14:20 2020 Lapkričio 27
Tiesioginis eteris
  • USD1.1900
  • RUB90.1153
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą

    Reguliuotojas kanale neva nustatė pakartotinius ES Audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų direktyvos ir Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo pažeidimus

    VILNIUS, spalio 29 — Sputnik. Lietuvoje gali būti laikinai sustabdytas Švedijoje registruoto Rusijos televizijos kanalo "RTR-Planeta" retransliavimas. Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) trečiadienį inicijavo sustabdymo procedūrą.

    Komisijos sprendimas buvo priimtas dėl neva besikartojančių Europos Sąjungos Audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų direktyvos ir Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo pažeidimų. Visų pirma, programoje buvo įžvelgtas "karo, nesantaikos ir tautinės neapykantos kurstymas".

    Taigi, LRTK rado pažeidimų programoje, kurioje dalyvavo Rusijos Federacijos Valstybės Dūmos deputatas Vladimiras Žirinovskis.

    "LRTK nustatė, kad  2020 metų rugsėjo 17 d. retransliuotoje televizijos programos "RTR Planeta" laidoje "60 minučių" dalyvavusio Vladimiro Žirinovskio išsakyta pozicija Lietuvos, Latvijos, Estijos, Ukrainos, Lenkijos valstybių atžvilgiu yra agresyvi, skatinanti "pasikrauti ginklus, atidengti raketas, užčiaupti, pulti" ir gali būti vertinama kaip karo ir neapykantos kurstymas", — sakoma pranešime.

    Pažymima, kad šiemet pažeidimas programoje buvo nustatytas antrą kartą. Jei per metus yra nustatomi trys tokio pobūdžio pažeidimai, atlikusi visas nustatytas procedūras, LRTK gali laikinai sustabdyti šios televizijos programos laisvą priėmimą Lietuvoje.

    LRTK taip pat informuos Europos Komisiją. Jei per 1 mėnesį nuo pranešimo pateikimo Europos Komisijai apie padarytą pažeidimą nepavyksta pasiekti abipusio draugiško susitarimo ir padarytų pažeidimų pripažinimo ir, jei minėtoje televizijos programoje pažeidimai yra daromi toliau, LRTK turi teisę sustabdyti visos televizijos programos "RTR Planeta" retransliavimą 12-ai mėnesių ar ilgesniam laikotarpiui.

    Situacija su Rusijos televizijos kanalais Lietuvoje

    Lietuva reguliariai bando apriboti Rusijos televizijos kanalų transliavimą. Kalbant apie patį televizijos kanalą "RTR-Planeta", LRTK jau metams buvo sustabdžiusi jo transliavimą. Ribojamosios priemonės palietė ir kitas kanalo versijas — "Rossija RTR".

    Šiemet šalyje buvo uždrausta transliuoti penkis RT televizijos kanalus. Lietuva sprendimą argumentavo tuo, kad jiems vadovauja naujienų agentūros "Rossija segodnia" generalinis direktorius Dmitrijus Kiseliovas, kuriam taikomos ES sankcijos. Tačiau "RT" vyriausioji redaktorė yra Margarita Simonian, kuriai netaikomos jokios ES sankcijos, o bendrovės "MIA Rossija segodnia" ir "RT" yra atskiri juridiniai asmenys.

    Rusija ne kartą pabrėžė, kad Lietuvos valdžios veiksmai yra piktinantys ir neturintys pagrindo.

    Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovė Marija Zacharova pažymėjo, kad Baltijos šalių valdžios iniciatyvos pirmiausia palies rusakalbę auditoriją, jos "neapsaugotus sluoksnius".

    Tegai:
    Rusija, televizija, transliavimas, RTR Planeta, Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK), Lietuva

    Svarbiausios temos