22:15 2021 Balandžio 14
Tiesioginis eteris
  • USD1.1964
  • RUB90.5504
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą

    Vairuotojų trūkumas — didžiulė problema visiems vežėjams, gabenantiems krovinius ir Lietuvoje, ir už jos ribų

    VILNIUS, kovo 17 — Sputnik. Transporto sektoriaus įmonės sparčiai artėja prie kritinės ribos — po kelių mėnesių trūks dar daugiau vairuotojų ir nebeliks kam sėsti prie vilkikų vairo, rašo Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija "Linava".

    Trūksta ne tik lietuvių, bet ir vairuotojų iš užsienio šalių, o dėl besitęsiančios koronaviruso pandemijos užsienio vairuotojams norint gauti darbo vizas Lietuvoje procedūros pailgėjo iki pusmečio. Todėl vežėjai prašo ne tik Vyriausybės pagalbos, bet ir ragina žmones darbintis transporto įmonėse vairuotojais.

    "Linava" jau ne kartą kreipėsi į Vyriausybę, Susisiekimo, Socialinės apsaugos ir darbo, Vidaus reikalų ministerijas prašydama spręsti šią problemą ir keisti teisės aktus, kuriais nustatytos maksimalios ribos atvykti dirbti į šalies transporto sektorių vairuotojams iš Ukrainos, Baltarusijos ir kitų ne Europos Sąjungos šalių.

    Tokie reikalavimai numatyti socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakyme, kuris patvirtintas 2020 metų spalį neįsiklausius į vežėjų pasiūlymus. Be to, vairuotojai yra įtraukti į profesijų sąrašą, kurių darbuotojų trūksta Lietuvoje.

    Pasak asociacijos generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo, transporto sektoriuje visada trūkdavo vairuotojų, bet ypač sudėtinga situacija susidarė nuo šių metų sausio, kai įsigaliojo nauji ribojimai ir į Lietuvą dirbti per metus gali atvykti 11 600 vairuotojų iš trečiųjų šalių.

    Buivydo teigimu, tai yra per mažas skaičius — tai netenkina transporto sektoriaus rinkos. Jis pebrėžė, kad vien per sausį ir vasarį jau išnaudota virš 30 proc. šios kvotos — iš užsienio jau atvyko dirbti 4042 tolimųjų reisų vairuotojai.

    Asociacijos "Linava" duomenimis, vidutinis vieno vairuotojo atlyginimas — 2 000 eurų į rankas, o kai kurie vairuotojai uždirba ir kelis tūkstančius eurų.

    Vairuotojų trūkumas — didžiulė problema visiems vežėjams, gabenantiems krovinius ir Lietuvoje, ir už jos ribų. Dar labiau situaciją apsunkina tai, kad reikia laikytis Mobilumo paketo reikalavimų ir vairuotojai turi kas 4 savaites grįžti pailsėti į registracijos šalį. Todėl įmonėms reikia kur kas daugiau vairuotojų, norint išpildyti šį reikalavimą ir organizuoti pamainas.

    "Linavos" Prezidiumo narys, Socialinių klausimų komiteto pirmininkas Artūras Telmentas tvirtina, kad kritinė situacija susidarys po kelių mėnesių, kai bus išnaudotos visos kvotos, o užsienio šalių vairuotojai dėl pernelyg išsitęsusių procedūrų negali gauti darbo vizų įprastais terminais ir yra priversti laukti beveik pusmetį.

    Užimtumo tarnybos duomenimis, vasario mėnesį registruota 23,9 tūkst. laisvų darbo vietų, o transporto ir saugojimo sektorius yra antroje vietoje pagal trūkstamų darbuotojų skaičių. 

    Dar šia tema

    Lietuva neteko per šimto transporto įmonių
    "Linava" prašo valdžios institucijų paskiepyti vairuotojus nuo koronaviruso
    Tegai:
    vairuotojai, vežėjai, Linava

    Svarbiausios temos