21:32 2020 Lapkričio 25
Tiesioginis eteris
  • USD1.1890
  • RUB90.0123
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą

    Tyrimo duomenimis, dėl neigiamo poveikio, kurį patirs transporto sektorius, beveik 35 tūkst. šalies gyventojų gali likti be darbo

    VILNIUS, spalio 27 — Sputnik. Teisingumo ministerija ES Teisingumo Teismui įteikė du ieškinius dėl Mobilumo paketo, pranešė ministerijos spaudos tarnyba.

    Šiuo veiksmu Lietuva siekia, kad būtų panaikintos ES teisės aktų nuostatos, dėl kurių nukenčia Lietuvos vairuotojai ir vežėjai.

    Teisingumo ministras Elvinas Jankevičius pabrėžė, kad Lietuva pasiryžusi ginti savo vairuotojų ir vežėjų teises ir užtikrinti jų interesų pusiausvyrą.

    "Stiprindami Europos Sąjungos vidaus rinką, privalome išsaugoti mūsų šalies darbuotojų ir verslo konkurencingumą, kad šis sektorius nebūtų diskriminuojamas, taikant jam nepagrįstus ir neproporcingus reikalavimus. Dėl to gali nukentėti ir šalies finansai — mažėtų planuotos biudžeto pajamos, didėtų išlaidos", — sakė jis.

    Lietuvos nuomone, šios Mobilumo paketo nuostatos prieštarauja ES teisei ir Europos žaliojo kurso tikslams — didina transporto koridorių intensyvumą ir taršą, taip pat riboja Lietuvos verslo galimybes kitose ES šalyse. 

    Susisiekimo ministerijos vadovas Jaroslavas Narkevičius pabrėžė, kad Mobilumo paketo nuostatos nutolo nuo pradinių tikslų ir skaldo bendrą ES rinką. Ypač griežti apribojimai yra šalyse, esančiose Europos Sąjungos pakraščiuose.

    "Tai ne tik silpnina bendrąją rinką, bet ir kelia pavojų sklandžiam prekių bei medicinos priemonių tiekimui, o tai gyvybiškai svarbu COVID-19 pandemijos metu", — sakė susisiekimo ministras.

    Atliktas tyrimas parodė, kad Lietuvos transporto sektoriuje didžiausią neigiamą poveikį patirtų smulkios įmonės. Be darbo gali likti beveik 35 tūkstančiai žmonių, kurių nedarbo išmokoms gali prireikti 111 mln. eurų. Prognozuojamas neigiamas poveikis šalies ekonomikai galėtų siekti 1,6 proc. BVP.

    Lietuvos ir kitų nepritariančių šalių premjerai, Vyriausybės nariai savo kalbose, laiškuose Europos Komisijos vadovams ir Europos Parlamento nariams ne kartą išsakė nepritarimą Mobilumo paketo nuostatoms. Lietuvos nuomone, jos yra neproporcingos, diskriminuojančios Lietuvos vežėjus ir prieštaraujančios Europos žaliojo kurso tikslams.

    Lietuva nepritaria Mobilumo paketo nuostatoms dėl privalomo vilkikų grąžinimo į įsisteigimo valstybę kas 8 savaitės ir dėl ilgojo poilsio kabinoje draudimo, taip pat dėl to, kad nenumatytas pereinamasis laikotarpis rinkai tinkamai sureaguoti ir reikiamai infrastruktūrai visose ES valstybėse narėse užtikrinti.

    Tegai:
    teismas, ES, Mobilumo paketas, Teisingumo ministerija, Lietuva

    Svarbiausios temos