22:24 2020 Rugsėjo 18
Tiesioginis eteris
  • USD1.1833
  • RUB89.1439
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą

    Bangolaužių rekonstrukcijos darbus ketinama užbaigti 2023 metais, projekto kaina — apie 49 mln. eurų

    VILNIUS, rugsėjo 13 — Sputnik. Klaipėdos jūrų uoste startuoja bangolaužių rekonstrukcija, praneša uosto spaudos tarnyba. 

    Nuo jūros bangų uostą saugantys bangolaužiai pastatyti prieš pusantro šimto metų. Planuojama, kad juos atnaujinus ir išgilinus laivybos kanalą iki 17 metrų gylio, Klaipėdos uostas atsivers didžiausiems laivams, galintiems įplaukti į Baltijos jūrą. 

    Kaip pažymėjo susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič, šis projektas reikšmingas ir Klaipėdos uostui, ir valstybei.

    "Jūrų uostas — vienas svarbiausių šalies ekonomikos variklių, todėl jo vystymas svarbus generuojant pajamas į valstybės biudžetą, skatinant regiono ekonominį gyvybingumą. Norisi pasidžiaugti, kad net ir šiuo sudėtingu laikotarpiu Klaipėdos uostas išlieka lyderis tarp Baltijos valstybių. Kad išsilaikytume viršūnėje, turime prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos sąlygų, investuoti į uosto tobulinimą, sudaryti sąlygas atverti vartus didžiausiems laivams", — sakė ministras. 

    Bangolaužių rekonstrukcijos darbų vertė — apie 49 mln. eurų. Darbams bus panaudotos ir ES sanglaudos fondo lėšos. 

    Клайпедский порт
    © Photo : Klaipėdos uostas
    Klaipėdos jūrų uostas

    Planuojama, kad įgyvendinus projektą padidės laivybos uoste saugumas ir logistinės grandinės efektyvumas, dėl trumpesnio išoriniame reide laivų praleisto laiko bus mažinama oro tarša iš laivų.

    Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Algio Latako, bangolaužių rekonstrukcija užtikrins didesnį navigacijos saugumą.

    "Dabar, esant nepalankioms oro sąlygoms, didesniam bangavimui, siekiant užtikrinti saugumą, laivų įplaukimams į uostą yra taikomi apribojimai, ypač didiesiems laivams. Numatoma, kad laivų eismo ribojimo parų skaičius per metus sumažės beveik trečdaliu. Šis projektas leis uosto kanalą gilinti iki 17 m bei ateityje priimti didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti laivus", — teigia Latakas. 

    Pirmajame etape numatoma sustiprinti esamus pietinį ir šiaurinį bangolaužius, nekeičiant jų konfigūracijos. Abu bangolaužiai bus paaukštinti, dalyje hidrotechninių statinių bus įrengtos atraminės sienutės. Rekonstravus bangolaužius, planuojama laivybos kanalo kryptį pasukti 104 ir 284 laipsniais, laivybos kanalą išgilinti iki 17 metrų. Po rekonstrukcijos ant pietinio molo bus įrengtos dvi apžvalginės aikštelės žmonėms. 

    Bangolaužių rekonstrukcijos projektą ketinama užbaigti 2023 metais.

    Tegai:
    rekonstrukcija, Klaipėdos uostas, uostas

    Svarbiausios temos