19:50 2021 Kovo 02
Tiesioginis eteris
  • USD1.2028
  • RUB88.6885
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą

    Vitaminas D yra biologiškai aktyvi medžiaga, atsakinga už fosforo ir kalcio absorbciją organizme, o tai labai svarbu norint išsaugoti sveikus kaulus

    VILNIUS, vasario 13 — Sputnik. Vitamino vartojimo taisykles atskleidė Olga Limorenko, klinikinės diagnostikos centro "Medincentr" direktoriaus pavaduotoja medicininei veiklai, pirmosios kvalifikacijos kategorijos traumatologė-ortopedė, rašo "Lenta.ru".

    Ji paaiškino, kad vitaminas D yra skirstomas į vitaminą D3, kurį organizmas gauna veikiant ultravioletiniams spinduliams, ir vitaminą D2, gaunamą iš maisto. Jo dideliais kiekiais turi riebi žuvis, mažiau sūris, riebūs pieno produktai, kiaušinių tryniai ir voveraitės. Šie produktai turėtų būti įtraukti į racioną žmonių, gyvenančių platumose, kur nėra pakankamai saulėtų dienų.

    Lėtinis vitamino D trūkumas yra susijęs su rimtomis sveikatos problemomis ir žymiai padidina riziką susirgti cukriniu diabetu, psoriaze, arterine hipertenzija, bronchopulmoninėmis ir autoimuninėmis uždegiminėmis ligomis. Su jo trūkumu susijęs kalcio apykaitos pažeidimas ir jo lygio sumažėjimas kraujyje.

    Šios medžiagos trūkumo simptomai gali būti raumenų silpnumas, pusiausvyros praradimas, polinkis kristi ir daugybė kitų požymių. Nepaisant to, kad vaistinėje yra vitamino, jį reikėtų vartoti tik pasitarus su specialistu po laboratorinių tyrimų. Vitamino perteklius taip pat yra pavojingas, perspėjo Limorenko.

    Anksčiau amerikiečių vaistininkė Suzy Cohen atskleidė neįprastų vitamino D trūkumo simptomų sąrašą. Esant šio vitamino trūkumui, spuogai, širdies ritmo sutrikimai, aukštas kraujospūdis, ašarojimas, nuovargis, pilvo pūtimas, sausas keratokonjunktyvitas, kūno skausmai, raumenų silpnumas, atsiranda kognityvinis nuosmukis, neuropatija, geltonosios dėmės degeneracija, autoimuninių ligų paūmėjimas, švokštimas, alergijos, kerpligė.

    Tegai:
    vitaminai

    Svarbiausios temos