06:03 2021 Kovo 09
Tiesioginis eteris
  • USD1.1866
  • RUB88.7408
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą

    Kaip teigiama pranešime, tik 37 procentai praėjusiais metais išspręstų vartotojų ginčų buvo išspręsti taikiai

    VILNIUS, vasario 15 — Sputnik. Pernai Lietuvos valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) tarp pandemijos sulaukė rekordinio ginčų ir skundų skaičiaus — iš asmenų buvo gauta 35 000 prašymų, praneša Teisingumo ministerijos spaudos tarnyba.

    Pasak ministrės Evelinos Dobrovolskos, pastarųjų metų tendencijos rodo, kad gyventojai labai aktyviai gina savo teises vartojimo srityje. Žmonės naudojasi priemonėmis šioms teisėms įgyvendinti.

    VVTAT duomenimis, 2020 metais ekspertai svarstė 5 919 vartotojų ginčų, iš kurių 37 procentai buvo išspręsti taikiai. Palyginti su 2019 metais taikus konfliktų sprendimas sumažėjo. Tai lėmė pandemija ir turizmo ir rekreacijos sektoriaus paslaugų apribojimai.

    Taip pat išaugo nepagrįstų vartotojų užklausų skaičius. Jie sudarė 55 procentus visų reguliavimo institucijų priimtų sprendimų. Dažniausiai pretenzijos buvo atmestos dėl galimybės susipažinti su informacija apie sutartį trūkumo, patvirtinamųjų dokumentų trūkumo, įsipareigojimo laiku tikrinti prekes nevykdymo ir pan. Siekiant sumažinti lengvabūdiškų ginčų skaičių, 2021 metais daugiau dėmesio bus skiriama vartotojų informavimui apie jų pagrindines pareigas.

    Tais metais daugiausia ginčų paslaugų sektoriuje kilo laisvalaikio srityje. Ekspertai ištyrė daugiau nei 600 vartotojų ginčų turizmo ir kelionių agentūrų paslaugų srityje (penkis kartus daugiau nei 2019 metais) ir 262 vartotojų ginčus kultūros ir pramogų paslaugų srityje (beveik tris kartus daugiau nei 2019 metais). Dėl pandemijos vartotojai ypač aktyviai siekia atšaukti renginius ir keliones bei grąžinti už neteiktas paslaugas.

    Pažymima, kad internetinėje prekyboje situacija pablogėjo. Vartotojams aktyviau judant internetu, ne visi pardavėjai sugebėjo laiku prisitaikyti ir apdoroti didelius užsakymų kiekius, todėl padaugėjo skundų dėl pavėluoto pristatymo, netinkamų prekių ar negrąžinamų už grąžinamas prekes. Ypač padaugėjo skundų dėl pardavėjų socialiniuose tinkluose. Net 32 ​​procentai vartotojų įsigijo produktą ar paslaugą internetu.

    Kalbant apie produktą, vartotojų skundų tendencijos išliko tokios pačios kaip ir ankstesniais metais, daugiausia vartotojų ginčų kilo dėl elektros prekių (30 proc.), avalynės ir drabužių (30 proc.).

    Tegai:
    žmogaus teisės, Lietuva, prekyba

    Svarbiausios temos