03:02 2020 Spalio 24
Tiesioginis eteris
  • USD1.1856
  • RUB90.6421
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą
    Sveikas gyvenimo būdas — mityba, receptai (38)

    Dietologė siūlo savo mitybai pritaikyti "lėkštės metodą", kuris padeda suprasti, kiek tam tikros rūšies maisto produktų galima įtraukti į savo racioną

    VILNIUS, rugsėjo 19 — Sputnik. Barselonos "Alimmenta" klinikos mitybos specialistė Adriana Oros paskelbė lengvą ir greitą būdą padėti valdyti mitybą ir koreguoti svorį. Apie tai praneša leidinys ABC.

    Kaip pažymėta, "lėkštės metodas" padeda suprasti, kiek tam tikros rūšies maisto produktų galima įtraukti į dietą. Pusė lėkštės turi būti daržovės, žalios arba virtos. Ketvirtadalis jūsų lėkštės — daug biologiškai prieinamų baltymų, tokių kaip kiaušiniai, liesa mėsa, jūros gėrybės, žuvis ar ankštiniai augalai. Dar ketvirtadalis tenka angliavandeniams — makaronams, ryžiams, bulvėms ar viso grūdo duonai. Dietologė taip pat pasiūlė lėkštę papildyti nedideliu kiekiu sveikų riebalų — avokadais, riešutais ar sėklomis.

    Jei norite susitvarkyti mitybą, Oros pirmiausia siūlo pasiimti žalių arba virtų daržovių, kuriose yra mažai kalorijų, tačiau patiekalas yra gana sotus. Tada ji pasiūlė pridėti baltymų ir angliavandenių — jų dalis priklauso nuo dienos energijos sąnaudų, o maistą papildyti sveikais riebalais.

    Tačiau mitybos specialistė Elisa Escorihuela pažymėjo, kad žmonės ne visada prisimena rekomendaciją vartoti sudėtinius angliavandenius, pavyzdžiui, pilno grūdo duoną. Kita klaida yra netinkamo baltyminio maisto pasirinkimas, pavyzdžiui, pusgaminiai — juose yra daug cukraus, druskos ir sočiųjų riebalų. Oros taip pat pažymėjo, kad žmonės dažnai pamiršta įvairovę: mėsa valgoma dažniau nei žuvis, jūros gėrybės ar ankštiniai augalai.

    Ji paaiškino, kad šis metodas iš tikrųjų gali padėti numesti svorio. Dietos pagrindas yra daržovės, kurios skaidulų ir vandens dėka prisideda prie sotumo, o baltymai turi didelę biologinę vertę. Jie taip pat sveikesni ir turi mažiau sočiųjų riebalų. Angliavandeniai turi lėtai ištirpti vandenyje ir būti sudėtiniai. Visa tai suteikia daugiau sotumo.

    Skaičiuodami porcijas, turite atkreipti dėmesį į angliavandenius ir riebalus: jų kiekis priklauso nuo žmogaus poreikių ir tikslų. Be to, dėl virškinimo problemų ar tam tikrų maisto produktų netoleravimo turite tiksliai nustatyti daržovių porcijos dydį. Oros pabrėžė, kad dieta turi būti individuali. Be to, reikia atsiminti apie mankštą, suvartojamo vandens kiekį ir stengtis išvengti streso.

    Escorihuela paaiškino vegetarams, kad yra du tokio valgymo būdai. Pirmuoju atveju pusę lėkštės turėtų sudaryti daržovės ir nedidelis kiekis vaisių, kitą pusę — augaliniai baltymai. Arba pusė lėkštės taip pat gali būti iš daržovių ar vaisių, ketvirtadalis — baltymai, likusi dalis — sudėtiniai angliavandeniai.

    Temos:
    Sveikas gyvenimo būdas — mityba, receptai (38)

    Dar šia tema

    Lietuvoje ant darželinukų ir pradinukų stalo atsiras daugiau morkų
    Sveikuolių pusryčiai: granola su kokoso drožlėmis ir vaisiais
    Įvardyti pagrindiniai imuniteto priešai
    Tegai:
    maistas, sveika mityba, sveikata

    Svarbiausios temos