas pridūrė, kad pravažiavus didžiulę balą reikėtų porą kartų švelniai pastabdyti — tai daryti nekeliant pavojaus kitiems vairuotojams.

    Žiukelis pabrėžė, kad su problemomis susiduriama ne tik važiuojant per gilias balas, bet ir tiesiog lietingu laikotarpiu.

    "Automobiliuose vandens nutekėjimo sistema gali būti sumontuota prie stoglangio, variklio skyriuje ar po valytuvais. Kai kuriuose automobiliuose jos yra linkusios užsikimšti nuo žiedadulkių, lapų ir pan. Dėl nepralaidžių kanalų po lietaus vanduo gali patekti į saloną ar variklio skyrių — tokiu atveju sugadinami valdymo blokai. Todėl kiekvienam vairuotojui rekomenduočiau bent kartą per sezoną išsivalyti šiuos kanalus. Užduotis nesudėtinga, užtat padeda išvengti nesklandumų ateityje", — patarė jis.

    Automobiliai sostinės gatvėse, archyvinė nuotrauka
    © Sputnik / Александр Липовец

    BTA Ekspertizių skyriaus vadovo teigimu, vairuotojui įvažiavus į per gilią balą vanduo gali patekti net į automobilio vidų ir tokiu būdu sugadinti interjero detales: apmušalus, kilimus ir poroloną sėdynėse. Be to, kai kuriose transporto priemonėse gamintojai elektronines sistemas instaliuoja grindyse, po sėdynėmis, todėl vandeniui pasiekus šią zoną gali kilti nepataisomų automobilio elektronikos gedimų.

    Nors dažnai patvinusių gatvių padariniai automobiliui iš karto gali būti ir nematomi, transporto priemonę vis tiek rekomenduojama nugabenti techniniam patikrinimui.

    Taip pat jis pridūrė, kad jei vanduo visgi pernelyg apsėmė automobilį, patartina nemėginti užvesti automobilio variklio, nes tai pridarys tik dar daugiau žalos. Tokiu atveju reiktų susisiekti su technine pagalba, kad ši nutemptų automobilį tiesiai į autoservisą detalesnei apžiūrai.

    Tegai:
    automobiliai, draudikai

    Svarbiausios temos