21:03 2021 Balandžio 14
Tiesioginis eteris
  • USD1.1964
  • RUB90.5504
    Visuomenė
    Gauti trumpą nuorodą

    Kaip pažymėjo aplinkos ministras Simonas Gentvilas, jeigu kada nors Lietuva norės statyti išorinį uostą, jo gamtosauginė kaina būtų labai didelė

    VILNIUS, balandžio 4 — Sputnik. Išorinio giliavandenio uosto Melnragėje projektas "bent artimiausią dešimtmetį" nebus plėtojamas, pranešė aplinkos ir susisiekimo ministrai, patikslinus Lietuvos teritorijos bendrojo plano sprendinius.

    Kaip praneša Aplinkos ministerijos spaudos tarnyba, kartu nebenumatoma dėl geležinkelių mazgo kirsti ir Girulių miško.

    Penktadienį Aplinkos ministerija tai numatančius tekstinius ir grafinius plano sprendinius pakartotinai siunčia į antrą derinimų ratą.

    Pasak aplinkos ministro Simono Gentvilo, jeigu kada nors valstybė norės statyti išorinį uostą, jo gamtosauginė kaina būtų labai didelė. 

    "Išorinio jūrų uosto juk nepakabinsime ore, todėl diskusiją uždarome ilgam – dėl jo tegu sprendžia kitos kadencijos. Dabar galvokime apie plėtrą uosto pietinėje dalyje", – teigia Gentvilas.

    Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, pirmiausia išorinio uosto poreikį turi padiktuoti pati rinka – turi būti išnaudoti esami uosto pajėgumai, įskaitant dabartinės teritorijos pilną išvystymą, įvertinta reali toliau augsiančios krovos prognozė ir potencialios investicijos. Galiausiai turi būti atsakyta, ar jis apskritai galimas aplinkosauginiu požiūriu.

    "Vidutinio laikotarpio prioritetai plečiant uostą yra jo gilinimas, naujų teritorijų išvystymas uosto pietinėje dalyje, krovos pajėgumų geresnis išnaudojimas. Prie išorinio uosto klausimo galėtume grįžti tik ateityje", – sako susisiekimo ministras.

    Išorinio giliavandenio uosto plėtra numatyta pernai birželį Seimo patvirtintoje Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano koncepcijoje – šalies raidos vizijoje iki 2050 m. Pagal koncepciją, siekiant didinti Klaipėdos jūrų uosto konkurencingumą, numatyta įrengti išorinį giliavandenį uostą Melnragėje arba Būtingėje. 

    Dabar Lietuvos teritorijos bendrojo plano prioritetas teikiamas vidinei uosto plėtrai, o išorinio uosto klausimas plane atidedamas laikotarpiu iki 2030 metų.

    Sprendiniuose kartu nebenumatytas ir Girulių miško kirtimas geležinkelio mazgui plėtoti. Dėl Girulių miško padėtį lemiančių sprendinių siekiant maksimaliai išsaugoti mišką, Lietuvos teritorijos bendrojo plano sprendiniuose numatoma patikslinti Girulių miško išsaugojimo prioritetą.

    Dar šia tema

    Klaipėdos merija kviečia senjorus pasiskiepyti "AstraZeneca" vakcina be registracijos
    Kaip vyksta Pajūrio gatvės rekonstrukcija Klaipėdoje — video
    Klaipėdoje automobilių prekeiviai nuslėpė daugiau nei 3 mln. eurų mokesčių
    Tegai:
    uostas

    Svarbiausios temos