18:36 2021 Kovo 06
Tiesioginis eteris
  • USD1.1938
  • RUB88.8807
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą

    Pirmieji šalčiai yra tikras išbandymas automobiliams, kurie nėra tinkamai paruošti žiemos vairavimo sezonui

    VILNIUS, sausio 16 — Sputnik. Pakelėse gausu sniego, o oro temperatūra naktimis nukrinta iki 5–7 laipsnių šalčio — žiema pagaliau atėjo į Lietuvą. Šį sezoną tai pirmasis atšalimas, todėl toks orų pokytis atneša nemalonius netikėtumus vairuotojams.

    Pagalbos kelyje tarnybos atstovai atkreipia dėmesį, kad labiau atšalus orams pagalbą kelyje kviečiančių vairuotojų skaičius išauga trigubai.

    "Pirmieji šalčiai kasmet automobiliams tampa egzaminu, kai oro sąlygos patikrina jų akumuliatoriaus ir variklio galimybes. Praktika rodo, kad didžioji dalis transporto priemonių, kurios užšąla esant didesniam minusui, yra senesnės nei 10 metų bei varomos dyzelinu, tačiau nereti ir tokie atvejai, kai silpnas akumuliatorius bei neveikiančios pakaitinimo žvakės šaltyje sutrukdo užvesti ir naujesnį automobilį", — sakė draudimo bendrovės "Gjensidige" Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

    Techninės pagalbos įmonės "Falck Lietuva" vadovas Ignas Krasauskas teigia, kad atšalus orams vairuotojai aktyviausiai kreipiasi dėl išsikrovusių akumuliatorių.

    Pasak Krasausko, kita priežastis, dėl kurios žiemą padaugėja pagalbos prašančių vairuotojų — kuro sistemos gedimai.

    "Dėl kuro bake susidariusio kondensato dyzelinių variklių kuro siurbliuose atsiranda ledo kristalai, kurie juos užkemša ir automobilio variklis užgęsta. Tuomet būtina kuro bake susidariusius ledo kristalus ištirpinti bei pakeisti automobilio degalus", — sakė jis.

    Jei oro temperatūra naktimis nukrinta žemiau 10 laipsnių šalčio, specialistas ragina vairuotojus transporto priemonių kuro bakus pildyti žiemos sezonui skirtu dyzeliniu kuru.

    Taip pat Krasauskas pabrėžė, kad nemalonumų po šaltos nakties užvedant dyzelinį automobilį gali pridaryti ir neveikiančios pakaitinimo žvakės.

    Pasak jo, gausesnis snygis ar plikledis padidina įvykių, kai vykstama traukti nuo kelio nuslydusių bei prasčiau valomuose keliuose ar kiemuose užklimpusių automobilių, skaičių.

    Žiemą reikalingi universalūs vairavimo įgūdžiai

    Pasak Katilienės, padidėję eismo įvykių skaičiai vos atsiradus žiemiškoms vairavimo sąlygoms, o ypatingai tamsiuoju paros metu, parodo, jog vairuotojams vis dar trūksta žinių, kaip elgtis kelyje esant prastam orui.

    "Didelė koncentracija ir atsargumas būtinas vairuojant žiemą. Žiemos keliai, lyginant su kitais sezonais, pasižymi kur kas didesne įvairove — nuo sausos ar šlapios dangos iki padengtos sniegu arba plikledžiu. Atitinkamai pagal kiekvieną iš jų reikia gebėti automobilį suvaldyti", — sakė Katilienė.

    Jos teigimu, kiekvienas vairuotojo judesys, atliktas neteisingai arba netinkamu metu, provokuoja automobilio slydimą.

    "Staigus stabdymas arba per staigi akceleracija verčia ratus čiuožti ar prasisukti vietoje. Ir greitėti, ir stabdyti reikia stengtis tolygiai, neužblokuojant ratų bei neleidžiant jiems slysti ar suktis vietoje. Tuomet bus galima išvengti avarinių situacijų rizikos", — pabrėžė draudimo bendrovės atstovė.

    Ji atkreipia dėmesį, kad žiemą nuo eismo nelaimės gali išgelbėti ir mažesnis manevringumas, lėtesni vairo judesiai. "Jei elgiamasi priešingai, neretai pasitaiko atvejų, kai automobilis slysta į priešpriešinę eismo juostą, nuslysta nuo kelio arba atsiduria griovyje", — tvirtina Katilienė.

    Draudikės teigimu, vos tik pajutus automobilio slydimą, reikėtų bandyti vairą ištiesinti — atsukti atgal — ir atstatyti automobilio važiavimo trajektoriją. Kad žiemiškos oro sąlygos vairuotojams sukeltų kuo mažiau nepatogumų, Katilienė pataria reguliariai ir atsakingai rūpintis automobiliu bei vairuojant atsisakyti rizikingų manevrų.

    Kadangi karantino laikotarpiu žmonės automobiliais naudojasi gerokai rečiau, draudikė įspėja vairuotojus, kad prieš kelionę dyzeliniu kuru varomus automobilius žiemą būtina "pašildyti".

    Tegai:
    vairuotojai, žiema, Lietuva

    Svarbiausios temos