06:41 2020 Rugsėjo 19
Tiesioginis eteris
  • USD1.1833
  • RUB89.1439
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą

    Pranešime teigiama, jog transporto sektorius — vienas iš didžiausių energijos vartotojų Lietuvoje, todėl jo vaidmuo kuriant klimatui neutralią ekonomiką yra itin svarbus

    VILNIUS, rugpjūčio 27 — Sputnik. Vyriausybė pritarė Energetikos ministerijos kartu su Susisiekimo ministerija parengtam Alternatyvių degalų įstatymo (ADĮ) projektui, praneša Energetikos ministerija.

    Pažymima, kad šis įstatymas sukurs galimybes pasiekti 15 proc. atsinaujinančių energijos išteklių (AEI) dalį transporto sektoriuje, skatinant netaršių transporto priemonių naudojimą ir vietinę biometano ar kitų pažangiųjų biodegalų gamybą bei didinant transporto sektoriaus elektrifikaciją.  

    Pranešime teigiama, jog transporto sektorius — vienas iš didžiausių energijos vartotojų Lietuvoje, todėl jo vaidmuo kuriant klimatui neutralią ekonomiką yra itin svarbus.

    Šiuo metu galutiniame transporto sektoriaus suvartojime AEI dalis yra vos 4,3 proc., pažangieji biodegalai nėra naudojami, o alternatyvių degalų infrastruktūra per mažai išplėtota.

    "Šis įstatymas leis įgyvendinti strategiškai svarbius pokyčius transporto sektoriuje, kuris užtikrins tvarią šio sektoriaus plėtrą ilgalaikėje perspektyvoje. Transporto sektoriaus transformacija yra būtina ir neišvengiama, kad būtų mažinamas jo poveikis klimato kaitai. Kartu tai bus stimulas ekonomikai — atsivers galimybes gaminti pažangiuosius biodegalus Lietuvoje ir kurti darbo vietas regionuose", — teigė energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas.

    Pabrėžiama, kad ADĮ projektu įtvirtinamos aiškios kryptys dėl alternatyviais degalais varomų transporto priemonių bei joms reikalingos infrastruktūros plėtros. Tuo pačiu planuojama skirti finansinę paramą tol, kol kas dešimtas lengvasis automobilis Lietuvoje bus varomas elektros energija. Planuojama, kad 2030 metais Lietuvoje bus 6 000  viešų elektromobilių įkrovimo prieigų.

    Taip pat planuojama plėsti gamtinių dujų pildymo punktų tinklą ir skatinti dujomis varomų transporto priemonių įsigijimą kartu užtikrinant ir degalų iš AEI naudojimą.

    "Numatoma, kad nuo 2026 metų visi per viešuosius pirkimus įsigyjami lengvieji automobiliai ir autobusai turės būti netaršūs, o iki 2029 metų visas viešasis keleivių vežimo keliais transportas, įskaitant taksi bei pavėžėjimo paslaugas teikiančių asmenų transporto priemones, būtų pritaikytas naudoti alternatyviuosius degalus", — teigiama pranešime. 

    Tuo pačiu įtvirtinamos mažos taršos zonos miestuose paskatins persėsti į netaršias transporto priemones, taip gerinant oro kokybę miestuose.

    Pranešime teigiama, kad siūlomų pokyčių įgyvendinimui 2021–2030 metų laikotarpiu prireiks apie 1,8 mlrd. investicijų, nes visos ADĮ nuostatos nukreiptos į ES Žaliojo kurso tikslų įgyvendinimą, planuojama didžiąją dalį lėšų pritraukti iš Europos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo fondo, taip pat ES struktūrinių fondų.

    Dar šia tema

    Paskelbtas vaizdo įrašas iš dujų sprogimo gyvenamajame name Maskvoje vietos
    Politikos, o ne žmonių labui: kuo naujos dujų atsargos bus naudingos Turkijai?
    Tegai:
    oro tarša, aplinkos tarša, klimatas, Energetikos ministerija

    Svarbiausios temos